LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

Ik heb een paar schoenen gekocht, op de zool zit een soort rubberen paneel bevestigd en dat loopt door naar de zijkant van de schoenzool. Je ziet dus aan de zijkant van de schoen het versiersel zitten. Na drie weken waren van beide schoenen dezelfde rubberen delen van de zool er af gevallen! Voor de prijs van 220 euro best behoorlijk zonde.

Ik ben dus het weekend erop (ca 4 weken nadat ik ze had gekocht) terug gegaan met deze schoenen. Nou was ik de kassabon kwijt, maar ik had de schoenen met pin betaald, dus ik heb het afschrift meegenomen waarop de naam van de winkel, tijd, bedrag etc. staat zodat ik kon laten zien dat ik daar inderdaad iets had gekocht. De verkoopster die daar waarschijnlijk als weekendhulp werkt wist niet zo goed wat ze er mee moest doen omdat ik de bon niet meer had. Kan ik ook nog wel begrijpen op zaterdagmiddag in Rotterdam. Dus ik heb de schoenen achtergelaten met mijn naam, mail en telefoonnummer.

Na een week kreeg ik per e-mail een reactie dat de winkel niets voor mij wilt doen zonder de kassabon. Als ik op consuwijzer.nl kijk hoeft dat helemaal niet volgens mij, als ik maar kan laten zien dat ik daar iets heb gekocht? Nu ruim een maand later en wat heen en weer gemail en gebel wil de winkel niets voor mij doen en of ik de schoenen maar weer gewoon op kom halen. Ik heb die rubberen dingen niet (die zijn er vanaf gevallen tijdens het lopen) en ik heb geen kassabon. En volgens hun algemene voorwaarden hoeven ze je dan niet te helpen is het argument waar ze iedere keer naar verwijzen.

Wat vind je hier van, nog goede tips of iemand hier ervaring mee? Iemand al eens verdere stappen ondernomen?
Laatst gewijzigd door erickhiemstra op 19 dec 2010 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door tennis »

zelf verwijderd
Laatst gewijzigd door tennis op 20 dec 2010 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

erickhiemstra schreef:Nou was ik de kassabon kwijt, maar ik had de schoenen met pin betaald, dus ik heb het afschrift meegenomen waarop de naam van de winkel, tijd, bedrag etc. staat zodat ik kon laten zien dat ik daar inderdaad iets had gekocht.
Wellicht heeft u de originele schoenendoos nog met daarop het prijslabel van de desbetreffende winkel. In combinatie met het bewijs van uw pinbetaling zou daarmee aannemelijk gemaakt kunnen worden dat u de koper bent. Gaat de desbetreffende winkel daarmee niet akkoord, overweeg dan de koop van de schoenen te ontbinden.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door buckleup »

Wat een treurige rotwinkel zeg. Zo'n bankafschrift is misschien niet 100% waterdicht bewijs als het om een moordzaak zou gaan. Maar laten we de dingen in perspectief zien:

1) TS heeft deze schoenen in bezit en ze zijn nog redelijk nieuw.
2) De winkel heeft dit model in het assortiment.
3) In deze winkel is de prijs voor de schoenen 219,90 Euro
4) TS heeft een bankafschrift waarmee duidelijk wordt dat ze iets gekocht heeft in deze winkel voor 219,90 Euro.

Wat de winkel nu dus eigenlijk beweert, is het volgende:

1) "TS heeft de kapotte schoenen ergens anders gekocht"
2) "TS heeft bij onze winkel schoenen gekocht (maar niet de kapotte schoenen) die toevallig ook € 219,90 kosten"
3) "TS liegt over het feit dat ze de kapotte schoenen bij ons heeft gekocht"

Iedereen ziet natuurlijk direct in dat zo'n scenario nergens op slaat.
Maar de winkel ziet gewoon een makkelijke manier om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door tennis »

zelf verwijderd
Laatst gewijzigd door tennis op 20 dec 2010 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door YMSR »

heb zelf ook 7 jaar in winkels gewerkt en ik weet dat een hele boze klant altijd zn zin krijgt.

Dus gewoon naar die winkel gaan.. uit je dak gaan en zeggen dat ze die schoenen moeten maken of ruilen want anders stap je naar de rechter!!!
Zeggen dat volgens de wet een pinbewijs genoeg is en dat je een advocaat in de armen gaat nemen!!

moet jijeens kijken hoesnel ze die schoenen gaan omruilen :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door tennis »

zelf verwijderd
Laatst gewijzigd door tennis op 20 dec 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door buckleup »

tennis schreef:Wat denk jezelf, wat je voor een antwoord krijgt!
Dat heeft YMSR zojuist duidelijk beschreven.
Bovendien is zijn/haar bijdrage gebaseerd op 7 jaar ervaring in een schoenenwinkel, dus het lijkt me dat hij/zij recht van spreken heeft.

Zo simpel kan het dus wel degelijk zijn.
Maar zoals zo vaak in het leven, komt het wel aan op de assertiviteit en vastberadenheid van de TS.
Schoenen achterlaten en afspreken "stuur me maar een mailtje" is in ieder geval te mild en passief gebleken.
TS zal, zoals YMSR aangeeft, ter plekke in de winkel stampij moeten maken.

erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

Dank jullie in ieder geval voor deze reacties. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen!

@Wim2007
Inderdaad, ik had de doos en zelfs het papier wat in de schoenen gepropt zat om de schoenen in model te houden nog en ik heb de schoenen in de doos terug gegeven.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door tennis »

zelf verwijderd
Laatst gewijzigd door tennis op 20 dec 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

tennis schreef: Schoenen kapot na drie weken,zonder kassabon, geen geld terug of reparatie?
Titel aangepast! Dank je voor de aanwijzing, terechte opmerking.

erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

YMSR schreef:.. gewoon naar die winkel gaan.. uit je dak gaan en zeggen dat ze die schoenen moeten maken of ruilen want anders stap je naar de rechter!!!
Zeggen dat volgens de wet een pinbewijs genoeg is en dat je een advocaat in de armen gaat nemen!!
moet jijeens kijken hoesnel ze die schoenen gaan omruilen :wink:
Daar heb ik ook aan gedacht en ik heb me in moeten houden hoor, maar ik een redelijk fors postuur. En als ik boos wordt kom ik behoorlijk intimiderend over. Mijn ervaring is dat mensen dan helemaal dichtklappen en daar heb ik alleen die winkelmedewerker mee te pakken. En dat gedrag wil ik liever niet gebruiken. En in Rotterdam weet ik niet zo goed of dat nog wel effect heeft. Daar zijn ze er immers ondertussen wel aan gewend dat hun winkel meerdere malen wordt overvallen geloof ik en zelfs dat boeit ze niet meer lijkt het wel.

Heeft iemand zijn of haar rechtsbijstandsverzekering al eens ingezet voor dit soort zaken, want daar zat ik zelf nl aan te denken. Maar ik heb daar geen ervaring mee. Heeft iemand dit al eens gedaan?

erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

tennis schreef:Ik geef jou gelijk.
Maar de winkels volgen hun voorwaarden:
Zonder kassabon geen bewijs van koop, maar dit is niet alleen deze "rotwinkel", maar het wordt overal toegepast!
Dat heb ik ook als argument aangedragen; dat er op de pin afschrijving een tijd en en uniek pin nummer staat. Dat moet op de uitdraai van de pin van die dag en in de kassa toch terug te vinden zijn. Maar zo werkte het allemaal niet volgens de winkel..

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door YMSR »

ja maar als jeje gelijk wilt krijgen in deze tijd in deze wereld dan moet je er hard voor knokken.
Degene die heel boos worden krijgen hun zin...
en gegene die lief zijn krijgen niks..

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door buckleup »

erickhiemstra schreef:
YMSR schreef:.. gewoon naar die winkel gaan.. uit je dak gaan en zeggen dat ze die schoenen moeten maken of ruilen want anders stap je naar de rechter!!!
Zeggen dat volgens de wet een pinbewijs genoeg is en dat je een advocaat in de armen gaat nemen!!
moet jijeens kijken hoesnel ze die schoenen gaan omruilen :wink:
Daar heb ik ook aan gedacht en ik heb me in moeten houden hoor, maar ik een redelijk fors postuur. En als ik boos wordt kom ik behoorlijk intimiderend over. Mijn ervaring is dat mensen dan helemaal dichtklappen en daar heb ik alleen die winkelmedewerker mee te pakken. En dat gedrag wil ik liever niet gebruiken. En in Rotterdam weet ik niet zo goed of dat nog wel effect heeft. Daar zijn ze er immers ondertussen wel aan gewend dat hun winkel meerdere malen wordt overvallen geloof ik en zelfs dat boeit ze niet meer lijkt het wel.
"Uit je dak gaan" was misschien niet de juiste bewoording. U kunt toch hopelijk ook uw kant van de zaak beargumenteren en tegelijkertijd heel rustig blijven?

Het is niet nodig om boos over te komen, of om uw forse postuur in de strijd te werpen. En u heeft gelijk dat dit tegenover de winkelmedewerker niet eerlijk is.

Het beschaafde alternatief is dat u in alle rust aan de balie in gesprek gaat, aangeeft dat u ontevreden bent over de reactie van de winkel, en graag overlegt over een oplossing die voor beide partijen acceptabel is. Beter nog, bel van tevoren op en vraag wanneer de bedrijfsleider aanwezig is.

Blijf vervolgens net zo lang in gesprek totdat de winkel u een betere oplossing aanbiedt, of totdat men u expliciet verzoekt de winkel te verlaten.

Stem verheffen, vuisten op tafel leggen, te ver naar uw gesprekspartner toebuigen, ..... dit zijn allerlei technieken die u niet nodig heeft. Assertief is niet hetzelfde als agressief.

erickhiemstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 okt 2009 19:33
Contacteer:

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door erickhiemstra »

buckleup schreef: "Uit je dak gaan" was misschien niet de juiste bewoording. U kunt toch hopelijk ook uw kant van de zaak beargumenteren en tegelijkertijd heel rustig blijven?

Het is niet nodig om boos over te komen, of om uw forse postuur in de strijd te werpen. En u heeft gelijk dat dit tegenover de winkelmedewerker niet eerlijk is.
...
Precies, dat is wat ik bedoel. Ik pas er zelfs extra mee op. Probleem is gewoon dat als je gewoon beschaafd wilt zijn je niet eens serieus genomen wordt in dit soort gevallen.. Maar ik ga er dus niet mee akkoord dat ik daarom dus mijn verlies maar moet nemen, in ieder geval niet voor dat geld, ik sta volgens mij wel in mijn recht namelijk.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door buckleup »

erickhiemstra schreef: Ik pas er zelfs extra mee op.
Top. Ik ken u niet, maar ik waardeer uw gedrag.

Misschien werkt het het beste als u een afspraak met de bedrijfsleider of eigenaar maakt. Die heeft meer bevoegdheid om de voorwaarden flexibel toe te passen. Een onervaren winkelbediende durft waarschijnlijk ook geen eigen beslissing te nemen en kan niets voor u doen.

Ik zou denk ik zeggen "Ik ben teleurgesteld in uw reactie, en ben van mening dat u mij als klant ernstig te kort doet. Ik sta daarom op het punt mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Maar graag zou ik eerst nog met u een persoonlijk gesprek voeren, om elkaars argumenten aan te horen, en samen te kijken of we als redelijke mensen tot een betere oplossing kunnen komen."

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door buckleup »

Heb zelf trouwens geen ervaring met rechtsbijstandsverzekeringen. Komen die uberhaubt uit hun bed voor dit soort kleine zaken?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Schoenen kapot na drie weken, geen bon, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten