Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Onze nieuwe keuken is geleverd. Nu blijkt dar wij een verkeerd keukenblad geleverd is. Degene die we hadden gekozen kwamen vlekken in( deze is nu nog te koop) en daarom hebben ze ons een heel ander type geleverd zonder dit aan ons te overleggen. We zijn inmiddels bijna 2 weken aan het heen en weer mailen. Ze zijn slecht bereikbaar en reageren traag. Ze hebben ons 3 opties gegeven.
1. Dit blad behouden en een bedrag terug van €250. Ons blad is boven de €2500
2. Het blad wat we besteld hadden alsnog krijgen zonder garantie. (Verkopen ze een ondeugdelijk product)
3. Een nieuw blad uitkiezen uit de zelfde prijsklasse. Word het duurder moeten we bijbetalen, de kosten die we maken voor het verwijderen van het noodblad denk aan spoelbak kraan kookplaat er laten afhalen en opnieuw erop zetten, waarschijnlijk ook schade aan de muren.zijn voor onze eigen kosten. Ook hebben wij degene die onze keuken zal zetten moeten afbellen dit brengt ook kosten met zich mee.
Moeten wij met optie 3 akkoord gaan? Wat vinden de mensen hier? Of moeten wij bijvoorbeeld rechtsbijstand erbij gaan halen?
Graag hoor ik jullie mening. Bedankt alvast
1. Dit blad behouden en een bedrag terug van €250. Ons blad is boven de €2500
2. Het blad wat we besteld hadden alsnog krijgen zonder garantie. (Verkopen ze een ondeugdelijk product)
3. Een nieuw blad uitkiezen uit de zelfde prijsklasse. Word het duurder moeten we bijbetalen, de kosten die we maken voor het verwijderen van het noodblad denk aan spoelbak kraan kookplaat er laten afhalen en opnieuw erop zetten, waarschijnlijk ook schade aan de muren.zijn voor onze eigen kosten. Ook hebben wij degene die onze keuken zal zetten moeten afbellen dit brengt ook kosten met zich mee.
Moeten wij met optie 3 akkoord gaan? Wat vinden de mensen hier? Of moeten wij bijvoorbeeld rechtsbijstand erbij gaan halen?
Graag hoor ik jullie mening. Bedankt alvast
- pedro714
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47
Beste antwoord
Gekozen door jessbv14
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Totaal geen discussie aangaan. Keukenkampioen heeft de fout gemaakt. Zij beslissen nu voor U terwijl het niet meer dan normaal is dat wanneer het blad dat U gekocht heeft problemen blijkt te geven - nu of in de toekomst - dit met U wordt besproken en U uiteindelijk beslist welk alternatief acceptabel is. Eventuele meerkosten samen oplossen. Lijkt mij zeer redelijk een eventuele meerprijs - als compensatie voor Uw geduld - samen te betalen. Keukenkampioen verdient dan uiteindelijk niets aan de meerprijs. Laat U niet afschepen door KK en zeker niet onder druk zetten. Wellicht moet U deze kwestie voorleggen aan de kantonrechter. Dit is een "fluitje van een cent". U belt de griffie van de rechtbank waar U onder valt en deze helpt U een zak op te starten. Echt niet moeilijk.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Keukenkampioen veroorzaakt het probleem en moet dat dan ook voor 100 procent oplossen.
Dat noodblad lijkt mij het gevolg van de foutieve levering.
Dat noodblad lijkt mij het gevolg van de foutieve levering.
jessbv14
vindt dit leuk
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Alle 3 de opties zijn onacceptabel. Ik denk dat het tijd wordt dat TS aan KK opties gaat geven......
jessbv14
vindt dit leuk
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Ik lees dat u het bedrijf dat d keuken moet plaatsen heeft afgebeld.
Dus hoe komt u dan aan de door genoemde schade, door het plaatsen van een ander blad?
Zou voor optie 3 gaan en het zo snel mogelijk afhandelen.
Dus hoe komt u dan aan de door genoemde schade, door het plaatsen van een ander blad?
Zou voor optie 3 gaan en het zo snel mogelijk afhandelen.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Hi Nevyn,
De keuken zal afgelopen dinsdag geplaatst worden. Doordat we niet tijdig hebben afgebeld. (We zaten te wachten op een antwoord van Keukenkampioen) zijn hier kosten aan verbonden wat ik ook begrijp. Ze hadden immers ergens anders aan de slag kunnen gaan. Als er een noodblad geleverd word en ons nieuwe blad komt moeten de kraan kookplaat ect. Eruit worden gehaald moeten ook de monteurs worden gebeld deze kosten moeten ook betaald worden. Omdat we dat helaas niet zelf kunnen 2 linker handen hier. Wij willen ook gaan voor optie 3 maar dat we de extra gemaakte kosten zelf moeten betalen vinden wij erg vreemd. Maar liever handelen wij het ook zo spoedig mogelijk af. En voor ons word het nooit meer een keuken van die firma. Bedankt voor je bericht.
De keuken zal afgelopen dinsdag geplaatst worden. Doordat we niet tijdig hebben afgebeld. (We zaten te wachten op een antwoord van Keukenkampioen) zijn hier kosten aan verbonden wat ik ook begrijp. Ze hadden immers ergens anders aan de slag kunnen gaan. Als er een noodblad geleverd word en ons nieuwe blad komt moeten de kraan kookplaat ect. Eruit worden gehaald moeten ook de monteurs worden gebeld deze kosten moeten ook betaald worden. Omdat we dat helaas niet zelf kunnen 2 linker handen hier. Wij willen ook gaan voor optie 3 maar dat we de extra gemaakte kosten zelf moeten betalen vinden wij erg vreemd. Maar liever handelen wij het ook zo spoedig mogelijk af. En voor ons word het nooit meer een keuken van die firma. Bedankt voor je bericht.
Nevyn
vindt dit leuk
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Dus de keuken is nog niet geplaatst? En er is nog geen noodblad? Dan heb je toch ook geen extra kosten voor verwijderen daarvan?
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Nee nog niet. Dit kan ook nog niet omdat we geen noodblad hebben. En de correspondentie erg traag verloopt met het bedrijf.
Alleen voor het niet tijdig afbellen van het bedrijf wat de keuken zal plaatsen. Maar die kosten gaan er hoe dan ook komen. Er gaat een noodblad op. Deze gaat erop en eraf daar komen toch kosten bij kijken of ben ik nou gek. Ze hebben ons al aangeven dat een nieuw blad minimaal 6 weken duurt. Als het op voorraad is anders nog langer. Dus voor het noodblad nog geen kosten maar dat komt er wel. Maar mijn vraag is of we akkoord moeten gaan met optie 3 of juridische stappen moeten ondernemen.
Alleen voor het niet tijdig afbellen van het bedrijf wat de keuken zal plaatsen. Maar die kosten gaan er hoe dan ook komen. Er gaat een noodblad op. Deze gaat erop en eraf daar komen toch kosten bij kijken of ben ik nou gek. Ze hebben ons al aangeven dat een nieuw blad minimaal 6 weken duurt. Als het op voorraad is anders nog langer. Dus voor het noodblad nog geen kosten maar dat komt er wel. Maar mijn vraag is of we akkoord moeten gaan met optie 3 of juridische stappen moeten ondernemen.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Wat is er mis met het geleverde blad? Alleen de prijs of gewoon deze wil ik niet.
Waarom heb je direct de klusjesman niet gebeld en de montage afgezegd?
Dit blad wil je niet, dus die keuken kon niet gemonteerd worden. Nu heb je extra kosten wegens te laat afzeggen, die had je kunnen voorkomen door op tijd af te zeggen.
Ik neem aan dat de oude keuken nog gebruikt wordt, want je schrijft niet dat je niet kunt koken en afwassen.
Als dat zo is, wat is dan het probleem? Je laat de keuken staan tot het nieuwe blad er is en laat dan de keuken plaatsen. Heb je geen extra kosten.
Waarom heb je direct de klusjesman niet gebeld en de montage afgezegd?
Dit blad wil je niet, dus die keuken kon niet gemonteerd worden. Nu heb je extra kosten wegens te laat afzeggen, die had je kunnen voorkomen door op tijd af te zeggen.
Ik neem aan dat de oude keuken nog gebruikt wordt, want je schrijft niet dat je niet kunt koken en afwassen.
Als dat zo is, wat is dan het probleem? Je laat de keuken staan tot het nieuwe blad er is en laat dan de keuken plaatsen. Heb je geen extra kosten.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Ze hebben ons een heel ander type geleverd zonder met ons te overleggen of door te geven. Het blad lijkt niet eens op het blad wat we besteld hebben. We waren verbaasd toen de vrachtwagen open ging.
Wij dachten dat er het blad wat we gekregen hadden erop mochten doen en als de nieuwe geleverd was dan om te ruilen. Donderdags gemaild en dinsdag middag pas antwoord terug. Vandaar dat wij niet hadden afgebeld. Maar inderdaad dit hadden wij anders kunnen doen maar helaas niet gebeurt.
Helaas hebben we geen keuken meer zijn aan het verbouwen inclusief aanbouw. Al 4 weken niet meer. Ik kook op een camping pitje in de garage. Maar met 3 kleine kinderen zie ik dit niet nog eens 6 weken zitten.
Wij dachten dat er het blad wat we gekregen hadden erop mochten doen en als de nieuwe geleverd was dan om te ruilen. Donderdags gemaild en dinsdag middag pas antwoord terug. Vandaar dat wij niet hadden afgebeld. Maar inderdaad dit hadden wij anders kunnen doen maar helaas niet gebeurt.
Helaas hebben we geen keuken meer zijn aan het verbouwen inclusief aanbouw. Al 4 weken niet meer. Ik kook op een camping pitje in de garage. Maar met 3 kleine kinderen zie ik dit niet nog eens 6 weken zitten.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Een tip voor anderen in een vergelijkbare situatie : laat de monteurs altijd plaatsen wat goed is. Monteurs hebben een overvolle agenda en het is maar afwachten wanneer ze weer tijd hebben om de keuken alsnog te plaatsen. De meest mensen hebben de keuken echt nodig en hebben geen tijd om weken lang zonder keuken te zitten.
Een noodblad kan bestaan uit een paar simpele meubelpanelen, dat kost echt de wereld niet. De spoelbak en kookplaat worden er vaak zo in gemonteerd dat ze daarna nog netjes in het definitieve blad kunnen worden gemonteerd.
Een noodblad kan bestaan uit een paar simpele meubelpanelen, dat kost echt de wereld niet. De spoelbak en kookplaat worden er vaak zo in gemonteerd dat ze daarna nog netjes in het definitieve blad kunnen worden gemonteerd.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Dat blad komt er wel. Maar hoe kom je die 6 weken goed door.
Keukenkampioen levert een noodblad, meer niet.
Dat komt omdat jullie zelf de montage doen.
Maar wat heb je nodig om die 6 weken door te komen?
Kun je op de kookplaat koken? Kun je een kookplaat lenen van de winkel?
Waarom ben je met je klacht niet naar de winkel gegaan? Je moet er naar toe om een nieuw blad uit te zoeken. Praat eens over een oplossing voor jullie praktische probleem.
Keukenkampioen levert een noodblad, meer niet.
Dat komt omdat jullie zelf de montage doen.
Maar wat heb je nodig om die 6 weken door te komen?
Kun je op de kookplaat koken? Kun je een kookplaat lenen van de winkel?
Waarom ben je met je klacht niet naar de winkel gegaan? Je moet er naar toe om een nieuw blad uit te zoeken. Praat eens over een oplossing voor jullie praktische probleem.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Totaal geen discussie aangaan. Keukenkampioen heeft de fout gemaakt. Zij beslissen nu voor U terwijl het niet meer dan normaal is dat wanneer het blad dat U gekocht heeft problemen blijkt te geven - nu of in de toekomst - dit met U wordt besproken en U uiteindelijk beslist welk alternatief acceptabel is. Eventuele meerkosten samen oplossen. Lijkt mij zeer redelijk een eventuele meerprijs - als compensatie voor Uw geduld - samen te betalen. Keukenkampioen verdient dan uiteindelijk niets aan de meerprijs. Laat U niet afschepen door KK en zeker niet onder druk zetten. Wellicht moet U deze kwestie voorleggen aan de kantonrechter. Dit is een "fluitje van een cent". U belt de griffie van de rechtbank waar U onder valt en deze helpt U een zak op te starten. Echt niet moeilijk.
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
Stuur naar Keukenkampioen een mail met uw klachten.
Indien Keukenkampioen uw problemen niet op kost dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u naar www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak voor een bindend uitspraak. Neem daarvoor contact op met www.juridischloket.nl.
Indien Keukenkampioen uw problemen niet op kost dan kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u naar www.cbw-erkend.nl/uitgesprokenzaak voor een bindend uitspraak. Neem daarvoor contact op met www.juridischloket.nl.
jessbv14
vindt dit leuk
Re: Verkeerde blad geleverd Keukenkampioen
zet even een tijdlijn op met gebeurtenissen en kosten, doe dit even voor uzelf zodat u weet wat er gebeurd is maar later ook geheugensteun heeft.
ga naar de vestiging van KK en zoek daar het goed blad uit voor u en kijk wat deze kost, vraag minder waarde terug en vraag om korting van de totale meerprijs als compensatie voor de tijd dat de keuken later staat.
de kosten die u gemaakt heeft claim die bij KK, zij zijn daar wettelijk gezien verantwoordelijk voor!
laat u vooral niet met een kluit in het riet sturen, ze zijn daar erg goed in....
ga naar de vestiging van KK en zoek daar het goed blad uit voor u en kijk wat deze kost, vraag minder waarde terug en vraag om korting van de totale meerprijs als compensatie voor de tijd dat de keuken later staat.
de kosten die u gemaakt heeft claim die bij KK, zij zijn daar wettelijk gezien verantwoordelijk voor!
laat u vooral niet met een kluit in het riet sturen, ze zijn daar erg goed in....
jessbv14
vindt dit leuk