LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met schoenenwinkel Shoebaloe

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Caramella

Slechte ervaring met schoenenwinkel Shoebaloe

Ongelezen bericht door Caramella »

Hallo Radar, Ik heb midden augustus een paar dure Prada sneakers met glitterstuds aan de zijkant aangeschaft bij Shoebaloe.Waarvan ik na 2x dragen er verschillende van verloor.Terug naar de winkel en terug naar Milaan. Ik heb er lang op moeten wachten daar men in Italie de gehele maand augustus vakantie viert. Ze zijn gemaakt en om mij tegemoet te komen kreeg ik 4 studs erbij. Na weer dragen verloor ik er weer, weer terug naar de winkel, wat dus nu 4x is voor gekomen inmiddels. Het is ook nog zo dat een gewone schoenmaker dit niet kan repareren, je moet er een speciale stempel voor hebben, wat inhoudt voor mij dat ik 4x benzine geld en parkeer kosten kwijt ben vanwege het halen en brengen van de sneakers. Of ik ze zelf naar winkel breng of naar de schoenmaker op kosten van de winkel maakt in dit geval niet uit. Het is beiden behoorlijk omslachtig voor mij. Toen het de laatste keer wederom na 1x dragen weer gebeurde was ik het zat, hoe leuk ik ze ook vind! Met hier en daar een stud eraf zijn de sneakers beschadigd en niet om aan te zien.Terug naar de winkel en mijn geld terug was geen optie volgens het management. Ik moest een mail naar het hoofdkantoor zenden. Inmiddels gedaan met foto's van de sneakers.Als bericht kreeg ik te horen dat er geen garantie wordt gegeven op de studs? door zowel de winkel als Prada. Met de vermelding er wel bij dat het een zwak punt was. Maar dat wist ik inmiddels al. Ze wilde mij eenmalig een retoursticker sturen zodat de sneakers na wederom te zijn gemaakt thuis bezorgt zouden worden. Wat inhoudt dat ik ze weer moet gaan brengen.Ik heb terug geschreven dat ik het hier niet mee eens ben en dat het een gebed zonder einde betreft, want dit is eenmalig en de studs blijven eraf vallen met lopen. Hoe voorzichtig ik ook ben. Ik heb ze alles bij elkaar misschien 6x gedragen. Ik heb geschreven dat ik een tegoed eis voor een ander paar, desnoods van een ander merk die ik wel met plezier kan dragen en die niet na een poosje beschadigd in de kast staan. Ik wacht hun reactie nu af. Maar wat ik ook graag wil weten...Wat is mijn recht in deze? Wie heeft hier ervaring mee?

Vandaag kreeg ik een reactie binnen van Shoebaloe: Dat de rondom bevestigde studs bepalend zijn voor het uiterlijk van de schoen veegt men naar policy voorwaarden wat dat ook mogen zijn. De schoenen zijn zonder deze studs niets meer waard, beschadigd met gaatjes waar ze hebben gezeten. Ik wordt hier wisselend heel erg triest en boos van.

REACTIE Shoebaloe...
We vinden het erg vervelend dat u zich niet kan vinden in de door ons voorgestelde oplossing.

Wij hebben onze policy betreft accessoires reeds aan u uitgelegd, wij zullen hiervan niet afwijken. Een accessoire heeft geen invloed op de functionaliteit van een schoen en valt mede daarom niet onder de garantie.

Zoals reeds aangegeven willen wij de accessoires opnieuw voor u bestellen en bevestigen of het gehele paar naar de fabrikant sturen ter reparatie, dat is de service die wij geven. Enig andere oplossing is niet in verhouding met de “klacht” die u heeft. Ons reeds gedane voorstel tot herstelling blijft geldig

After Sales team
Laatst gewijzigd door Caramella op 28 okt 2015 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

aerox

Re: Slechte ervaring met schoenenwinkel Shoebaloe

Ongelezen bericht door aerox »

De studs kunnen niet uitgesloten worden van garantie aan de andere kant snap ik ook de winkel dat het los gaan van een stud niet tegen te houden is. Als iemand op u voet gaat staan moet de winkel dan maar nieuwe schoenen regelen? Blijkbaar vind Prada uw klacht niet terecht en als een winkel niet wil meewerken is er meestal niks anders aan te doen dan gewoon er niet meer te kopen. Niemand start er een zaak voor de bij de rechter. Het is ook niet de eerste keer dat ik een klacht lees over de garantie van Shoebaloe. Tevens vind ik het een beetje sneu om wel Prada schoenen te kopen maar om je verhaal kracht bij te zetten te klagen over de benzinekosten...

Gesloten