LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
rdeman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2009 23:28

Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door rdeman »

Beste allemaal, wie heeft er een goed avies voor me?

Wat is het geval: 2.5 jaar terug heb ik een wasmachine gekocht bij de Prijstopper. De machine was van een vaag onbekend merk "Ardo Easywash 616". Het interessante eraan was dat deze machine met 5 jaar garantie kwam en niet met 2 jaar zoals veel andere machines. Voor EUR 399,- dacht ik mijzelf te verzekeren van tenminste 5 jaar probleemloos wassen. Zo werd het door de Prijstopper me ook voorgeschoteld. Mooi verkoopverhaal toch?

Hoe dan ook, vorige week stopte de machien ermee, dus ik naar de winkel terug. Ik kreeg ongeveer dit wazige verhaal te van de Prijstopper te horen: (samenvatting van gesprekken met 3 verschillende medewerkers)
Blijkt dat Ardo failliet is en dat er eigenlijk maar 2 jaar garantie op zat die dan met 3 jaar verlengd was want eigenlijk was de machine maar eur 349. Ik had dus voor 50 euro 3 jaar extra garantie gekocht (dat zeggen ze nu, maar dat zeiden ze niet toen ik de machine kocht, toen zeiden ze: deze machien kost 399, heeft 1600 toeren en 5 jaar garamtie. Geen mitsen en maren van: ja 2 jaar Ardo/fabirkes garamtie + 3 jaar extra winkelgarantie.. bla bla bla ... toen ik de machine kocht had ik gewoon "5 jaar garantie" klaar. Geen gelul met fabrieks vs. winkelgarantie. Ik koop bij de Prijstopper dus als ie stuk gaat binnen de garantie ga ik teurg naar de Prijstopper. Sorry Prijstopper dat is het risico dat jullie als ondernemer op je nemen. Niet de klant.). Komt dit er nog eens bij: Ardo bestaat niet meer, dus nu had ik dan ik een probleem volgens de Prijstopper. (ik dacht van niet, want ik had toch nog gewoon "garantie"?)
Oplossing (na 4x terug te zijn geweest naar de winkel want de beloofde monteur belde nooit; het reparatiebdrijf was namelijk _ook_ failliet ofzo. Wat maakt mij dat uit? Ik heb garantie?! Bel een ander reparatiebdrijf?!). Anyway de oplossing die werd voorgesteld: 60% van het aankoop bedrag (en dan dus niet van de 399 zoals ik die betaald had maar van de 349 want dat was dan de "eigenlijke" prijs) en dat bedrag dan als korting op een nieuwe machine, wel bij dezelfde winkel aan te schaffen...
Begrijpt u het nog?
Ik dacht dus 5 jaar "garantie" te hebben en ik verwachtte dus probleemloos en vlot geholpen te worden. Na veel gedram heb ik dan een afspraak met een monteur, die dus meer dan 20 dagen na de klachtmelding een keer gaat komen kijken. Maar zoals 1 van de verkopers bij Prijstopper al aangaf: dikke kans dat de machine niet gerepareerd kan worden (fabriek bestaat niet meer, eletronica is duurste gedeelte van de machine) heb ik weinig hoop op een soepele oplossing.

En dit is wat me nou uitermate irriteert, ik heb nog een paar jaar garantie te goed van de Prijstopper - en ik verwacht dat onder garantie valt: zonder gezeik en gedram snel & goed geholpen worden.
En niet afsgescheept worden met de dagwaarde van een machine. Dat de fabriek niet meer bestaat is behoort helemaal niet mijn probleem te zijn, dat is een probleem voor de Prijstopper. De prijstopper doet alsof ze me matsen door de "fabrieks"garantie over te nemen. Alsof ik die wasmachine bij de fabriek ad gekocht ipv van bij de Prijstopper. En dan die onduidelijke communicatie, 4x terug naar de winkel om vervolgens een slechte deal te krijgen van 60% geld terug mits ik wel een nieuwe machine koop.

Ik had verwacht dat ze gewoon de machine zouden omruilen voor een gelijkwaardig danwel beter exemplaar, zoals gebruikelijk is wanneer de leverancier tekort schiet. Klant is koning toch?
Die Prijstopper laat zich niet van zijn beste kant zien hier, die extra "garanties" zijn blijkbaar helemaal geen drol waard.

stofzuigertje

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft bij deze winkel deze gekocht voor 5 jaar garantie en dus zou ik na 2½ jaar dus €200,- eisen als ze hem niet kunnen repareren....

Zij en niet de fabriek hebben dit aangeboden en daarom verkoop ik als webwinkel dit soort merken niet meer.....
Ik verkoop alleen dingen die minder storingen en defecten hebben als gemiddeld en zelfs goede merken verkoop is sommige modellen daarom niet meer!

Maar claim een bedrag zonder aankoop verplichting omdat zij de reparatie plicht uit de garantie niet nakomen...
Voor €340,- is al een leuke machine van Samsung of Zanussi leverbaar die beter is als Uw huidige.

rdeman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2009 23:28

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door rdeman »

dak voor je antwoord,
stofzuigertje schreef:U heeft bij deze winkel deze gekocht voor 5 jaar garantie en dus zou ik na 2½ jaar dus €200,- eisen als ze hem niet kunnen repareren....
nou ik wil dus graag dat ze hem repareren - en snel ook, niet pas 20 dagen later, dat is erg slechte service.
Overigens ben ik van mening dat als de reparate niet mogelijk is dat dit dan een probleem is voor de winkelier. Die heeft mij niet alleen een wasmachine verkocht, nee, ze hebben mij een wasmachine-met-garantie verkocht.

Dat houdt volgen smij in dat de winkelier (Prijstopper dus) ervoor moet zorgen dat ik weer kan wassen zonder dat dit mij ook maar 1 euro kost. Ik heb immers al betaald voor 5 jaar wasplezier toch? Hij moet me gewoon een nieuwe Easywash 616 bezorgen. En als hij die niet heeft dan moet hij mij een andere wasmachine bezorgen die minimaal vergelijkbaar is met de Easywash 616 - of een beter model, maar geen goedkopere. Ik blijf erbij dat dit hoort bij zin garantieverplichting en als dat slecht uitpakt voor de Prijstopper - dat is jammer voor de Prijstopper maar dat hoort bij het risico van ondernemen. Het moet niet het probleem van de klant gaan worden.

Wat is die garantie anders waard als ik EUR 200,- moet aanpakken en de rest erbij moet gaan betalen voor een andere machine... dat is toch geen "garantie" maar een afkoopsom?

stofzuigertje

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Afschrijving, als je nu gratis een nieuwe zou krijgen voor een reeds 2½ jaar gebruikte zou voor hun erg duur worden, na het eerste jaar mogen ze de machine net als een auto Total los verklaren en restwaarde uitkeren.
Ik zou liever geld vangen dan daar kopen, de naam van de winkel is meestal voordelig en korte levensduur voor zover ik kon vinden....

Ik lever zelf uitsluitend met fabrieksgarantie en daarna kunt U een verzekering afsluiten voor verlengde bij erkende reparatie firma, want ik ga echt niet heel Nederland door....
Dan krijg je een monteur uit jou buurt en die zijn er altijd voldoende.
Maar in die contracten staat ook afschrijving dus gratis nieuwe na fabrieksgarantie kan ik ook niet zomaar beloven!

Omdat er steeds meer winkels zijn die bepaalde merken weigeren te verkopen moeten dit soort bedrijven wel verbeteren of sluiten dus ik kreeg helaas gelijk.

Verder schreef U niet precies wat stuk was want soms is elders voor andere merk dit onderdeel nog wel leverbaar want 95% is inkoop bij onderdelen leveranciers en standaard onderdelen die in meerdere merken zitten!

rdeman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2009 23:28

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door rdeman »

stofzuigertje schreef:Afschrijving, als je nu gratis een nieuwe zou krijgen voor een reeds 2½ jaar gebruikte zou voor hun erg duur worden,
Ja.. nou en? Dat is de werel dop zijn kop. Want nu gaat het voor mij "erg duur" worden. Dit is toch precies waarvoor ik me 5 jaar lang verzekerd had met die 5 jaar garantie?
stofzuigertje schreef: na het eerste jaar mogen ze de machine net als een auto Total los verklaren en restwaarde uitkeren.
Oja "mogen" ze dat? Dat kan ik helemaal nergens terugvinden in de garamtiebepalingen. Wie verzint zo'n regel?
Volgens mij is de regel heel simpel: als de winkelier zo stom is een slechte wasmachine met 5 jaar garantie te verkopen dan moet hij op de blaren zitten als die machien stuk gaat binnen die 5 jaar -- en niet de klant.

Van mij zijn ze nog niet af, het gaat ma namelijk niet om het geld. Het gaat me om het principe. Gelukkig ben ik geen bijstandsmoedertje met 3 kinderen.. die kunnen ze traineren en een 60% deal geven. Ik loop gewoon lekker naar de waserette en wacht geduldig af, ik ga tot het gaatje om mijn geliujk te halen bij die Prijstopper. Dat zal ze leren om producten te verkopen onder voorwenselen die ze niet kunnen waarmaken.

In ale reelijkheid: als de Prijstopper 2.5 jaar terug had gezegd: "Meneer, die 5 jaar garamtie.. dat is een beetje een lulverhaal. Rekent u er maar niet op dat het echt zo werkt" (dan nog.. dan nog mogen ze niet iets verkopen op di emanier.. maar dan was ik tenminste gewaarshuwt). Maar het is me verkocht onder het voorwendsel dat ik 5 jaar lang wasplezier zou hebben en in geval van storing of priblemen zou de Prijstopper dat direct en snel en efficient aan huis komen fixen voor me. Was echt een superdeal zeiden ze. Tja.
Nou... niet dus

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door quantas01 »

Wel een erg grote bek als je het mij vraagt.
Als je daar ook zo'n bek hebt gehad vind ik het niet gek dat je niet geholpen word.

2 jaar is de standaard garantie en voor 50 euro koop je er gewoon 3 jaar bij.

Dus uiteindelijk kostte die machine dus inderdaad 349 euro garantie hoort nl niet bij de normale prijs.

Ook is er niet duidelijk wat er kapot is.

Je verzekerd je dat het gemaakt wordt en niet ik gebruik hem 2,5 jaar en ik krijg een nieuwe die 2,5 jaar wordt gewoon in mindering gebracht je hebt hem immers gebruikt die tijd.

Maar ook daar zitten haken en ogen aan want, normale slijtage valt daar niet onder, evenals schade die ontstaan is door eigen handelen.

Dus kortom doe eerst wat eens aan je grote mond en praat dan verder.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door rattaplan »

wat staat er in de voorwaarden behorende bij de aanvullende garantie? staat hier niets in over als het niet meer te repareren is etc.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Afschrijving, als je nu gratis een nieuwe zou krijgen voor een reeds 2½ jaar gebruikte zou voor hun erg duur worden
En ??? Dat is toch hun probleem ? TS eist toch niet een nieuwe wasmachine ? Wat hem betreft mag die machine ook gemaakt worden. Als de Prijstopper te beroerd is om een andere monteur in te schakelen en een nieuwe machine aanbiedt is dat hun probleem. De Prijstopper dient gewoon een vergelijkbare machine aan te bieden.
Wel een erg grote bek als je het mij vraagt.
Jou wordt helemaal niets gevraagd. TS heeft nergens een grote bek en probeert gewoon voor zijn (ook nog eens extra betaalde) rechten op te komen.
Dus kortom doe eerst wat eens aan je grote mond en praat dan verder.
Wie ben jij om dat te zeggen ? Heb jij misschien nog geknikkerd met de TS ?
Ga zelf eerst even hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Respect op studeren en kom dan terug.

@rdeman
Volhouden hoor, zelfs zonder die extra garantie is Prijstopper nog verantwoordelijk. Laat staan met. Het grote voordeel van die extra garantie is in ieder geval dat de bewijslast niet bij jou ligt om aan te tonen dat die machine ondeugdelijk is. Aanpakken die handel !

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door quantas01 »

Volhouden hoor, zelfs zonder die extra garantie is Prijstopper nog verantwoordelijk. Laat staan met. Het grote voordeel van die extra garantie is in ieder geval dat de bewijslast niet bij jou ligt om aan te tonen dat die machine ondeugdelijk is. Aanpakken die handel !
Dream on

stofzuigertje

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet in hun voorwaarden maar in de Nederlandse wet is dit vrijwel onleesbaar door moeilijk taalgebruik die ik liever hier niet plaats te vinden....
Dus bij grote schade geen reparatie maar vergoeding voor zowel product als de nog niet gebruikte garantie dus het totaal bij aankoop zonder koop verplichting bij hun.

Dus je mag 50% van totale bedrag contant opeisen maar als ze een ander merk en type mogen leveren zal het makkelijker gaan dan contant geld vragen!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Wasmachine met "extra Prijstopper garantie" kapot

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

- Volledig kostenloze reparatie
Na de garantieperiode heeft u als consument nog steeds wettelijk recht op kosteloos herstel bij non-conformiteit. Het bewijs van non-conformiteit, ofwel ondeugdelijkheid, waarbij de bewijslast bij de consument ligt, is vaak een moeizaam traject. Bovendien kunnen kosten in rekening gebracht worden indien na herstel een langere levensduur van het apparaat aannemelijk is. Bij het PrijsTopper Topgarant certificaat zijn alle kosten die bij de reparatie komen kijken gedekt. Ook de voorrijkosten. Bovendien hoeft u geen bewijslast te voeren hoe of waarom het apparaat defect is geraakt, of dat het defect al aanwezig geweest zou kunnen zijn bij aankoop. Daarom noemen wij dat bij PrijsTopper onbezorgd gebruiksplezier.
- Nieuw apparaat bij onherstelbaar defect
Mocht om welke reden dan ook het apparaat niet meer te repareren zijn, dan wordt met het PrijsTopper Topgarant het apparaat direct vervangen voor een nieuw, vergelijkbaar apparaat. Geen dicussies over afschrijvingen of vruchtgebruik; met een PrijsTopper Topgarant zou u veel kosten kunnen besparen.
Bron http://www.prijstopper.nl/informatie/?i ... topmenu=68

Amen, i rest my case.
Wat nou dream on :evil:
Kei- en keihard aanpakken die gasten

Gesloten