Restitutie wordt niet uitbetaald door Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Renate Ottens

Restitutie wordt niet uitbetaald door Albert Heijn

Ongelezen bericht door Renate Ottens »

Wij kochten 2 jaar geleden een Emma matras via Albert Heijn. Nu is deze helemaal doorgezakt en loopt schuin af aan de zijkanten, gevolg: rug- en heupklachten. Eerst contact met Emma gezocht omdat zij 10 jaar garantie bieden. Zij stuurden ons naar Albert Heijn, omdat we daar aan betaald hadden (matras is wel geleverd door Emma). Albert Heijn gaf aan dat Emma verantwoordelijk is maar na het nodige 'kastje naar de muur' besloot Albert Heijn de klacht op zich te nemen en deze met Emma op te lossen.

14 april (!!!) (na herhaaldelijk contact zoeken van onze kant waarop het steeds werd doorgezet) kregen we eindelijk een mail van Albert Heijn: ze waren eruit gekomen met Emma en binnen 14 dagen zouden we een restitutie ontvangen op onze bankrekening.

Na 14 dagen hadden we nog niets ontvangen, opnieuw contact gezocht en gevraagd op welk rekeningnummer het dan teruggestort werd. Niemand bij de klantenservice kon dit inzien, werd opnieuw steeds doorgezet en geadviseerd dit bij Emma te checken. Telefonisch kunnen zij niets, advies: stuur een mail. Geen reactie van Emma (tot op heden nog steeds niet), dus maar weer naar Albert Heijn.

Uiteindelijk, na opnieuw herhaaldelijk contact zoeken, op 15 mei een mail van Albert Heijn: ons rekeningnummer is niet bekend... Dit direct doorgegeven, nee, nu wordt het echt binnen 14 dagen overgemaakt!

Je raadt het nooit: nog niks. Dit doorgeven, wordt doorgezet. Tot op heden geen geld, en geen reactie van Albert Heijn. Ik zoek om de dag nu contact met de klantenservice, zij zetten het steeds door, maar ik hoor van Albert Heijn zelf helemaal niets! Er is geen contactpersoon, geen mogelijkheid tot rechtstreeks contact. Steeds weer excuses, maar bij de klantenservice kunnen ze niet anders dan het doorzetten.

Iemand nog een goede tip? Of hetzelfde meegemaakt? Wij kopen in ieder geval nooit meer iets online bij Albert Heijn! En ik zou iedereen afraden om dit te doen, vooral als het om producten met garantie gaat. Niet te doen dit.

BL2

Re: Restitutie wordt niet uitbetaald door Albert Heijn

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, waarom koop je een matras bij Albert Heijn ? Dat is toch meer een winkel voor Pindakaas, melk en groente.
Zelf koop ik nooit ergens branche vreemde artikelen, juist omdat dit soort winkels qua aftersale daarop niet zijn ingericht.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
27 jun 2025 11:19
Tsja, waarom koop je een matras bij Albert Heijn ? Dat is toch meer een winkel voor Pindakaas, melk en groente.
Zelf koop ik nooit ergens branche vreemde artikelen, juist omdat dit soort winkels qua aftersale daarop niet zijn ingericht.
Inhoudelijk heb je gelijk (zo moet je ook geen fietsen bij een bouwmarkt kopen) maar AH is wel de verkoper dus zodra zij besluiten om branchevreemde producten te gaan leveren dan moeten ze gewoon de aftersales daarop inrichten. Of een andere partij inschakelen die het werk overneemt en dat ook duidelijk communiceren.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Blijven dooreuren bij AH. Zij maken de keuze om hun aanbod non-food uit te breiden door externe partners in te schakelen: de winkel als platform. Dan moeten ze ook voor de gevolgen opdraaien.

Misschien kan iemand uitleggen hoe je een ingebrekestelling maakt...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
27 jun 2025 12:08
Misschien kan iemand uitleggen hoe je een ingebrekestelling maakt...
"Geachte Appie,

Ondanks diverse toezegging uwerzijds heb ik het te restitueren bedrag ad € xxx,xx nog niet van u ontvangen. Daarom stel ik u hierbij in gebreke en maak ik aanspraak op de vergoeding van de wettelijke rente. Tenzij u ervoor zorgt dat het bedrag alsnog binnen 7 dagen op mijn rekening 123456789 is ontvangen, zal ik tot verdere maatregelen overgaan. Uiteraard zal ik de daarbij behorende kosten dan ook op u verhalen."

Met vriendelijke groet,

Renate Ottens".

BL2

Moneyman schreef:
27 jun 2025 12:17

Met vriendelijke groet,

Renate Ottens".
?

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
27 jun 2025 12:47
?
Je kan ook op een vriendelijke manier iemand in gebreke stellen.

BL2

Misverstand, ging mij om de naam. Even over het hoofd gezien dat dat de Topicstarter was.......

Plaats reactie