LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sola fabriekswinkels hanteren zeer afwijkende prijzen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
aquavit

Sola fabriekswinkels hanteren zeer afwijkende prijzen

Ongelezen bericht door aquavit »

Bij de diverse "Sola fabriekswinkels" worden zeer uiteenlopende prijzen gehanteerd.
Ik heb in Lelystad bestek gekocht, daar was niet alles op voorraad. Maar in Zeist was dat wel zo, volgens Lelystad worden in elke winkel dezelfde verkooplijsten aangehouden. Door mijn moeder bestek laten halen in Zeist, maar de rekening was 50% duurder. Bij navraag in Zeist blijkt elke winkel een "eigen" franchise te zijn en hebben elk hun eigen prijzen. Op mijn kassa bon staat wel ruilen maar geen geld terug, dus nu ben ik 37 euro kwijt voor hetzelfde wat in Lelystad maar 20 euro zou kosten.
Volgens mij kan een "keten" nooit zo veel verschillende prijzen hanteren.
Na een klacht per mail aan hun gestuurd te hebben, kreeg ik na anderhalve week het antwoord dat er veel verschil is in staal kwaliteit ( ik neem aan dat een lepel in model Capri in Zeist, dezelfde lepel is als in Lelystad)en dat er dus op mijn bon staat dat er geen geld teruggegeven kan worden en zij dus niets voor mij kunnen betekenen. Op mijn laatste mail blijft het heel erg stil, dus vandaar dit bericht op het forum.
Let dus goed op de prijzen bij de Sola winkels, het is niet altijd een koopje!

VioletPrue

Re: Sola fabriekswinkels hanteren zeer afwijkende prijzen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat is toch logisch?
C1000 heeft heel veel franchisenemers en die kunnen inderdaad onderling verschillende prijzen hanteren.
Waar bij de één de Unox worst € 1,50 kost, kan hij bij de ander € 2,00 kosten.
Dan kan ik wel mailen met het hoofdkantoor van de C1000, maar die kan daar ook niets aan doen.
Dat u geen geld terugkrijgt is overigens ook geen schande, de winkelier staat geheel in zijn recht.
Ruilen of geld terug bij een niet kapot product is een gunst, geen recht!
Moraal van het verhaal: goed rondshoppen voor je daadwerkelijk iets koopt.

Gerritje56

Ongelezen bericht door Gerritje56 »

Logica ontbreekt bij dit bedrijf!
In Haarlem werd een nieuw filiaal geopend. Er waren diverse aanbiedingen onder andere een braadslee met grilldeksel voor € 19,95. Wij naar de winkel. Helaas uitverkocht. We konden wel bestellen. En dat hebben we gedaan met nog zeker 20 anderen. Na 2 weken nog geen bericht. Er werd nog steeds druk geadverteerd met deze aanbieding. Even bellen met de winkel. De pan kon helaas niet meer geleverd worden. Mail over de gang van zaken naar Sola gestuurd. Geen reactie.
Deze week opnieuw een pagina grote advertentie in het Haarlems Dagblad. Met die pan en ja voor €19,95.
Sola gebeld en dan begint het afschuiven. U moet niet bij ons zijn maar naar Zeist bellen. Vriendelijke mevrouw die me het hele franchise verhaal verteld en dat de advertentie nooit geplaatst had mogen worden en me vervolgens door verwijst naar winkel Haarlem.
Daar wordt de telefoon niet opgenomen.
Simpel gevalletje van pure misleiding. Pannetje in de aanbieding doen die je niet hebt!

Hugo909

Ongelezen bericht door Hugo909 »

Het prijsbeleid van SOLA fabriekswinkels is erg vals, en ruikt zelfs naar oplichting. De misleiding begint al bij de naam "fabriekswinkel", die doet vermoeden dat men hier rechtstreeks van SOLA koopt, dit is niet zo, en de verkoopprijs ligt veel hoger in deze winkels dan elders.

Zo verkopen ze in de fabriekswinkel een pannenset voor €79.95.- (Met een volledig verzonnen adviesprijs van €139.-) Terwijl bij de Blokker (zit note bene naast die neppe "Fabriekswinkel" in Haarlem) dezelfde set voor 59.95.- te koop is en bij IBOOD zelfs voor 39.95.-

Mijn advies is, loop met een grote boog om de SOLA winkels heen als je niet opgelicht wilt worden, en check online waar je de pannen/bestekset kan halen, scheelt als snel de helft. Mooie manier van klantenbinding Sola, ga je schamen!

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Hugo909 schreef:Het prijsbeleid van SOLA fabriekswinkels is erg vals, en ruikt zelfs naar oplichting. De misleiding begint al bij de naam "fabriekswinkel", die doet vermoeden dat men hier rechtstreeks van SOLA koopt, dit is niet zo, en de verkoopprijs ligt veel hoger in deze winkels dan elders.

Zo verkopen ze in de fabriekswinkel een pannenset voor €79.95.- (Met een volledig verzonnen adviesprijs van €139.-) Terwijl bij de Blokker (zit note bene naast die neppe "Fabriekswinkel" in Haarlem) dezelfde set voor 59.95.- te koop is en bij IBOOD zelfs voor 39.95.-

Mijn advies is, loop met een grote boog om de SOLA winkels heen als je niet opgelicht wilt worden, en check online waar je de pannen/bestekset kan halen, scheelt als snel de helft. Mooie manier van klantenbinding Sola, ga je schamen!
fabriekswinkel betekent winkel van de fabriek?
waar staat die goedkoper zou moeten zijn dan een andere winkel?

Gesloten