LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanbeleid Burgerhout

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
PaulaM
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2008 09:37

wanbeleid Burgerhout

Ongelezen bericht door PaulaM »

Hierbij wil ik iedereen die een babykamer nodig heeft afraden om deze aan te schaffen bij Burgerhout. Met 9 weken zwanger hebben wij een kamer besteld met een levertijd van 10-12 weken. We hadden tijd genoeg dus dat was geen probleem. Na het verstrijken van deze periode zijn we gaan bellen om te vragen waar het bleef. Bleek dat de levering gepland stond voor maart. (ik zou dan 7 maanden zwanger zijn!) Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord en heb het laten vervroegen naar januari. Alleen het wandrekje zou dan ontbreken. Na levering bleek zowel de kledingkast als de commode niet compleet. Bellen/mailen/schrijven het maakt allemaal niet uit bij Burgerhout want ze doen er echt NIETS aan!Ik ben over 3,5 week uitgerekend en nog steeds zit ik te wachten op het laatste onderdeel. De commode en het wandrekje (nog de verkeerde ook) zijn vorige week eindelijk geleverd maar van het restant van de kledingkast ontbreekt nog ieder spoor... De reactie van Burgerhout?"Maar het bedje is toch klaar?"

MNI
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 16:56

Re: wanbeleid Burgerhout

Ongelezen bericht door MNI »

Ook wij willen iedereen afraden om iets te kopen/bestellen bij Burgerhout Sliedrecht. Wij hebben bij hun een babykamer besteld en kregen toen te horen dat we na 2 weken(!!) al de bestelling konden ophalen. U raadt het al, mooi niet dus.

8 weken later kregen we een telefoontje dat ze wilden komen bezorgen. Dat was dus 14-10-2009. We hebben de kast, ledikant en commode gekregen. Echter, het wiegje voor bij ons in de slaapkamer ontbrak. Dus zouden ze dus vandaag naleveren. Daarvoor zou we geen extra transportkosten hoeven te betalen. Dus wij zaten vol verwachting te wachten op het wiegje. Om 16.00 uur belde mijn vrouw met de klantenservice om te vragen of ze vandaag nog zouden komen. Nee mevrouw, want de bestelling staat nog niet klaar en bovendien komen wij het ook niet bezorgen. U mag het zelf komen ophalen!
Ze beweren dan ook dat het zo in de pc staat en dat dat ook was afgesproken.

Al met al, nooit nooit nooit meer burgerhout. Mensen wees gewaarschuwd voor deze jakhalzen en ga niet met ze in zee. Wij niet meer in ieder geval, al geven ze 80 % korting!!

Schaap83
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2009 19:30

Re: wanbeleid Burgerhout

Ongelezen bericht door Schaap83 »

Ook wij een zeer slechte ervaring te melden:
Binnen enkele maanden was ons traphekje volledig uit elkaar gevallen. Gewoon te weinig lijm gebruikt bij de fabrikage. Een voor iedereen zichtbaar mankement wat eenvoudig opgelost kan worden. Ervan uitgaande dat we dit bij een nette winkel gekocht hadden gaan we er ook vanuit dat dit teruggenomen zal worden en dat er een nieuw hekje dan wel geld terug gegeven zal worden....

In eerste instantie kun je je nergens melden in de winkel. De kassa verwijst je richting de afdeling, waar werkelijk geen verkoper te vinden is. Wel mopperende klanten, maar ja daar kan ik niet bij terecht natuurlijk.
Een nette winkel erkent in mijn ogen de fout, pakt het hekje op en regelt snel een nieuw hekje. Omdat wij geen bon hadden (van een aanschaf van 20 euro) kon er niets gedaan worden. We kunnen niet naar onze fabrikant, zegt manager Marco.
Maar meneer Marco, dat is uw probleem nietwaar?! 'U kunt elke winkel af om daar een bedrag op te halen zonder bon.' Natuurlijk meneer Marco. Met een bedrag van 200 euro zeker, maar 20 euro lijkt mij wat overdreven en niet echt winstgevend. Een kwaliteitswinkel verkoopt deze troep niet! Nee meneer, gaat Marco verder, wij verkopen geen troep (ter beeldvorming: Het hekje ligt volledig uit elkaar op de grond). Een andere klant meldt manager Marco dat zij precies hetzelfde probleem heeft, met hetzelfde hekje (zo moet toch wel duidelijk zijn dat er wel troep wordt verkocht). We moeten echt een bon hebben meneer!

Het advies voor de klanten:
Koop hier echt niets!

Voor Burgerhout:
Klanten komen niet om u te misbruiken, maar om uw dure spullen te kopen. Als deze spullen niet voldoen bent u verantwoordelijk om dit netjes op te lossen.
Regel een klantenservice om deze kleine problemen op te lossen. Heb voldoende personeel om de klanten te woord te staan. Dit zorgt voor minder irritatie, hogere klanttevredenheid, hogere winsten. Dan is iedereen tevreden.
Een bon, tuurlijk. Maar bij zo'n zichtbaar mankement ligt de bal bij u manager Marco.

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: wanbeleid Burgerhout

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Schaap, als je dit rekje met de pin hebt afgerekend en dat kunt aantonen d.m.v. een afschrift, geldt dat ook als bon.
Kun je dit niet, staat de winkel in zijn recht, je moet wel kunnen aantonen dat je ook daadwerkelijk daar het hekje hebt gekocht en vooral ook wanneer.
Voor hetzelfde geld is dat hekje al 3 jaar oud.
Geen bewijs van aankoop kunnen overleggen is niet de schuld van de winkel.

m.bloemheuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2010 09:53

Re: wanbeleid Burgerhout

Ongelezen bericht door m.bloemheuvel »

In week 36-2010 een Mutsy kinderwagen besteld bij Burgerhout Baby en Tienerstore. De levertijd zou 8 tot 10 weken bedragen. In week 46 nog niets gehoord, dus even gebeld wanneer de kinderwagen binnenkomt. De kinderwagen werd week 47 verwacht, week 47 niks gehoord dus weer bellen en het zou week 48 worden. Hierna iedere week gebeld en iedere keer hetzelfde antwoord "we verwachten hem volgende week". Inmiddels is het week 50 en onze baby is al bijna 2 weken oud, maar nog steeds geen kinderwagen. Wederom gebeld en volgens Burgerhout ligt het aan de leverancier, want ze hebben deze week al 3 maal contact gehad met Mutsy, maar zij kunnen niet zeggen wanneer hij wordt geleverd. Ik heb toen zelf contact opgenomen met Mutsy en volgens hun is de kinderwagen in week 49 geleverd bij Burgerhout (bewijs via afleverbon)!! Blijkbaar vind Burgerhout het de normaalste zaak klanten voor te liegen, want middels 1 belletje van mij naar Mutsy was bekend dat hij al is geleverd. Inmiddels contact gehad met Burgerhout en ze gaan e.e.a. uitzoeken (16-12).

Update:
Vrijdag 17-12, de kinderwagen is binnen, hij is net gebracht. Ik hem mijn twijfels, want volgens de leveranciers was hij al in week 49 geleverd, maar goed we kunnen hem morgen eindelijk halen.

Update 2:
Burgerhout belt wederom, ze zagen dit bericht op radar en vragen of ik het wil verwijderen, want de kinderwagen is nu toch binnen. De levertijd van 16 weken, niet terugbellen en de bedroevende service moet ik blijkbaar maar vergeten.
Letterlijk citaat van de medewerker; Waarom bent u nog steeds ontevreden, wij hebben toch ons best gedaan, want we hadden ook niets kunnen doen.

Dit zegt mij genoeg over de klantenservice van Burgerhout.
Morgen haal ik de kinderwagen op en dan kom ik er nooit meer!

Gesloten