Inderdaad dat ben ik nu aan het doen, met de eigenaar (het is volgens mij een eenmanszaak o.i.d.). Althans dat probeer ik want ik krijg hem vooralsnog niet te spreken. Hij verbergt zich achter zijn winkelmedewerker zo lijkt het. Het standaard antwoord van de medewerker is dat haar baas expliciet niet toestaat om of geld terug te geven, of een ander exemplaar te geven en daar is de kous mee af. En dat de baas natuurlijk niet alle individuele klachten kan oplossen, dat zou natuurlijk te gek zijn want hij heeft het al zo druk.. etc. Ik heb nog de hoop dat de winkelmedewerker op eigen houtje bezig is. Ik heb uiteindelijk wel zijn 06 nummer gekregen (ook bijzonder natuurlijk) maar die staat tot op heden uit. Maar wel een goede insteek om zo de eigenaar te benaderen. Dat moet ik zeker gaan proberen. Daar vind ik wel een juiste opmerking, dank je wel buckleup!buckleup schreef:
Misschien werkt het het beste als u een afspraak met de bedrijfsleider of eigenaar maakt. Die heeft meer bevoegdheid om de voorwaarden flexibel toe te passen. Een onervaren winkelbediende durft waarschijnlijk ook geen eigen beslissing te nemen en kan niets voor u doen.
@Pindakaaspotje
Ik heb ook totaal geen ervaring met het inzetten van mijn rechtsbijstandsverzekering (gelukkig). Ik ga ze maandag toch eens bellen denk ik.
Ik heb ook nog gezocht naar de geschillencommissie, maar ik kan dus nergens vinden of deze winkel hierbij is aangesloten. Ben bang van niet. Maar ja, mooie winkel, vriendelijke verkoper tijdens het verkopen, maar als je gaat zoeken; een lelijke website, mailtjes zijn in slecht Nederlands geschreven, algemene voorwaarden op de website is echt heel slecht geschreven (verwoede poging tot het schrijven van juridische taal, niet gelukt). Ben bang dat ik in zee ben gegaan met de een of andere cowboy. Achteraf gezien ben ik misschien wat naïef geweest. Hopelijk heeft de eigenaar wel iets begrepen van klantenservice, als ik hem te spreken krijg.