I'll be back! schreef:Waar ik mij echt over verbaas is het feit dat tegenwoordig steeds meer winkels uit naam van "klantvriendelijkheid" de producten terugneemt.
Waar is de eigen verantwoordelijkheid van de kopers gebleven?
Waarom worden de impulskopers op die manier gestimuleerd?
Etenswaren terugbrengen als er niets mis mee is: not done!
En als er wel iets mis mee is, kan de koper natuurlijk ermee teruggaan naar de verkopende partij, maar dan dient die verkopende partij wel het teruggebrachte etenswaren te vernietigen!
Ik ben blij dat in de normale winkel koop=koop van toepassing is. Veel mensen vinden mijn houding daarin totaal niet klantvriendelijk. Klopt. Maar producten terugbrengen waar niets mis mee is, is niet altijd zonder gevaar.
Etenswaren terugbrengen waar niets mis mee is. Tja, ik heb daar genoeg over gezegd.
Het wordt tijd dat mensen meer bewust worden met wat ze kopen. En een nee horen van een winkelier hoort daarbij. En dan heb je van die lieden die nee horen en gelijk huilie huilie gaan doen op de diverse fora, waarbij zij de winkelier zwart maken. Die huilie huilies verdienen daarmee een pluim. Chapeau!
Ruilen en/of geld terug is in een normale winkel geen recht. Dat kan in overleg met de betreffende verkopende partij. Bepaalde zaken moeten daarbij echt uitgesloten worden. Etenswaren bijvoorbeeld.
Velen weten hoe jij erover denkt en zal niet voor niks zijn dat een winkelier uit naam van "klantvriendelijkheid" de producten terugneemt.
Het wordt praktisch overal en nergens aangeboden dus waarom zou je als consument er dan gebruik van maken.
Dat jij het er niet mee eens bent is jouw mening, maar de concurrent is snel gevonden hoor.
Denk alleen maar al aan de webwinkels.
Let wel, etenswaren ben ik ook niet mee eens, maar bouwmarktartikelen, of diverse andere non-fodd artikelen zie ik geheel het probleem niet van in.