Er hoeft op/ voor een pinterminal geen punt of komma ingetoetst te worden. € 6,40 is gewoon "zes vier nul".16again schreef: ↑11 sep 2024 22:27Dat kan alleen zo gaan als je de komma (of punt) niet in hoeft te toetsen.Moneyman schreef: ↑11 sep 2024 21:30Kijk nou nog eens wat je schrijft… met jouw logica had je € 6400,10 moeten betalen. Er is gewoon een foutje gemaakt bij het intoetsen, waarbij de kans groot is dat de 0 en de 1 tegelijk zijn ingedrukt, waardoor € 6,40 ineens €64,01 werd. Niets bijzonders, niets om je druk over te maken. En bovendien makkelijk te voorkomen door gewoon goed op het display te kijken voor je gaat betalen.
Moet je die wel intoetsen, dan is dit gewoon bewust gedaan.
Je moet dan immers 2 fouten maken: verkeerde volgorde bij de punt, en de extra 1
Te hoog pinbedrag bij ijssalon
Re: Te hoog pinbedrag bij ijssalon
wikop
vindt dit leuk
Dat weet je helemaal niet, want dat hangt van het toetsenbord af. Bij de pinterminals die ik gebruik, ziet de nul direct onder de 1.
Bij sommige systemen zit de knop om door te voeren naar de pinautomaat echter wel in de buurt van de 1. En sommige systemen worden aangestuurd door een app, waarbij de verzendknop ook bij de 1 in de buurt zit.
Is het een menselijke fout of boos opzet? Een fout lijkt me toch echt aannemelijker dan dat iemand heel bewust het tienvoudige plus een cent intoetst om de klant te tillen in de hoop dat die dat niet merkt en als toch dan alleen terugbetalen bij persoonlijk verschijnen om nog net iets meer rendement uit je trucje te halen. Ockham verkocht geen ijsjes, maar had wel een scheermes, wil ik maar zeggen.
-
Het is onvriendelijk en tegen de forumregels om de vraag en de vraagsteller te bestempelen met de smalende kwalificatie 'flauwekul'. Het is zelfs schandelijk dat nieuwskomers stelselmatig door een hele groep oudgedienden zo onvriendelijk onthaald worden.
Een forum als dat van Radar is opgezet om vragen te stellen en misstanden te signaleren, niet om consumenten eindeloos in het defensief te dwingen. Uw waarschuwing lijkt me zeer terecht. Eventuele twijfels aan de zaak zelve kunnen ook beleefd en kalm besproken worden, zonder al die smalende kwalificaties.
Goede opmerking 16again! Heeft alle schijn van een vooropgezette scam, gericht op buitenlandse bezoekers - die niet zo makkelijk terug komen om hun geld op te halen. Radar zou er eens een mystery shopper op af moeten sturen.
Sante!
ik sta altijd aan de andere kant van die dingen.
Overigens geen wet van meden en perzen: Bij de eerste de beste gevonden handleiding zijn beide methoden te configureren. pg20
https://www.ccv.eu/nl/wp-content/upload ... 0-2022.pdf
Consumenneke
vindt dit leuk
Leuk, maar niet persé zinvol.
Let gewoon maar eens op wat medewerkers doen (als ze het bedrag tenminste handmatig moeten intoetsen). Je zult zien dat dat vrijwel altijd zonder het invoeren van de komma is. Logisch ook: tenzij je alleen prijzen in hele euro's hebt, is die komma alleen maar een extra en overbodige terugkerende handeling.16again schreef: ↑12 sep 2024 12:00Overigens geen wet van meden en perzen: Bij de eerste de beste gevonden handleiding zijn beide methoden te configureren. pg20
https://www.ccv.eu/nl/wp-content/upload ... 0-2022.pdf
Los daarvan is het in dit topic natuurlijk overduidelijk welke van die twee methodes is gebruikt, en da's niet de jouwe.
-
Het merendeel van de reviews op Google is niet negatief.gezondheid schreef: ↑11 sep 2024 15:17Wat blijkt? Brunella laat via Google alle negatieve reviews weghalen. Daar zijn meerdere klanten die dat aangeven!
Ik zie daar geen aanwijzing dat er structureel met betalingen gesmokkeld wordt.