LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service de Block

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jessicasander

Service de Block

Ongelezen bericht door jessicasander »

Op 5 november 2011 hebben wij bij de Block een combi oven gekocht van het merk Sharp. Toen wij afgelopen zaterdag broodjes wilden afbakken is deze in brand gevlogen. Onze gang en keuken stonden vol rook, gelukkig hadden wij een paar maanden geleden een brandmelder opgehangen, en de achterkant van de oven is compleet doorgebrand (kortsluiting als je het mij vraagt). Oven blijkbaar te heet geworden want in een paar minuten waren de broodjes pikzwart en hadden dus ook in brand gestaan. Baby van 6 maanden snel naar opa en oma gebracht en mijn vriend en ik kampten met ademhalingsklachten door het inademen van de rook. Het hele huis grondig kunnen schoonmaken, alle kleding en gordijnen etc opnieuw moeten wassen door de stank die door het hele huis trok. Toen ik maandag naar het desbetreffende filiaal van de block belde en vertelde wat er gebeurd was moest ik met de oven naar de winkel komen. Mijn vader deed dit aangezien mijn vriend aan het werk was en ik het ding niet kan tillen. Aan de telefoon werd me meteen verteld dat de oven naar Sharp opgestuurd zou moeten worden en we daardoor 3 à 4 weken zonder oven/magnetron zouden zitten. Met een baby zonder magnetron is vrij lastig aangezien mijn generatie ermee is opgegroeid en er dus behoorlijk afhankelijk van kan zijn. Vervanging krijgen we niet want het valt volgens de wettelijke bepalingen niet onder de 1e levensbehoefte (kan ik inkomen). Feit is echter dat het apparaat nog geen 5 maanden oud is en volgens de voorwaarden van de Block het een ondeugdelijk apparaat is als het binnen 6 maanden na aankoop kapot gaat. Eenmaal in de winkel kon de verkoper al vertellen dat we een nieuwe zouden krijgen aangezien de achterplaat is doorgebrand en het vervangen daarvan duurder is dan een nieuw apparaat. Wel zouden we eerst die weken moeten afwachten tot de fabrikant van Sharp dit zou bevestigen. Toen ik verdere informatie ging inwinnen kwam ik erachter dat de block hoe dan ook verantwoordelijk is en de fabrikant van Sharp niet meer dan een adviserende rol in deze procedure heeft. Waarom moeten wij dan al die weken wachten op Sharp terwijl de Block nu al een antwoord heeft? We hebben sowieso recht op een nieuwe! Om die reden heb ik net het hoofdkantoor gebeld, afdeling service en consumentenbelangen. Toen ik dit aankaarte kreeg ik het antwoord dat ik de technische dienst de kans moet geven aan te tonen dat dit wel of niet onze eigen schuld is geweest dat de oven in brand is gevlogen, een compleet ander verhaal dan ons in het filiaal dus is verteld wat tot ongeloof leidt. Nog geen 5 maanden geleden betalen wij voor dit apparaat, niet om vervolgens 3 à 4 weken onnodig zonder te zitten. Mijn vraag is wat ik op dit moment hieraan kan doen. Dit is namelijk geen goede service. De verkoper in de winkel vertelde ons al dat we een nieuwe zouden krijgen en ook dat hij zelf al kon zien dat dit niet onze schuld is geweest want afbakbroodjes op magnetronstand zouden na een paar minuten exploderen en daar waren geen resten van te zien. Dan kunnen ze toch nu al voor een oplossing zorgen zodat wij niet meer zonder zitten?! En als ik hier nu niets aan kan doen, kan ik dat dan wel als er inderdaad wordt aangetoond dat het een ondeugdelijk apparaat was en wij daardoor wekenlang onnodig hebben moeten wachten op een nieuwe? Hierbij verliezen ze sowieso een paar goede klanten aangezien bijna alle apparatuur van mijn familie bij de Block vandaan komt. Had dus wel wat meer service verwacht na onze vele aankopen.

MAXIEM

Re: Service de Block

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jessicasander

Het klopt dat jij niks met de fabrikant/importeur te maken hebt. Jij hebt alleen maar te maken met de verkoper. Het defekt heeft zich binnen 6 maanden na de aankoopdatum voorgedaan, dus jij hoeft dus niets te bewijzen. De Block dient je onmiddellijk een vervangend aparaat te geven of de aankoopsom retour. Stuur dus dit bedrijfje een aangetekende brief waarin je die eis stelt. Willen zij niet meewerken, dan kun je dit rare bedrijf al of niet in overleg met jouw RBV in rechte betrekken (dagvaarden) en je eis afdwingen.

Sukses, Maxiem.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

TS: niemand gaat zo'n lap ongestructureerde tekst lezen - ik zie alleen een vierkant grijs vlak met lettertjes.

Kort en bondig, misschien zelfs puntsgewijs samenvatten met voldoende witruimte tussen de alinea's en je zou wat makkelijker hulp krijgen.

jessicasander

Newmikey: als ik andere onderwerpen zie valt dat nog best mee. Daarbij is het graag of niet of mensen moeite voor een ander willen doen.

Maxiem: Dankjewel voor je reactie!! Daar kunnen we wat mee. Morgen ga ik voor de zekerheid mijn rbv bellen, had ik nog niet bij stilgestaan. Die aangetekende brief moeten we dan inderdaad maar gaan opstellen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

newmikey

In onze samenleving en zeker op dit forum kun je nu eenmaal niets afdwingen.

Met collegiale groet, Maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:jessicasander

Het defekt heeft zich binnen 6 maanden na de aankoopdatum voorgedaan, dus jij hoeft dus niets te bewijzen. De Block dient je onmiddellijk een vervangend aparaat te geven of de aankoopsom retour.
Sukses, Maxiem.
Beste Jessica:
gelieve bovenstaand oordeel van onze fraaie deskundige te negeren.
Onze fraaie deskundige vertelt namelijk maar een halve waarheid.
De Block zal waarschijnlijk wel over de brug komen maar.....als zij kunnen bewijzen dat je de magnetron ondeskundig hebt gebruikt dan kun je fluiten naar vervanging of geld terug. De termijn van 6 maanden geldt in deze dus helemaal niet.
Tevens constateer ik dat onze fraaie deskundige het voor de zoveelste keer heeft over bedrijfjes, enige arrogantie kan niet worden ontkend...
Uiteraard ga ik er van uit dat je de magnetron normaal hebt gebruikt mar de Block staat volledig in zijn/haar recht de magnetron aan nader onderzoek te onderwerpen.
Ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt, en je kindje groeit ook wel op zonder magnetron. Potjes voeding kun je ook au bain marie verwarmen....
Dreiigen met een rbv heeft echt niet zoveel zin, als het aan onze fraaie deskundige ligt, zorgen zijn "adviezen' voor een overbelasting bij de rechter, geloof jezelf dat men zover wil gaan?

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, ik open deze thread maar heb maar 1 vraag aan TS:

Zou je aub af en toe een enter kunnen gebruiken? Zonder het gebruik van paragrafen is deze tekst niet te lezen.

jessicasander

Dankjewel voor je reactie dhc.
Ik snap alleen niet waarom er een termijn van 6 maanden in de voorwaarden is opgenomen als je toch blijkbaar in elk geval eerst je onschuld moet bewijzen, maar goed.... Zo zijn er wel meer scheefheden in het leven.
De termijn die zij stellen voor onderzoek lijkt me niet mijn probleem dus zouden zij best met een tussentijdse oplossing mogen komen, dat versta ik in elk geval wel onder service en daar gaat het me eigenlijk toch wel het meeste om. 1e levensbehoefte of niet, je betaalt voor het product. Maar als ik je goed begrijp heb ik geen poot om op te staan. Helaas..

53o, krijg reacties dus blijkbaar is de tekst best te lezen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Die termijn van 6 maanden geldt wel degelijk.
Echter....als je een nieuwe gsm koopt en die laat je na twee weken in het water vallen, denk je dan dat je garantie hebt?
Je hebt een nieuwe laptop, legt een pen of iets dergelijks op je toetsenbord, klapt de laptop dicht met als gevolg een barst in je scherm, denk je dan dat je garantie hebt?
Dus...als een winkelier kan bewijzen dat schade door onzorgvuldig gebruik is ontstaan dan kun je geen beroep doen op de "zesmaandentermijn'.
In jouw geval ga ik er wel van uit dat je een niewue magnetron krijgt.
Duurt even maar dat overleeft die kleine wel...toch?

newmikey

jessicasander schreef: 53o, krijg reacties dus blijkbaar is de tekst best te lezen.
Plaat, kop...

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Graag enige alinea opbouw aanbrengen in deze vierkante brij tekst.

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

MAXIEM schreef:Het defekt heeft zich binnen 6 maanden na de aankoopdatum voorgedaan, dus jij hoeft dus niets te bewijzen.
Behalve dan dat het om een defect gaat en niet om onoordeelkundig gebruik. Dat kan ook die verkoper niet met zekerheid zeggen, ook al heeft hij daar een mening over. Daarom hebben ze nu een technische dienst.

jessicasander

Jeetje wat een commentaar op hoe een tekst te schrijven, blijkbaar zitten er hier veel docenten Nederlands of mensen die denken dat te zijn / niets beters te doen hebben dan commentaar hebben op een schrijfwijze. Bij deze; aan jullie reacties heb ik niets dus schrijf iets waar ik wat aan heb anders hoef ik blijkbaar helemaal niets te vragen hier! Laatste reactie hierover op deze personen. Forum is niet bestemd om daarop commentaar te leveren lijkt mij maar wel om dieper op het onderwerp in te gaan.

De andere personen bedankt voor jullie tips/adviezen/uitleg. Daar kan ik wat mee dus ben daar blij om.

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

jessicasander schreef: Ik snap alleen niet waarom er een termijn van 6 maanden in de voorwaarden is opgenomen als je toch blijkbaar in elk geval eerst je onschuld moet bewijzen, maar goed.... .
Je had je onschuld niet hoeven bewijzen als hij het gewoon van de ene op de andere dag niet meer deed. Dat komt wel vaker voor. Dat ze in brand vliegen is niet iets wat dagelijks voor komt, dus het moet worden nagekeken.

Ga eens met die verkoper van de Block praten. Koop en nieuwe magnetron en maak een deal dat jij je geld van die aankoop terugkrijgt als jij in het gelijk wordt gesteld. Dat is voor beiden een win-win situatie.

53o

53o, krijg reacties dus blijkbaar is de tekst best te lezen.
...

In ben zelf ook teleurgesteld. Als jouw reply zou zijn dat jij niet goed Nederlands spreekt dan verwacht ik een hoop zinvolle antwoorden op jouw boek, uhm, vraag. Als jouw antwoord is '53o, krijg reacties dus blijkbaar is de tekst best te lezen.' dan denk ik eigenlijk **** **** *** **** *** ****.

53o

Ik heb OP nog steeds niet gelezen, door de 'wall of text'. Als ik dit als verkopende partij had ontvangen, zou ik dit ook niet gelezen hebben.

Zelf ben ik een enorme fan van R. Scott Bakker. Ik lees graag fantasy verhalen, zijn boeken zijn game of thrones in het kwadraat. Als lezer van boeken heb ik van een hoop verschillende schrijvers gelezen. Maar als iemand die ongeveer 100 boeken in zijn kast heeft staan, zo'n 100 meer illegaal heeft gelezen ben ik nog steeds niet in in staat om de originele post te lezen.

Met een verontschuldiging aan TS wanneer deze aan zou geven de Nederlande taal niet te beheersen dan zou ik 3 ibruprofen wegklokken en het er op wagen, maar met zijn huidige commentaar vind ik zijn OP gewoon een belediging.

Deze OP vind ik ongelezen in een milde form vergelijkbaar met deze post:
http://www.youtube.com/watch?v=ZN5PoW7_kdA
Laatst gewijzigd door 53o op 22 mar 2012 00:16, 2 keer totaal gewijzigd.

jessicasander

Linoge, dat is wel een idee wat je zegt. Over een nieuwe kopen en dan een deal sluiten. Daar ga ik even een nachtje over slapen en thuis bespreken. Dankjewel!

jessicasander

53o, jij weet natuurlijk dat ik geen ABN spreek/schrijf en dat ik geen boeken lees. Als je trouwens zoveel boeken leest zou deze 'wall of text' toch een 'piece of cake' voor je moeten zijn! Je denkt nogal veel te weten volgens mij maar een zinnige reactie ON TOPIC zie ik nog steeds niet dus ik zou het bij het lezen van je fantasy boeken houden als ik jou was ipv hier een potje te gaan spammen. Schiet niet op hè...

newmikey

jessicasander schreef:53o, jij weet natuurlijk dat ik geen ABN spreek/schrijf en dat ik geen boeken lees. Als je trouwens zoveel boeken leest zou deze 'wall of text' toch een 'piece of cake' voor je moeten zijn! Je denkt nogal veel te weten volgens mij maar een zinnige reactie ON TOPIC zie ik nog steeds niet dus ik zou het bij het lezen van je fantasy boeken houden als ik jou was ipv hier een potje te gaan spammen. Schiet niet op hè...
Kansloze reactie. Iets gewoon leesbaar en netjes opschrijven is gewoon een vorm van beleefdheid. Als je dat al niet eens op kan brengen...

Wat wordt er nu helemaal van je gevraagd? Kijk eens rond op een forum zoals dit en schrijf op een begrijpelijke manier in plaats van een tekstworst neer te plempen uit pure luiheid.

jessicasander

Haha nu ben ik ook al lui! Ik zeg slaap lekker!

Gesloten