Supermarkt AH

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora

Re: Supermarkt AH

Ongelezen bericht door witte angora »

Consumenneke schreef:
16 jul 2025 13:40
Gember kan de breinfunctie verbeteren

Wetenschappers hebben laten zien dat de antioxidanten en bioactieve stoffen in gember een ontstekingsremmend effect kunnen hebben in de hersenen. Zo bleek in een studie bij 60 vrouwen van middelbare leeftijd dat consumptie van het kruid zowel hun reactietijd als geheugen verbeterde.
Kortom: laat je ombouwen tot vrouw van middelbare leeftijd en eet gember tot je erbij neervalt. Goed voor je hersens.

Maar ook in dat geval kun je je brainfood beter bij de Aldi halen, scheelt je de helft van het geld. Daar gaat het topic over. Koppie-koppie, toch?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Consumenneke schreef:
Ron5300 schreef:
16 jul 2025 13:29
Het gaat er voornamelijk om dat de AH supermarkt de door Ts gekozen gember veel duurder verkoopt dan andere supermarkten.
Welke andere supermarkten? Ik zie alleen Aldi genoemd.

Spijkers op laag water zoeken kent u dat gezegde?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Consumenneke schreef:
Wie wist bijvoorbeeld dat er ook gember geteeld wordt op Jamaica met zeer heilzame werking? Of in België, zoals ik met een link aantoonde.

Gember bevordert volgens Mijn gezondheidsgids de breinfunctie, zodat we de leestekens weer herkennen!
Gember kan de breinfunctie verbeteren

Wetenschappers hebben laten zien dat de antioxidanten en bioactieve stoffen in gember een ontstekingsremmend effect kunnen hebben in de hersenen. Zo bleek in een studie bij 60 vrouwen van middelbare leeftijd dat consumptie van het kruid zowel hun reactietijd als geheugen verbeterde.
Ik weet dat ook gember een natuurlijke bloedverdunner is waardoor niet iedereen het zo maar kan drinken/eten. En de voordelen van gember worden zwaar overdreven. Medische bewijzen zijn er nauwelijks voor al die 'voordelen'. Het is niet per se slecht voor je maar zo magisch als vaak wordt beweerd is het van verre niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gember moet je in de thee doen. Ruud van Nistelrooij zweert erbij, want het schijnt goed voor de gewrichten te zijn.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
16 jul 2025 13:08
Lokaal geteelde biologische gember zul je in de supermarkt niet aantreffen. De kans is groot dat AH en Aldi dezelfde of vergelijkbare leveranciers hebben, die hun gember allemaal uit India, Chili of China halen.
Hollandse Biologisch gember. Koopt Nederlandsche waar. Steun uw lokale tuinder!
https://www.groentennieuws.nl/article/9 ... andse-kas/

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hollanders weert u, koopt niet bij Chinezen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Koop dan ook geen knoflook, ook dat komt voor het grootste deel uit China. (tomatenpuree trouwens ook)

otto22

Ongelezen bericht door otto22 »

Je kunt niet over prijs praten zonder rekening te houden met kwaliteit.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Maurits68 schreef:
14 jul 2025 19:22
Schandalig, nu wordt je weer gedupeerd door AH, ik heb ontdekt dat AH gember 2x zo duur verkoopt dan andere supermarkten. Bij AH kost gember 10,90 per kilo terwijl bijvoorbeeld Aldi dit verkoopt voor 5,99 per kilo , hoe kan dit. !! Je wordt dus belazerd door AH. Omdat het in het algemeen om kleine bedragen gaat denkt AH dat consumenten dit niet opmerken, dus wel !! Dus pas op , onbewust willen deze supermarkten jou hier weer een slaatje uit slaan
Dus ik neem aan dat U vervolgens naar de Aldi gegaan bent om het daar te kopen.
Volgens mij wordt je niet belazerd maar is een vergelijkbaar product bij de ene winkel duurder dan bij de andere. En dat geldt voor heel veel producten en winkels. Dat heet concurrentie op de vrije markt. Leuker kunnen we het niet maken.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Bij AH speelt de factor gemak ook mee natuurlijk. Zeker in steden heeft bijna iedereen wel een AH op loopafstand (worst case op fietsafstand). Voor een Aldi of Lidl ligt dat meestal toch anders. Ik ben met de auto 10 minuten onderweg (als de verkeerslichten meewerken) en heb ik nog parkeerkosten, terwijl er 2 AH's binnen een paar minuten lopen zitten. Daar betaal je ook voor. En dat heb ik er graag voor over.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb alleen de Aldi op loopafstand sinds kort. Maar dat vind ik een verschrikkelijke winkel. Dus dan maar na het werk of als ik van mijn ouders af kom langs 1 van de anderen. Ik kom er dan toch langs.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Afstand tot gember voor doorsnee Nederlander: 900 meter.

****, je kan inzoomen op supermarkten, maar de link laat zich niet delen.

(goh ik zie dat **** niet gebruikt mag worden, engels woord voor uitwerpsel)

Plaats reactie