LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruilen tijdens de uitverkoop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
yamoss

ruilen tijdens de uitverkoop

Ongelezen bericht door yamoss »

heb tijdens de uitverkoop een afgeprijsde rok gekocht bij damesmodezaak Doek in Bilthoven.Aardig aan de priijs ondanks de uitverkoop.Had er thuis spijt van,maar ik kan de rok niet ruilen vanwege de afprijzing.Volgens mij mogen afgeprijsde artikelen geruild worden,mag wat deze winkel doet niet.Las pas op de bon dat eea niet mogelijk is,in de winkel staat die info niet.Graag reakties.Yamoss

ciske

Re: ruilen tijdens de uitverkoop

Ongelezen bericht door ciske »

afgeprijsde artikelen mogen vaak niet geruild worden, staat er meestal bij.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is wel vaker dat je kleding uit de uitverkoop
niet kan ruilen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als er iets op de bon staat of in de winkel op een bordje van "ruilen binnen 14 dagen", dan is de winkelier gewoon verplicht te ruilen.

Is dat niet het geval, dan heb je nergens recht op. Een winkelier hoeft namelijk nooit iets te ruilen, ook niet bij niet afgeprijsde artikelen. Tenzij van te voren anders wordt aangegeven (bijvoorbeeld "niet goed, geld terug", of "Ruilen met kassabon binnen 14 dagen" etc.).
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 25 jan 2012 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Hebt u kleding gekocht in de uitverkoop? En hebt u achteraf spijt van de aankoop? Bijvoorbeeld: de das past toch niet bij uw overhemd. Of de gordijnen passen niet bij de rest van het interieur. Dan mag u niet altijd meer ruilen. Ruilen is namelijk nooit een recht. Het is een gunst van de verkoper. De verkoper kan dus ook voorwaarden stellen bij ruilen. Hij kan bijvoorbeeld bepalen dat kleding uit de uitverkoop niet geruild mag worden. Dat mag.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... die_ruilen

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Als het op de bon staat dat afgeprijsde artikelen niet geruild mogen worden, dan staat die winkel in zijn goed recht. En kun jij niet ruilen. En heb jij pech!

Volgende keer toch maar eerst even vragen óf je mag ruilen na aanschaf :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:Als er iets op de bon staat of in de winkel op een bordje van "ruilen binnen 14 dagen", dan is de winkelier gewoon verplicht te ruilen.

Is dat niet het geval, dan heb je nergens recht op. Een winkelier hoeft namelijk nooit iets te ruilen, ook niet bij niet afgeprijsde artikelen. Tenzij van te voren anders wordt aangegeven (bijvoorbeeld "niet goed, geld terug", of "Ruilen met kassabon binnen 14 dagen" etc.).
yamoss schreef:Las pas op de bon dat eea niet mogelijk is,in de winkel staat die info niet.Graag reakties.Yamoss

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Mooi, het antwoord is nu wel duidelijk :mrgreen:

Jannes22

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Hoeveel van dit soort topics komen er nog? Krijg zulke personen ook elke dag in de winkel.. In plaats van een spotje gericht aan de consument dat reparatie/geld terug verplicht is bij gebreken kunnen ze geen spotje maken dat het ruilen of terug brengen van artikelen niet zomaar kan?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De gemiddelde consument onthoudt nu eenmaal makkelijker zijn rechten dan zijn plichten.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Correctie, de gemiddelde consument ziet álles als rechten :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij twijfel kun je altijd even bij de kassa vragen of er geruild mag worden, en zo ja, tegen welke voorwaarden (geld terug, tegoedbon, etc.). Daar weten ze het precies. :idea:

danielak

Ongelezen bericht door danielak »

Ik was van de week bij de blokker. (verbouwing uitverkoop %40 korting) Toen heb ik spaarlampen gekocht. Echter bleken deze achteraf niet nodig te zijn. Dus ben ik terug gegaan omdat er op het bonnetje staat ''ruilen binnen 30 dagen met bod" echter kreeg ik toen als antwoord , nee ruilen of terug brengen kan niet staat bij de kassa op het bordje. Mag dit?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

danielak schreef:Ik was van de week bij de blokker. (verbouwing uitverkoop %40 korting) Toen heb ik spaarlampen gekocht. Echter bleken deze achteraf niet nodig te zijn. Dus ben ik terug gegaan omdat er op het bonnetje staat ''ruilen binnen 30 dagen met bod" echter kreeg ik toen als antwoord , nee ruilen of terug brengen kan niet staat bij de kassa op het bordje. Mag dit?
Ja, ruilen is een gunst, geen recht.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

danielak schreef:Ik was van de week bij de blokker. (verbouwing uitverkoop %40 korting) Toen heb ik spaarlampen gekocht. Echter bleken deze achteraf niet nodig te zijn. Dus ben ik terug gegaan omdat er op het bonnetje staat ''ruilen binnen 30 dagen met bod" echter kreeg ik toen als antwoord , nee ruilen of terug brengen kan niet staat bij de kassa op het bordje. Mag dit?
Ja, ruilen is geen wettelijk recht, maar een extra dienst die een winkelier naar eigen goeddunken wel/niet biedt, met een aantal voorwaarden. 1 van die voorwaarden is normaliter ruilen op vertoon van de bon of aankoopbewijs, en in de regel mogen artikelen uit de aanbieding/uitverkoop niet geruild worden, of soms enkel tegen een ander artikel of tegoedbon, dus geen geld terug. Dat zal in de huisregels of winkelvoorwaarden oid allemaal uitgeschreven staan, en de tekst op de bon is daar (slechts) een uittreksel van.

Die tekst op dat bonnetje slaat op normale aankopen die je mag ruilen, dat bordje bij de kassa zegt dat aanbiedingen niet geruild mogen worden.

Gesloten