Supermarkt AH

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Maurits68

Supermarkt AH

Ongelezen bericht door Maurits68 »

Schandalig, nu wordt je weer gedupeerd door AH, ik heb ontdekt dat AH gember 2x zo duur verkoopt dan andere supermarkten. Bij AH kost gember 10,90 per kilo terwijl bijvoorbeeld Aldi dit verkoopt voor 5,99 per kilo , hoe kan dit. !! Je wordt dus belazerd door AH. Omdat het in het algemeen om kleine bedragen gaat denkt AH dat consumenten dit niet opmerken, dus wel !! Dus pas op , onbewust willen deze supermarkten jou hier weer een slaatje uit slaan
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2025 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: We gebruiken geen woorden als 'opgelicht'

riddert

Re: Supermarkt AH

Ongelezen bericht door riddert »

Maurits68 schreef:
14 jul 2025 19:22
Dus pas op , onbewust willen deze supermarkten jou hier weer een slaatje uit slaan
Ook de slaatjes zijn bij de Ah duurder dan bij Aldi en Lidl.

Wat is uw probleem, koopt uw waren dan bij de discounters.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Albert Heijn, daar betaal je echt goud voor niets. Bijvoorbeeld voorgesneden uien, 1,69 euro voor een zakje van 150 gram. Dat is ruim 11 euro de kilo uien. Bij de Aldi zijn de uien 95 cent de kilo.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Maurits68 schreef:
Omdat het in het algemeen om kleine bedragen gaat denkt AH dat consumenten dit niet opmerken, dus wel !! Dus pas op , onbewust willen deze supermarkten jou hier weer een slaatje uit slaan
Was u in de war met het Leger des Heils? Natuurlijk slaat AH een slaatje uit consumenten die niet opletten.

Welkom in de echte wereld. :lol:

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zijn er mensen die serieus niet weten wat AH één van de duurste supermarkten zijn?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maurits68 schreef:
Bij AH kost gember 10,90 per kilo terwijl bijvoorbeeld Aldi dit verkoopt voor 5,99 per kilo , hoe kan dit. !!
Heb je AH al benaderd met deze vraag, en zo ja, wat was het antwoord?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heeft dat zin? Zou u bolle jos een bericht sturen met eenzelfde strekkking? En wat denkt u dat hij daarop zal antwoorden?
Ik stel alleen maar vragen...

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Niemand verplicht u om bij AH te kopen. Het is niet verboden of strafbaar dat AH een hogere prijs vraagt dan de concurrentie. Misschien kunt u een klacht indienen?

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Nou,die uien gesneden zou ik graag kopn,ik heb een pokkenhekel aan uien snijden
Grapje natuurlijk
Wees blij dat je meerdere supermarkten in je buurt hebt
Alleen in het centrum waar ik woon met dik 7500 inwoners is geen supermarkt,alles met de auto doen,ik zou tekenen voor een appie

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Maurits68 schreef:
Schandalig, nu wordt je weer gedupeerd door AH, ik heb ontdekt dat AH gember 2x zo duur verkoopt dan andere supermarkten. Bij AH kost gember 10,90 per kilo terwijl bijvoorbeeld Aldi dit verkoopt voor 5,99 per kilo , hoe kan dit. !! Je wordt dus belazerd door AH. Omdat het in het algemeen om kleine bedragen gaat denkt AH dat consumenten dit niet opmerken, dus wel !! Dus pas op , onbewust willen deze supermarkten jou hier weer een slaatje uit slaan
U kunt niet zomaar producten op prijs vergelijken. De herkomst en kwaliteit van een product zijn ook belangrijk en hebben veel invloed op de prijs. Zo zal biologische gember uit Nederland veel duurder zijn dan gember uit China.

Verder maakt het uit of een product het hele jaar te koop is of alleen aangeboden wordt als de supermarkt toevallig ergens een mooie deal kan sluiten.

Sowieso is Albert Heijn ook een duurdere supermarkt dan de Aldi. AH zet alle producten netjes in het schap, Aldi plaatst complete dozen in het schap waar de consument dan zelf de producten uit mag halen. AH heeft dus hogere kosten van het vakkenvullen.

En zo zijn er nog vele andere verschillen in winkelbeleving tussen AH en Aldi. En daar betaald u voor.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
15 jul 2025 12:12
En zo zijn er nog vele andere verschillen in winkelbeleving tussen AH en Aldi. En daar betaald u voor.
Klopt, en het mooie is: iedere consument kan gewoon kiezen waar hij/zij/het shopt. Maar klagen over de prijzen heeft weinig nut.

Als ik bij de Audi-dealer kom klagen dat de -onderhuids grotendeels identieke- Skoda bij de buurman de helft goedkoper is, wordt ik ook uitgelachen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
15 jul 2025 10:23
Albert Heijn, daar betaal je echt goud voor niets. Bijvoorbeeld voorgesneden uien, 1,69 euro voor een zakje van 150 gram. Dat is ruim 11 euro de kilo uien. Bij de Aldi zijn de uien 95 cent de kilo.
De Uienprijs is bij AH op het moment € 1,13 per kilo.
Inderdaad iets duurder dan de Aldi met € 0,95.....

Consumenneke

Speedy123 schreef:
Aldi plaatst complete dozen in het schap waar de consument dan zelf de producten uit mag halen.
Toen Aldi net begon in Nederland (meer dan vijftig jaar geleden) zetten ze dozen op pallets in de winkel. Anno 2025 zijn in de Aldi's waar ik kom alle dozen netjes uitgepakt op het schap. Bovendien kun je er A-merken kopen en doen ze aan premium private label. Lidl (die andere Duitse discounter) loopt in bepaalde productgroepen zelfs voor op AH!

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je hebt gember en gember, ik weet niet waar die van de AH vandaan komt, maar er is veel goedkope Chinese gember te koop, en die is echt van mndere kwaliteit.
Los daarvan, AH is de duurste supermarkt die er is.
En dan sluiten we af met goed nieuws, niemand dwingt je om daar je gember te kopen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vroeger was de AH een stuk goedkoper. Zolang je euroshopper producten kocht. Maar wat mij sowieso opvalt is dat C-merken op grote schaal verdwenen zijn. De huismerken zijn altijd al duurder geweest dan C-merken.

rvjapio2

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Zoals gewoonlijk word 'je' niet belazerd. U belazert zichzelf. AH mag voor zijn gember vragen wat hij wil. Alleen idioten vinden dan dat zij moeten 'ontdekken' dat het wel duur is. En voor uw kennis:
AH is de duurste super van Nederland, zo'n 15-20 procent duurder dan andere. Maar AH heeft een status opgebouwd van 'daar moet je naartoe gaan'. Daarom zijn ze niet alleen de duurste, maar ook de grootse.

ps U hoeft uw ontdekkingen wat mij betreft hier voortaan niet meer te melden.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Inderdaad 'gedupeerd' bent u niet want u bent niet verplicht om bij de AH gember te kopen dat is een keuze die u zelf heeft gemaakt.

Bij reguliere supermarktketens niet zijnde prijsvechters zoals de ALDI en de Lidl toch zijn lopen de prijzen voor een kilo gember niet bijster veel uiteen maar dat de AH één van de duurste supermarkten is blijkt ook uit onderzoeken die online te vinden zijn.

Consumenneke

rvjapio2 schreef:
16 jul 2025 11:42
ps U hoeft uw ontdekkingen wat mij betreft hier voortaan niet meer te melden.
Er is geen leesplicht.

Ook als u het niet eens bent met een vraag of een reactie, kunt u een ander deelname aan dit forum niet ontzeggen.
Speedy123 schreef:
Zo zal biologische gember uit Nederland veel duurder zijn dan gember uit China.
Lokaal geteelde biologische gember zul je in de supermarkt niet aantreffen. De kans is groot dat AH en Aldi dezelfde of vergelijkbare leveranciers hebben, die hun gember allemaal uit India, Chili of China halen.

Zelf verkies ik Jamaicaanse gember, goed voor de dreads!

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Uw voorkeur is niet relevant maar terzijde.

Het gaat er voornamelijk om dat de AH supermarkt de door Ts gekozen gember veel duurder verkoopt dan andere supermarkten.

Of de gember van een goedkopere supermarkt van goede kwaliteit is, is niet aan de orde alleen de prijs per kilo.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
16 jul 2025 13:29
Het gaat er voornamelijk om dat de AH supermarkt de door Ts gekozen gember veel duurder verkoopt dan andere supermarkten.
Welke andere supermarkten? Ik zie alleen Aldi genoemd.

Bovendien constateert de vraagsteller het volgende: onbewust willen deze supermarkten jou hier weer een slaatje uit slaan. Dus waar het voornamelijk om gaat, staat nog niet echt vast. Terwijl gember zo'n interessant thema is voor alle consumenten, zeker boven een bepaalde leeftijd.

Een vergelijking van gember op kwaliteit en prijs lijkt me daarom juist wel weer van belang voor de lezers van dit forum, ook om de vraag van context te voorzien. Wie wist bijvoorbeeld dat er ook gember geteeld wordt op Jamaica met zeer heilzame werking? Of in België, zoals ik met een link aantoonde.

Gember bevordert volgens Mijn gezondheidsgids de breinfunctie, zodat we de leestekens weer herkennen!
Gember kan de breinfunctie verbeteren

Wetenschappers hebben laten zien dat de antioxidanten en bioactieve stoffen in gember een ontstekingsremmend effect kunnen hebben in de hersenen. Zo bleek in een studie bij 60 vrouwen van middelbare leeftijd dat consumptie van het kruid zowel hun reactietijd als geheugen verbeterde.

Plaats reactie