LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Brighid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:14

Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Brighid »

Bij de plaatselijke juwelier had het vriendje van mijn dochter met Valentijnsdag een ketting gekocht.
Mijn dochter vond het echt niet mooi,het was niet haar smaak.

Hij is terug gegaan om het weer terug te geven en kreeg een tegoedbon.

Met die tegoedbon hebben ze iets uit een catalogus besteld en steeds zou het na 2 weken binnen komen.
Regelmatig langs geweest waarop ze geërgerd raakten.

Nu van de week kreeg hij te horen dat het een nabestelling was en dat het 14 april binnen zou komen.
Kan dit nu zomaar? want onderhand duurt het dan 2 maanden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom zou dat niet mogen? Als ze het niet hebben houdt het op. Je dochter moet wachten of kan iets anders uitkiezen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door puma73 »

Brighid schreef:Bij de plaatselijke juwelier had het vriendje van mijn dochter met Valentijnsdag een ketting gekocht.
Mijn dochter vond het echt niet mooi,het was niet haar smaak.

Hij is terug gegaan om het weer terug te geven en kreeg een tegoedbon.

Met die tegoedbon hebben ze iets uit een catalogus besteld en steeds zou het na 2 weken binnen komen.
Regelmatig langs geweest waarop ze geërgerd raakten.

Nu van de week kreeg hij te horen dat het een nabestelling was en dat het 14 april binnen zou komen.
Kan dit nu zomaar? want onderhand duurt het dan 2 maanden.
Maar even gequote.

Er staat toch geen vervaldautm op de bon?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door ciske »

Kan dit nu zomaar? want onderhand duurt het dan 2 maanden
Waarom niet?? Als ze het nou nooit zou krijgen, dat is wat anders. Geduld is een schone zaak.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door aerox »

Wat aardig van die winkel dat de ketting geruild mocht worden en wat een service dat ze een andere ketting bestellen. Top zaak waar u geweest bent!

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door sjohie »

Brighid schreef:Bij de plaatselijke juwelier had het vriendje van mijn dochter met Valentijnsdag een ketting gekocht.
Mijn dochter vond het echt niet mooi,het was niet haar smaak.

Hij is terug gegaan om het weer terug te geven en kreeg een tegoedbon.

Met die tegoedbon hebben ze iets uit een catalogus besteld en steeds zou het na 2 weken binnen komen.
Regelmatig langs geweest waarop ze geërgerd raakten.

Nu van de week kreeg hij te horen dat het een nabestelling was en dat het 14 april binnen zou komen.
Kan dit nu zomaar? want onderhand duurt het dan 2 maanden.
Niet alle bedrijfstakken kennen een vandaag bestellen morgen ontvangen bestelsysteem zoals bij Albert Heijn wel het geval is. Het kan goed zijn dat zo'n sieraad een beperkte productie kent door de kleine oplage, of een dusdanig kleine oplage dat ze pas gaan produceren als er een X aantal bestellingen zijn, en het dus de moeite waard is.

Verder zijn de prijzen van edelmetalen marktgevoelig, en is het op voorraad houden van veel producten met de huidige zilver en goud prijzen, nogal een bedrijfsrisico en sluit het kostbaar kapitaal op in de voorraad, iets wat je ook liever niet hebt in een teruglopende markt op dit moment.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Rim69 »

Wat lief. Prille liefde en de dankbaarheid voor een Valentijnsdag kadootje.

Brighid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:14

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Brighid »

Rim69 schreef:Wat lief. Prille liefde en de dankbaarheid voor een Valentijnsdag kadootje.
Ze hebben inmiddels 6 jaar verkering al langer dan veel huwelijken het vol houden,knap he?

Haar vriendje heeft in de winkel gevraagd of het geruild mocht worden ,wanneer ze het niet mooi zou vinden. Hij wilde haar eerlijke antwoord omdat hij daar tegen kan want de mogelijkheid was er om iets anders uit te zoeken.


De winkel zei dat het kon of een tegoedbon en samen zijn ze naar de winkel gegaan om een ring uit te zoeken voor dat zelfde bedrag,helaas was die ring te klein.

Het kon besteld worden en zou dan na een week opgehaald kunnen worden, dat is dus niet het geval.
Wanneer ze nu gewoon gezegd hadden dat het dan wel 2 maanden kon duren hadden ze misschien wat anders uitgezocht.

Maar goed uit de reacties begrijp ik dat dit een "topzaak" is en is geduld een schone zaak.

Dank jullie voor jullie antwoorden

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat kon de juwelier toch ook niet van tevoren weten dat het niet na een week binnen zou zijn. Zij zijn afhankelijk van de leverancier.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door ciske »

[b][Maar goed uit de reacties begrijp ik dat dit een "topzaak" is en is geduld een schone zaak/b]
Lange tenen?? Wij kunnen alleen zeggen wat we denken of vinden. Niet iets sneller laten lopen.

Wie weet kan je alsnog iets anders halen, maar dan moet je niet zo opstandig reageren. :D

Brighid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:14

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Brighid »

Maar de juwelier zei in eerste instantie dat het een week zou duren, na een week werd het 2 weken.

Ik begrijp dat hij ook afhankelijk is.

Dus als ik het goed begrijp kan een winkelier mij vertellen dat iets er na 1 week is.

Als het dan niet zo is moet ik daar begrip voor hebben of iets anders in de winkel uitzoeken wat wel op voorraad is.

Maar hoe dan ook kan een winkelier gewoon vertellen dat het er over een week is?

Zelf zou ik als winkelier mijn leverancier opbellen om te vragen of het daar op voorraad is of ga ik dan te ver?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door ciske »

Als het dan niet zo is moet ik daar begrip voor hebben of iets anders in de winkel uitzoeken wat wel op voorraad is.
Ik zeg altijd maar zo....er moet niks , maar een beetje begrip en minder opstandig reageren zou stukken helpen. :wink:

Brighid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:14

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Brighid »

Ik begrijp hier uit dat wanneer je vraagt of het geruild mag worden of geld terug gave en ze zeggen dat het dan een tegoed bon wordt je dat zelf beslist of je dat wilt.

Lijkt me heel logisch op dat moment zou je nog voor een andere juwelier kunnen kiezen.

Vervolgens kom je terug en wordt er iets anders uitgezocht wat helaas niet past en dat dat besteld moet worden, geloof ik ook wel,niet alles is op voorraad.

Dat ze dan zeggen dat het er over 1 week is en het er dan niet is, dat komt omdat ze afhankelijk van de leveranciers zijn.

Dat ze dan zeggen dat het de week er op wel is, en dan die week er op en het nu ongeveer 14 april gaat worden.

Daar ga ik dan ook maar begrip voor hebben.

Dank voor jullie uitleg.

Brighid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:14

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Brighid »

Ik begrijp uit de reacties van de moderator Ciske dat ik hier opstandig heb gereageerd daarvoor mijn excuus.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door ciske »

Brighid schreef:Ik begrijp uit de reacties van de moderator Ciske dat ik hier opstandig heb gereageerd daarvoor mijn excuus.

Je leest niet, probeer wat minder opstandig te reageren in de winkel :wink: En ik ben gelukkig geen mod.
Dat ze dan zeggen dat het de week er op wel is, en dan die week er op en het nu ongeveer 14 april gaat worden.
Dat is gewoon balen, maar je weet dat je het krijgt.

Brighid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2013 18:14

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door Brighid »

Lieve Ciske, ik ben niet eens in die winkel geweest dus ik begrijp jouw reactie niet dat ik opstandig zou hebben gereageerd in die winkel.
Het vriendje van mijn dochter is daar iedere keer geweest wanneer hij verwachtte dat het daar zou zijn.
En steeds als ze vertelden dat het de volgende week binnen zou komen zei hij dat hij dan wel even terug zou komen.
Dit is wat ik geschreven heb en ik quote het even voor je.
Brighid schreef:Bij de plaatselijke juwelier had het vriendje van mijn dochter met Valentijnsdag een ketting gekocht.
Mijn dochter vond het echt niet mooi,het was niet haar smaak.

Hij is terug gegaan om het weer terug te geven en kreeg een tegoedbon.

Met die tegoedbon hebben ze iets uit een catalogus besteld en steeds zou het na 2 weken binnen komen.
Regelmatig langs geweest waarop ze geërgerd raakten.

Nu van de week kreeg hij te horen dat het een nabestelling was en dat het 14 april binnen zou komen.
Kan dit nu zomaar? want onderhand duurt het dan 2 maanden.
Wat je wel goed aanvoelde is mijn ergenis over die winkel maar inmiddels heb ik me er bij neer gelegd dat dit kan gebeuren.

Ook voor jou geldt dus 'lezen' Ciske :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door ciske »

Wat je wel goed aanvoelde is mijn ergenis over die winkel maar inmiddels heb ik me er bij neer gelegd dat dit kan gebeuren
Mooi , zou zonde van je engergie zijn :lol: Volgende keer gewoon duidelijkheid laten vragen( door vriendje dan) :lol: En misschien een andere winkel nemen, :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tegoedbon.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brighid schreef:Maar de juwelier zei in eerste instantie dat het een week zou duren, na een week werd het 2 weken.

Ik begrijp dat hij ook afhankelijk is.

Dus als ik het goed begrijp kan een winkelier mij vertellen dat iets er na 1 week is.

Als het dan niet zo is moet ik daar begrip voor hebben of iets anders in de winkel uitzoeken wat wel op voorraad is.

Maar hoe dan ook kan een winkelier gewoon vertellen dat het er over een week is?

Zelf zou ik als winkelier mijn leverancier opbellen om te vragen of het daar op voorraad is of ga ik dan te ver?
Misschien was het normaal gesproken wel een week en zijn er nu omstandigheden waarom dat niet meer gehaald kan worden. Het zijn ook (gelukkig) maar mensen. Tenzij het gewenste juweel een Chinees prul is, word juwelen in kleine hoeveelheden door kleine edelsmeden gemaakt, en dat valt nu eenmaal wat lastiger te plannen dan grote serieproducties.

Gesloten