LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Johanne1363
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2018 11:36

Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Johanne1363 »

Gister hebben wij onze trouwringen uitgezocht. Ik heb een prachtige ring welke ook nog in de aanbieding was van €5400,- naar €2600,-. De verkoopster zei nog dat ik zo'n mooie ring had voor dat geld.
We hebben aangegeven wat er in de ringen gegraveerd moet worden en hebben direct het hele bedrag per pin betaald.

Nu word ik vanochtend gebeld door dezelfde verkoopster, ze had de aanbiedingskaartjes omgeruild waardoor mijn uitgekozen ring ineens €3700,- moet kosten. Ben ik verplicht om die €1100,- extra te betalen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Johanne1363 schreef:Gister hebben wij onze trouwringen uitgezocht. Ik heb een prachtige ring welke ook nog in de aanbieding was van €5400,- naar €2600,-. De verkoopster zei nog dat ik zo'n mooie ring had voor dat geld.
We hebben aangegeven wat er in de ringen gegraveerd moet worden en hebben direct het hele bedrag per pin betaald.

Nu word ik vanochtend gebeld door dezelfde verkoopster, ze had de aanbiedingskaartjes omgeruild waardoor mijn uitgekozen ring ineens €3700,- moet kosten. Ben ik verplicht om die €1100,- extra te betalen?
Nee je bent niet verplicht om die € 1100,-- extra te betalen. De vraag is of u had kunnen weten dat er een foutieve prijs is berekend, door de reactie van de verkoopster ben ik geneigd om te zeggen van niet. Uit uw bericht begrijp ik dat u al betaald heeft en is de koop dus gesloten u heeft gewoon recht op de aankoop.

Indien de winkel de ringen niet wilt leveren dan kunt u een juridische procedure starten, let wel dit kost geld en waarschijnlijk veel energie/stress. De kans dat u de zaak wint is aanwezig maar kan niemand u garanderen.

stofzuigertje

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon leveren of geld terug.

Als ze al gegraveerd hebben en onverkoopbaar zijn geworden hun probleem.
Ik kan niet zien of de van €5400 voor €2600,- redelijk is als ze nu €3700 kosten.

Verkeerde kaartjes is hun verantwoording.
Gewoon niets bijbetalen en kijk maar of ze geld terug geven of alsnog leveren.

Ik zag vorige week mooie horloge voor maar €198,- en daar naast lelijke die ik niet wilde voor €500 of meer!

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Officieel heeft men geen rechten.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:Officieel heeft men geen rechten.
Wie is “men”? Koper of verkoper?

De koper heeft zeker wel rechten. Gezien het geschetste feitencomplex zou ik zeggen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Die kan dus desgewenst afgedwongen worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door olaf79 »

Koop is koop hoor ik hier altijd op het forum als je in een stenen winkel koopt. Dus nu houden we de verkoper hier ook maar aan. Jammer foutje bedankt. Leuk bedragje over voor de honeymoon.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Appie83 »

Vraag is of TS er vanuit mocht gaan dat wat de juwelier heeft verklaard (prijs van 5400 naar 2600) overeenkwam met de wil (prijs van 5400 naar 3700).
En ik denk dat TS ervan uit mocht gaan dat de ringen voor deze prijs geleverd mocht worden.
Dit omdat:
1. Er een medewerkster bij betrokken was die deze prijs rekende en zei dat het een mooie ring was voor die prijs.
2. Op het prijskaartje stond dat dit de prijs was
3. Er sprake is van een korting of afprijzing waardoor je als koper er sneller vanuit kan gaan dat een bepaalde prijs onder de werkelijke waarde wordt verkocht. Dit zou anders zijn als er een bordje staat met 25% korting op alle ringen en je krijgt een ring mee met 50% korting.

Je kan dus zeggen dat je de ringen wil voor de afgesproken prijs. Als de juwelier aangeeft dat ze dit niet willen dan kun je nakoming vorderen omdat er een koopovereenkomst is. Of je dit tot aan de rechter wil uitvechten is mogelijk en ik denk dat je wel een goede kans maakt, maar dit werpt natuurlijk ook een schaduw op het plannen van je bruiloft. Een alternatief is een schikking...TS betaalt nog een deel bij, bijvoorbeeld 40% (ik noem maar wat)

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door vroem »

alles is toch al per pin betaald? koop kant en klaar tot stand gekomen, verder hun (interne) probleem zou ik zeggen.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vermoed dat de ringen nog geleverd moeten worden en dat ze dat nu niet willen doen tenzij TS € 1100,-- extra betaald.

TS kan ook de meerprijs onder protest betalen en na de bruiloft voor het geld naar de rechter.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door grun »

Appie83 schreef:Je kan dus zeggen dat je de ringen wil voor de afgesproken prijs. Als de juwelier aangeeft dat ze dit niet willen dan kun je nakoming vorderen omdat er een koopovereenkomst is. Of je dit tot aan de rechter wil uitvechten is mogelijk
De rechter kan, zeker, maar misschien is dat mosterd na de maaltijd. Of met andere woorden, het huwelijk is al voltrokken voordat je zaak voor de rechter komt. En je hebt toch ringen nodig tijdens de plechtigheid.

Misschien eerst eens met een brief proberen tot een vergelijk te komen. Juridische brieven zijn er al vanaf 40 euro, zie de link. Of misschien maakt een jurist van naam en faam uit de woonplaats meer indruk. Die zal wat duurder zijn maar nog steeds geen 1100 euro.
https://www.juridischebrieven.nl/

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
Appie83 schreef:Je kan dus zeggen dat je de ringen wil voor de afgesproken prijs. Als de juwelier aangeeft dat ze dit niet willen dan kun je nakoming vorderen omdat er een koopovereenkomst is. Of je dit tot aan de rechter wil uitvechten is mogelijk
De rechter kan, zeker, maar misschien is dat mosterd na de maaltijd. Of met andere woorden, het huwelijk is al voltrokken voordat je zaak voor de rechter komt. En je hebt toch ringen nodig tijdens de plechtigheid.
Waarom? Binnen twee weken heb je je zitting, en dan kan je ook nog in kort geding dagvaarden als dat nodig is.

Nijogeth
Berichten: 10018
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
Nijogeth schreef:Officieel heeft men geen rechten.
Wie is “men”? Koper of verkoper?

De koper heeft zeker wel rechten. Gezien het geschetste feitencomplex zou ik zeggen dat er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Die kan dus desgewenst afgedwongen worden.
Uiteraard de verkoper.

stofzuigertje

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Trouwdatum?

Vaak is er geen tijd voor rechtszaak en moet je eisen dat de overeenkomst uitgevoerd word.
Vertel ook even dat naam van deze firma hier vermelden veel omzet kan kosten.

Ik vind het prijsverschil acceptabel en dus geen duidelijk zichtbaar te goedkope.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:...
Vertel ook even dat naam van deze firma hier vermelden veel omzet kan kosten....
Tuurlijk D1RK, verlaag het nivo van dit forum maar verder, het wordt zo langzamerhand het forum over hoe te frauderen en bedrijven maximaal te beschadigen !

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef:Ik vind het prijsverschil acceptabel en dus geen duidelijk zichtbaar te goedkope.
Was het prijsverschil kenbaar dan?

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
stofzuigertje schreef:Ik vind het prijsverschil acceptabel en dus geen duidelijk zichtbaar te goedkope.
Was het prijsverschil kenbaar dan?
Dat lijkt mij wel.
Johanne1363 schreef:Ik heb een prachtige ring welke ook nog in de aanbieding was van €5400,- naar €2600,-. De verkoopster zei nog dat ik zo'n mooie ring had voor dat geld.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door aerox »

Wat een nare mensen hier allemaal. Er is zo'n groot prijsverschil dat je er vanuit kan gaan dat er een fout gemaakt is, En dan gelijk weer rechtszaken willen beginnen omdat een verkoopster een vergissing maakt. Mensen zoals jullie zijn de reden dat de maatschappij naar de vervelend gaat.

Moneyman
Berichten: 30164
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

aerox schreef:Wat een nare mensen hier allemaal. Er is zo'n groot prijsverschil dat je er vanuit kan gaan dat er een fout gemaakt is, En dan gelijk weer rechtszaken willen beginnen omdat een verkoopster een vergissing maakt. Mensen zoals jullie zijn de reden dat de maatschappij naar de ***** gaat.
Waarom? De verkoopster heeft zelfs nog aangegeven dat het zo'n goeie deal was. Ik lees niets waaruit blijkt dat de prijs opvallend laag was.

Je eerste en laatste zin voegen al helemaal niets toe behalve een hoop negativiteit.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier om een korting van c.a. 50%, dergelijke kortingen komen wel vaker voor. Dat de verkoper slechts een korting wilde geven van c.a. 30% is iets dat pas later bekent werd.

Speedy123
Berichten: 1233
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ring gekocht en blijkt 1 dag later verkeerde prijs

Ongelezen bericht door Speedy123 »

aerox schreef:Wat een nare mensen hier allemaal. Er is zo'n groot prijsverschil dat je er vanuit kan gaan dat er een fout gemaakt is, En dan gelijk weer rechtszaken willen beginnen omdat een verkoopster een vergissing maakt. Mensen zoals jullie zijn de reden dat de maatschappij naar de ***** gaat.
Prijsverschil is helemaal niet hoog. Het relatieve prijsverschil is maar 20 procent van de orginele prijs. Dus men gaf 60 procent korting daar waar men eigenlijk achter bewschouwd 40 procent korting had willen geven.

Wellicht heeft men te maken met een uitgekookte verkoopster die denkt dat ze stelletjes die willen trouwen achteraf een poot uit kunnen draaien? Het is tenslotte een grote stap om de samen uitgezochte ringen alsnog niet te kopen en opnieuw te gaan zoeken.

Dus waarom jij er meteen vanuit gaat dat de verkoopster een oprecht foutje maakte, geen idee. Ik ken genoeg verkopers die alles doen om zo veel mogelijk geld binnen te harken ten kostte van hun argeloze klant.

Gesloten