LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
J&L_N

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door J&L_N »

Als je dit ziet:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... zendingen/
Ze hebben blijkbaar toch wel iets te zeggen. En een stevige boete.
Ik stem vóór!

sanskrit

Ongelezen bericht door sanskrit »

Indrukwekkende bedragen, mogen/kunnen ze Splendid Club inderdaad zo opleggen.

Maar dan blijft nog steeds over de hamvraag, wanneer komt de ACM in actie?
Hoeveel klachten moeten ze (nog) hebben over Splendid Club?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sanskrit schreef:Indrukwekkende bedragen, mogen/kunnen ze Splendid Club inderdaad zo opleggen.

Maar dan blijft nog steeds over de hamvraag, wanneer komt de ACM in actie?
Hoeveel klachten moeten ze (nog) hebben over Splendid Club ?
Als splendid club (of trompetclub) een BV is laten ze die dan gewoon failliet verklaren en gaat V. met een nieuwe bv onder een nieuwe naam gewoon door. Dit is wat hij al jaren doet, dus met zo'n boete zal dat vast ook zo gaan. Zal dus weinig helpen, lijkt me.

sanskrit

Vandaag kwam ik ook de "nieuwe" wetgeving tegen rondom kopen op afstand en de straatverkopers van Splendid Club (en consorten) vallen hier voortaan ook onder. Hebben gedupeerde in elk geval een extra stukje wetgeving achter zich staan sinds 13 juni 2014. Deze regels gelden niet voor gedupeerde voor 13 juni 2014.

De extra/nieuwe regels bij verkoop op afstand:
* Dat bij verkoop op straat, waarbij geen bedenktijd gold, voortaan ook een bedenktijd van 14 dagen geldt
* Dat bij het niet of onjuist informeren over de bedenktijd deze wordt verlengd tot maximaal 12 maanden

Daar de straatverkopers naar mijn weten niets melden over de wettelijke bedenktijd sinds 13 juni 2014 kan iedere gedupeerde zich beroepen op de verlengde bedenktijd als men is aangesproken op of na 13 juni 2014. Overigens staat de bedenktijd ook niet vermeld op de website van Splendid Club als ook niet op die van Trompetclub en geeft V. hiermee de "consument" direct de verlengde bedenktijd als men zich via de website aanmeld.

Nieuwe-regels-consumentenrechten

Julie4444

sanskrit schreef:Vandaag kwam ik ook de "nieuwe" wetgeving tegen rondom kopen op afstand en de straatverkopers van Splendid Club (en consorten) vallen hier voortaan ook onder. Hebben gedupeerde in elk geval een extra stukje wetgeving achter zich staan sinds 13 juni 2014. Deze regels gelden niet voor gedupeerde voor 13 juni 2014.

De extra/nieuwe regels bij verkoop op afstand:
* Dat bij verkoop op straat, waarbij geen bedenktijd gold, voortaan ook een bedenktijd van 14 dagen geldt
* Dat bij het niet of onjuist informeren over de bedenktijd deze wordt verlengd tot maximaal 12 maanden

Daar de straatverkopers naar mijn weten niets melden over de wettelijke bedenktijd sinds 13 juni 2014 kan iedere gedupeerde zich beroepen op de verlengde bedenktijd als men is aangesproken op of na 13 juni 2014. Overigens staat de bedenktijd ook niet vermeld op de website van Splendid Club als ook niet op die van Trompetclub en geeft V. hiermee de "consument" direct de verlengde bedenktijd als men zich via de website aanmeld.

Nieuwe-regels-consumentenrechten
Oud nieuws, maar inderdaad. Vandaar dat je sowieso ongeacht van de tijdspan de "overeenkomst" nietig kan verklaren bij deze oplichters, naast het argument van dwaling.

sanskrit

Ik wist nog niet van deze aanvullende regels sinds vorig jaar en dacht zal ze hier in elk geval bekend maken voor andere gedupeerde die misschien nog minder op de hoogte zijn van wetgeving en zoeken naar een oplossing.

J&L_N

Onder de 50 euro geldt deze niet volgens: http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... juni-2014/

En dat is juist de grap: hij biedt z'n pakketjes aan voor 49,75 euro.
Dat er geen bedenktijd is staat trouwens wel op z'n 'contractje'.

Maar op grond van misleidende informatie/oneerlijke handel kun je alsnog het contract rechtmatig vernietigen.

sanskrit

Dus de bodemprijs hebben ze wettelijk opgeschroefd naar 50 euro en meneer V. is met zijn Splendid Club en Trompetclub direct met zijn prijs gestegen tot wederom een paar cent onder de wettelijk regels. Ik had nog de oude onderdrempel van 34 euro in gedachte en V. zijn nieuwe prijs waarmee hij boven de oude drempel was gekomen. Dat zou hem zelfs deels eerlijk hebben gemaakt.

Stom van mij natuurlijk want ik had kunnen voorzien dat V. zijn prijs heeft laten stijgen juist omdat de wettelijke grens is verschoven. En inderdaad blijft de vertrouwde en wettelijk terechte ontbindingsmethode oneerlijke handelspraktijken gewoon van kracht in deze.

Julie4444

J&L_N schreef:En dat is juist de grap: hij biedt z'n pakketjes aan voor 49,75 euro.
Dat er geen bedenktijd is staat trouwens wel op z'n 'contractje'.

Maar op grond van misleidende informatie/oneerlijke handel kun je alsnog het contract rechtmatig vernietigen.
Ah, prijs is dus sinds mijn ervaring veranderd. Duidelijk. Overigens kan hij wel opschrijven dat er geen bedenktijd is, maar dat gaat direct in tegen de colportagewet. Er is sowieso 14 dagen bedenktijd en in het geval van dwaling is de bedenktijd überhaupt niet relevant.

slt

Ongelezen bericht door slt »

Hoi,

Ik lees altijd mee,
Heb ook nog niks betaald.
2de incasso brief was ook afgewezen.
werd gebeld door een bureau, niet op kunnen nemen.
kreeg een sms dat ik met spoed die 90 euro over moet maken.
dit doe ik ook niet.
had ook duidelijk in de vorige brief gezet dat ik niet meer reageer. Dat de zaak voor mij gesloten is. En nergens op reageer.
wat moet ik nu doen.
Heb er totaal geen zin meer in.

gr
slt

slt

Ik lees altijd mee, want zit in hetzelfde complot.

2de incasso brief is afgewezen. Gezegd dat ik nergens meer op reageer en dat de zaak voor mij gesloten is.
nu werd ik gebeld...helaas niet opgenomen. Dus kreeg ik sms dat ik met spoed moet betalen anders wordt het bedrag hoger.
wat moet ik nu doen.
zoek het niet meer.
gr.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

slt schreef:Ik lees altijd mee, want zit in hetzelfde complot.

2de incasso brief is afgewezen. Gezegd dat ik nergens meer op reageer en dat de zaak voor mij gesloten is.
nu werd ik gebeld...helaas niet opgenomen. Dus kreeg ik sms dat ik met spoed moet betalen anders wordt het bedrag hoger.
wat moet ik nu doen.
zoek het niet meer.
gr.
Waarom is 2e bezwaar afgewezen?
Daarnaast - als je echt zo twijffelt, overweeg eens advies bij het juridisch loket te vragen, of bij je rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt).

Julie4444

slt schreef:Hoi,

Ik lees altijd mee,
Heb ook nog niks betaald.
2de incasso brief was ook afgewezen.
werd gebeld door een bureau, niet op kunnen nemen.
kreeg een sms dat ik met spoed die 90 euro over moet maken.
dit doe ik ook niet.
had ook duidelijk in de vorige brief gezet dat ik niet meer reageer. Dat de zaak voor mij gesloten is. En nergens op reageer.
wat moet ik nu doen.
Heb er totaal geen zin meer in.

gr
slt
Mits je duidelijk hebt de vermeende overeenkomst nietig hebt verklaard met als argument dwaling of binnen 14 dagen hebt opgezegd en dit ook duidelijk hebt gemaakt aan het incassobureau kan je alle nieuwe brieven negeren, niet reageren. Gooi de nieuwe incassobrieven ergens in een doos samen met het dossier dat je al hebt en maak je verder geen zorgen.

Kortom: Doe wat er in je brief stond. Geen tijd en aandacht meer aan besteden en niet betalen. Ze zoeken het maar uit.
V. zal je toch niet laten dagvaarden, dus blijf sterk!

slt

Ik heb duidelijk gezegd dat ik niks betaal en dat hij maar juridische stappen moet ondernemen.
dat ik ook nergens meer op reageer. Het is klaar. Punt.

toch ergens schrik dat het bedrag dalijk hoog wordt en dat er iemand voor mijn deur staat.

dossier werd afgewezen. V. zegt....

Opdrachtgever geeft aan dat de overeenkomst niet tussentijds beeindigd kan worden en dat de overeenkomst altijd voor 6 pakketten is.

J&L_N

Volgens Consuwijzer is de enige stap, nadat Trompet/Fiad je bezwaar heeft afgewezen, de geschillencommissie of de rechtbank.

Heeft iemand ervaring met de geschillencommissie?
Toevallig zijn TrompetClub/SplendidClub en FIAD Incasso geen lid van deze organisatie.
Het zou de commissie wel een boost geven, lijkt me... :-)

Rioso

Ongelezen bericht door Rioso »

Hoi :) ,

Na een lange tijd heb ik vandaag een brief ontvangen van GGN met de mededeling dat zij mijn
dossier hebben beëindigd. Iemand nog hetzelfde ontvangen?

Julie4444

slt schreef:Opdrachtgever geeft aan dat de overeenkomst niet tussentijds beeindigd kan worden en dat de overeenkomst altijd voor 6 pakketten is.
Dat is dan k*t voor V.. De overeenkomst is nietig verklaard vanwege dwaling of onder de colportagewet tijdig opgezegd. Als u binnen 14 dagen hebt opgezegd (en dit kan bewijzen) is voor de wet de overeenkomst niet meer geldig en dan kan V. beweren wat hij wil maar hij heeft dan geen poot om op te staan.

Als u na de 14 dagen hebt opgezegd heeft u als het goed is u beroept op dwaling. U is immers met leugens een overeenkomst aangesmeerd die iets heel anders is dan dat er verteld werd door de colporteur. In dat geval heeft u de overeenkomst nietig verklaard en zal V. moeten aantonen dat er wel sprake is van een geldige overeenkomst ondanks de opzegging/aangerekende brief en u voor het gerecht moeten slepen. Tot nu toe heeft hij dat naar mijn weten nog nooit gedaan. Kost hem namelijk veel geld.

Gewoon blijven bij wat er gezegd is: niet betalen. Als u al hebt aangegeven dat u niet meer zult reageren en zal wachten op de dagvaarding, doe dit dan ook. Negeer ze. Bewaar alle brieven/correspondentie (inclusies de kopieën en bewijzen van brieven die je verstuurd hebt) voor de zekerheid en gooi alle nieuwe brieven in een doos bij het dossier.

Als er een nieuw incassobureau ingeschakeld wordt gewoon een kopie van de eerdere brief met waarom er geen sprake is van een overeenkomst, dagvaarding verhaal en verder geen reactie bericht sturen en ze verder in hun sop laten gaarkoken.

Julie4444

J&L_N schreef:Volgens Consuwijzer is de enige stap, nadat Trompet/Fiad je bezwaar heeft afgewezen, de geschillencommissie of de rechtbank.

Heeft iemand ervaring met de geschillencommissie?
Toevallig zijn TrompetClub/SplendidClub en FIAD Incasso geen lid van deze organisatie.
Het zou de commissie wel een boost geven, lijkt me... :-)
Dacht niet dat er een geschillencommissie is voor oplichters? In ieder geval kan ik me niet voorstellen dat V. zich bij een dergelijke commissie zou aansluiten vanwege het enorme aantal gedupeerden.
Overigens was FIAD incasso volgens de Tros Opgelicht aflevering over V. (toendertijd "kinderfun" i.p.v. "tropetclub") gewoon onderdeel van zijn eigen malfide operatie.
Rioso schreef:Hoi :) ,

Na een lange tijd heb ik vandaag een brief ontvangen van GGN met de mededeling dat zij mijn
dossier hebben beëindigd. Iemand nog hetzelfde ontvangen?
Zo zie je maar weer dat de aanhouder wint. ;)

Debruyn22

Ongelezen bericht door Debruyn22 »

November 2014 werd ik aangesproken door iemand van splendid, hij vroeg of ik lid was van UPC of ziggo. Omdat ik hierop ja was kreeg ik gratis kinderboeken. Engste wat ik hoefde te betalen was eenmalig 8 euro. Ik ging akkoord, getekend en al. Ik liep weg ging mijn boodschappen doen en zag pas thuis dat op de achterkant stond dat het 49,- nog wat kost!!!! Ik direct teruggelopen naar waar ik deze meneer had gezien. Nergens meer te vinden! Na zoeken vond ik zijn collega die ook aan het werven was, zij zei dat ik het af kon zeggen cvia het telefoonnummer. Ik heb dat direct gedaan, nam er een mevrouw op die mij vertelde dat dit niet kon omdat het bedrag lager is als 50 euro. Ik een brief gestuurd met opzegging... Maar alsnog was het bedrag van mijn bank geïncasseerd .. Ik heb dit bedrag teruggeboekt en de boeken teruggestuurd samen met nog een opzegging. Weken later, geen pakket meer ontvangen kreeg ik een brief van gnn incasso, dit maakt mij nogal bang ik heb een bezwaar ingediend maar hun zeggen dat ik maar niets heb moeten tekenen. Terwijl er een heel ander bedrag is geïncasseerd dan dat meneer mij heeft vertelt. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Het bedrag is nu 90 euro, ik heb er slapeloze nachten van..wat moet ik doen. Klink misschien stom, maar ik kan dat bedrag echt niet missen.

Julie4444

Debruyn22 schreef:November 2014 werd ik aangesproken door iemand van splendid, hij vroeg of ik lid was van UPC of ziggo. Omdat ik hierop ja was kreeg ik gratis kinderboeken. Engste wat ik hoefde te betalen was eenmalig 8 euro. Ik ging akkoord, getekend en al. Ik liep weg ging mijn boodschappen doen en zag pas thuis dat op de achterkant stond dat het 49,- nog wat kost!!!! Ik direct teruggelopen naar waar ik deze meneer had gezien. Nergens meer te vinden! Na zoeken vond ik zijn collega die ook aan het werven was, zij zei dat ik het af kon zeggen cvia het telefoonnummer. Ik heb dat direct gedaan, nam er een mevrouw op die mij vertelde dat dit niet kon omdat het bedrag lager is als 50 euro. Ik een brief gestuurd met opzegging... Maar alsnog was het bedrag van mijn bank geïncasseerd .. Ik heb dit bedrag teruggeboekt en de boeken teruggestuurd samen met nog een opzegging. Weken later, geen pakket meer ontvangen kreeg ik een brief van gnn incasso, dit maakt mij nogal bang ik heb een bezwaar ingediend maar hun zeggen dat ik maar niets heb moeten tekenen. Terwijl er een heel ander bedrag is geïncasseerd dan dat meneer mij heeft vertelt. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Het bedrag is nu 90 euro, ik heb er slapeloze nachten van..wat moet ik doen. Klink misschien stom, maar ik kan dat bedrag echt niet missen.
Je bent net als iedereen hier voorgelogen door een colporteur. Je kunt met behulp van je telefoonrekening (specificatie) aantonen dat je dit dezelfde dag nog gemeld hebt. Stuur een aangetekende brief waarin je je beroept op dwaling en de overeenkomst nietig verklaard en dat enige toekomstige kosten die voortvloeien uit deze fout van splendidclub (of is het nu trompetclub?) voor hun eigen kosten zijn.

Ik refereer even naar mijn eerste post op dit topic. Daarin staat in het kort wat je kan doen. Als je het topic vanaf daar verder leest (jeetje, is al ruim een jaar aan posts), staan daarna nog enige voorbeeldbrieven en verder advies en tips.

Gesloten