LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webshop: Echt of nep?
Webshop: Echt of nep?
Via sociale media kom ik geregeld een advertentie tegen van deze website: couleurdream.com
Een aantal zaken op de website vind ik opmerkelijk, zoals dat alle producten (zogenaamd) zijn afgeprijsd. Ik kan niet achterhalen waar de kleding officieel vandaan komt. Mijn concrete vraag: Is de webshop echt of nep? Hoe kan ik dit controleren?
Een aantal zaken op de website vind ik opmerkelijk, zoals dat alle producten (zogenaamd) zijn afgeprijsd. Ik kan niet achterhalen waar de kleding officieel vandaan komt. Mijn concrete vraag: Is de webshop echt of nep? Hoe kan ik dit controleren?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 okt 2019 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link niet klikbaar gemaakt
Reden: link niet klikbaar gemaakt
Re: Webshop: Echt of nep?
Een Duitse webshop zonder fysiek adres. Ik heb de duitse voorwaarden niet gelezen, dus geen idee hoe goed of slecht die zijn. Ik zie zo gauw geen keurmerken of waarborgen oid. De vraag is: hoeveel risico wil je nemen? Bestel eens wat kleins, om te testen, als je de producten per sé zou willen hebben.
Re: Webshop: Echt of nep?
Op facebook staan er alleen maar negatieve reacties, volgens de whois is het een verdacht verse site, enige contactinfo is een mailadres, en de levertijden lijken behoorlijk lang, zegmaar zo lang als het duurt om iets uit China naar de EU te sturen. Kortom, behoorlijk verdacht, ik zou er met een grote digitale boog omheen surfen.
Re: Webshop: Echt of nep?
Is een aliexpress dropshipper gezien de levertijden. En rekenen kunnen ze ook al niet:
Dan nog de douaneregels:
8 tot 15 werkdagen voor verwerking en 10 tot 15 werkdagen voor zending, als ik dat bij elkaar optel kom ik uit op zijn snelst 18 werkdagen en maximaal 30 werkdagen (6 weken dus).Als u bijvoorbeeld een jurk bestelt, zijn 8-15 werkdagen nodig voor de verwerking en vervolgens 10-15 werkdagen voor de levertijd, als u kiest voor een superbesparende verzending. Daarom kunt u deze binnen 13 tot 20 werkdagen verwachten.
Dan nog de douaneregels:
Als het al een Duitse webshop is, overtreden ze de Duitese handelsregels, die verplichten ondernemers aldaar namelijk om een kopje met de term "impressum" op de website te hebben, dat is een pagina waar vermeld wordt wie de ondernemer is, wat het inschrijfnummer in het handelshuis is en hoe er contact opgenomen kan worden.Noot voor belastingen:
In de meeste landen hoeven onze klanten geen invoerrechten, douanerechten of belasting over de toegevoegde waarde (btw) te betalen. In sommige beperkte landen (vooral in sommige Europese landen zoals Duitsland, Italië, VK, enz.), Moet u mogelijk douanerechten of btw betalen in overeenstemming met de incassoregels van uw land.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Webshop: Echt of nep?
Dus echt nep!
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Webshop: Echt of nep?
Aangezien mensen klagen over de kwaliteit van de producten ben ik het in zijn geheel niet eens met bovenstaande reacties. Als ie nep was zouden ze niet leveren.
De webshop zal dus echt zijn.
Dit zegt nada noppes niets over de kwaliteit van de producten (of die echt zijn) en service die ze leveren.
De webshop zal dus echt zijn.
Dit zegt nada noppes niets over de kwaliteit van de producten (of die echt zijn) en service die ze leveren.

Re: Webshop: Echt of nep?
Hartelijk dank allemaal voor de reacties. Ik ga er zeker niets bestellen.
StevieNL81
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 okt 2019 11:03
Re: Webshop: Echt of nep?
Nog een dubieuze (Schoenen) webshop, Belizita. Deze webshop is in Belgie gevestigd maar de artikelen worden verstuurd vanuit China. Dat duurt dus een paar weken maar dat is begrijpelijk. Als de schoenen worden bezorgd, blijkt dat de schoenen ruim twee maten kleiner uitvallen dan je hebt besteld, die passen dus niet. Het wordt vervelend als je ze wil terugsturen want de schoenen retourneren kan alleen naar een adres in China en om te kunnen volgen wanneer het geld kan worden teruggestort moet dit verplicht met een track en trace code! Deze code moet ook worden ingevuld op het herroepingsformulier van Belizita. De kosten voor het terug sturen naar China bedragen € 24,95! Dat is dus bijna het aankoopbedrag en dan maar afwachten of je dat aankoopbedrag ook terug krijgt.
Als ik hier via de mail mijn beklag over doe bij Belizita, krijg ik in keurig Nederlands het aanbod om ze te houden en een korting van 20% op het aankoop bedrag. Maar wat heb je nou aan schoenen die niet passen?
Als ik hier via de mail mijn beklag over doe bij Belizita, krijg ik in keurig Nederlands het aanbod om ze te houden en een korting van 20% op het aankoop bedrag. Maar wat heb je nou aan schoenen die niet passen?
Re: Webshop: Echt of nep?
Schoenen koop je ook in een winkel, na het passen.
BL2
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Webshop: Echt of nep?
Aan schoenen die niet passen heeft u niets, maar u kunt ze wel verkopen ("Nieuw in doos!") in uw kennissenkring of via Marktplaats.Gliderpilot schreef: ↑27 okt 2019 11:23Als ik hier via de mail mijn beklag over doe bij Belizita, krijg ik in keurig Nederlands het aanbod om ze te houden en een korting van 20% op het aankoop bedrag. Maar wat heb je nou aan schoenen die niet passen?
Proberen terug te sturen en maar hopen dat u uw geld terugkrijgt, dat is weer een hoop gedoe en ergernis.
Als ik "belizita" gebruik als enige zoekwoord, vind ik vooral resultaten met klachten. Als ik u was zou ik de korting accepteren, de schoenen verkopen, en het eventuele verlies als leergeld beschouwen.
Re: Webshop: Echt of nep?
Maatartikelen zoals schoenen, maar ook kleding kan je eigenlijk nooit kopen zonder te passen.
Toevallig vanmiddag op truienjacht geweest, de maat L bleek in breedte soms 5 cm te schelen per soort trui, en soms bij hetzelfde merk in lengte meer dan 6 (!) cm.
Ze doen maar wat in de lage lonen landen.......
Toevallig vanmiddag op truienjacht geweest, de maat L bleek in breedte soms 5 cm te schelen per soort trui, en soms bij hetzelfde merk in lengte meer dan 6 (!) cm.
Ze doen maar wat in de lage lonen landen.......
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Webshop: Echt of nep?
Na diverse kledingstukken van Primark, perfecte Nederlandse maten die goed passen voor de levensduur toch maar weer
een Ali Express besteld en voor minder geld betere kwaliteit en ook goed op maat.
Alleen geen Made in China maar Bangladesh, niets mis mee wat de kleding betreft, weet alleen niet hoe het daar gemaakt word en door welke leeftijd personeel....?
En de schoenen kwamen uit onze Ex kolonie, Indonesië , passen goed en lijkt goed leder te zijn...dus het kan ook wel eens goed gaan!
een Ali Express besteld en voor minder geld betere kwaliteit en ook goed op maat.
Alleen geen Made in China maar Bangladesh, niets mis mee wat de kleding betreft, weet alleen niet hoe het daar gemaakt word en door welke leeftijd personeel....?
En de schoenen kwamen uit onze Ex kolonie, Indonesië , passen goed en lijkt goed leder te zijn...dus het kan ook wel eens goed gaan!
Re: Webshop: Echt of nep?
Dat was tot de introductie van de eerste internetwinkel in 1979 inderdaad het geval https://isgeschiedenis.nl/nieuws/de-ges ... e-winkelen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 okt 2019 08:26
- Contacteer:
Re: Webshop: Echt of nep?
Online winkelen is zo. Het is moeilijk om de waarheid te zien van de nep, dus we moeten meer vergelijken en kijken naar de commentaren, anders is het gemakkelijk om bedrogen te worden.
Re: Webshop: Echt of nep?
Haha inderdaad. Ik koop zo vaak schoenen online. Passen kan ook thuis. Als je al niet gewoon je maat weet...
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Webshop: Echt of nep?
Ik koop ook wel schoenen on-line, maar dan van een merk waarvan ik de maatvoering en het type ken, omdat ik het eerste paar in een winkel gekocht heb.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Webshop: Echt of nep?
Als ik de juiste maat (nog) niet ken, bestel ik gewoon 2 of 3 paar in verschillende maten.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Webshop: Echt of nep?
Iets duurdere schoenen bij de bekende webshop met gratis retour is de maat geen probleem.
Maar ik zie onze Moneyman nog niet op Chinese Ali Express werk schoenen met stalen neuzen lopen!
Als je daar 3 maten bestelde en er 2 retour wilde sturen zijn de retour kosten hoger dan 1e paar schoenen!
Voor de laatste mensen, welke webshop!
Kijk vooraf of gratis retour mogelijk is en anders wat dit ging kosten!
Maar ik zie onze Moneyman nog niet op Chinese Ali Express werk schoenen met stalen neuzen lopen!
Als je daar 3 maten bestelde en er 2 retour wilde sturen zijn de retour kosten hoger dan 1e paar schoenen!
Voor de laatste mensen, welke webshop!
Kijk vooraf of gratis retour mogelijk is en anders wat dit ging kosten!
Re: Webshop: Echt of nep?
Klopt helemaalKomkommertijd schreef: ↑28 okt 2019 10:07Maar ik zie onze Moneyman nog niet op Chinese Ali Express werk schoenen met stalen neuzen lopen!

Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Webshop: Echt of nep?
Goed ik ben mijn eigen onderzoek gestart omdat ik dit een best ingewikkelde zaak vind.
Ik had natuurlijk kunnen weten dat het niet helemaal klopte.. Maar ik kon geen klachten vinden op Google en de site was zo netjes met reviews en al. Mooie unieke producten en een kleine reductie in de prijs, redelijke betaalbare prijzen. Dus hier mijn bevindingen en alles lekker opgesomd bij elkaar dat de volgende potentiële koper hopelijk wel eerst even door mijn berichtje scrollen voor ze overgaan tot een aankoop. Het betreft deze site: https://www•monawell•com/ Let op en lees ook het bericht onderaan, dit is een hele ketting aan fake kleding sites als ik op het juiste spoor zit..
1. Wanneer aangemaakt: Hoe oud is deze website, in dit geval 2 maanden.
*Blijkbaar maken ze steeds reeksen nieuwe websites aan, dit maakt het online checken of het echt is heel lastig.. Zie ander bericht in het Engels van Facebook onder dit bericht.
2. Waar zit dit bedrijf of deze webwinkel makers? Geen telefoonnummer wel een antwoord formulier. En een raar emailadres: feixu2222@gmail.com
Betaling gaat naar: *psp monawell.com London GBR
Op de Website staat onderaan het volgende adres: Fifth Floor, 3 Gower Street, London, United Kingdom, WC1E 6HA
Op dit adres: THE CHINA OPERATIONS HEAD OFFICE OF IFA CO., LTD
Company number 11099507
Website: https://beta•companieshouse•gov•uk/comp ... 7/officers
3. Meer van het zelfde onder een andere naam: In verloop van tijd kwamen er meer voor geselecteerde advertenties (Instagram/Facebook) met exact hetzelfde product/ontwerp. Bekijk hier de drie sites die op de zelfde dag op mijn tijdlijn verschenen:
https://40plusdeals.com/product/2020-ni ... 8GLy1Zuq_I
https://www.nurosen.com/collections/top ... 8836479143
https://hetvoordeelvat.com/product/mode ... el5aHAoC9w
https://www.beathel.com/collections/top ... 2872200360
4. Order verwerking: Mijn order hangt nu al een week in bestelling blijft op ‘klaar maken voor verzenden’.
*Deze site Monawell zegt dat je voor shipment je order mag cancelen tegen reductie van 10% aankoopbedrag. https://www.monawell.com/pages/cancellation-policy
5. Ordertekst klopt niet helemaal: Product informatie klopt niet helemaal in de order, een ‘sweatshirt’ word weergegeven als ‘top’.
6. Contact: Nog geen antwoord op mail via beantwoorden op de order bevestiging of rechtstreeks op site via antwoordformulier.
7. Icoontjes onderaan website: Site ziet er op eerste gezicht netjes uit, ook met Paypall en creditcard betalen. Icoontje ‘trusted website’ met 5 sterren (waar je niet op kunt klikken).
8. Wat te doen bij een nep website: Via creditcard kun je jouw geld terug krijgen er is sprake van aankoop verzekering. Via een formulier kun je op de site van jouw bank een terugbetaal verzoek doen. Je hebt een aantal opties (dit geeft ING aan): 1. Het bedrag is onterecht afgeschreven. 2. Ik heb mijn aankoop niet ontvangen. 3. Ik ben ontevreden over mijn aankoop. 4. Ik zou het bedrag terugkrijgen maar dat is niet gebeurt. 5. Ik heb weinig of geen geld uit de pintautomaat gekregen.
9. Betaald met creditcard: Begin met een schriftelijk verzoek tot geld terugvragen per mail en overal een screenshot van maken. Ik heb met ING gebeld, zij zeggen dat ze pas na 30 dagen meestal handelen..
Na lang zoeken kwam ik op facebook bij het volgende bericht van 5 september uit (zoek op 'monawell' en dan 'berichten/post'):
https://www.facebook.com/jocelyne.ledou ... 6222032359
Sorry for you. Not much to do. We cannot trace them; we don't know in what country they are exactly. It’s a big scam. Unfortunately, I'm not sure you will receive it. It is a big world scam.
We are investigating on them and many other similar companies with very original clothes.
You can recognize those advertisers by the heads of the models that are cut, because they copy the pictures on real designer sites. They also cut the opportunity of answering to other viewers so that we cannot warn you. They advertise all around the world, so almost impossible to trace them:
Goovna_official, Hohocomfy, KataSty, Mydressty, Odettar, Cosytop, ROTITA, Popvictoria, Laureme.com, VennaSea, Zyast Fshion, Comfortsday, Holapickstore, Shop Chic, Leadingoutlet.com, Zisales_official, Ohshewowow, Modishwe, JudedreamOfficial, Rotita, Roselsa.shop, KataS, Monawell, Fancycici.com, FayeInstyle, Dreamyher, Loristala, Shopbesty, Superbaly shop, MiniInTheBox, Nora Cora, Lolapaolastore, Dalafun, Holapickyours, Caramelitta, Doraashop, Ifstyles, Melonpook3, Forestlly.com
Ik had natuurlijk kunnen weten dat het niet helemaal klopte.. Maar ik kon geen klachten vinden op Google en de site was zo netjes met reviews en al. Mooie unieke producten en een kleine reductie in de prijs, redelijke betaalbare prijzen. Dus hier mijn bevindingen en alles lekker opgesomd bij elkaar dat de volgende potentiële koper hopelijk wel eerst even door mijn berichtje scrollen voor ze overgaan tot een aankoop. Het betreft deze site: https://www•monawell•com/ Let op en lees ook het bericht onderaan, dit is een hele ketting aan fake kleding sites als ik op het juiste spoor zit..
1. Wanneer aangemaakt: Hoe oud is deze website, in dit geval 2 maanden.
*Blijkbaar maken ze steeds reeksen nieuwe websites aan, dit maakt het online checken of het echt is heel lastig.. Zie ander bericht in het Engels van Facebook onder dit bericht.
2. Waar zit dit bedrijf of deze webwinkel makers? Geen telefoonnummer wel een antwoord formulier. En een raar emailadres: feixu2222@gmail.com
Betaling gaat naar: *psp monawell.com London GBR
Op de Website staat onderaan het volgende adres: Fifth Floor, 3 Gower Street, London, United Kingdom, WC1E 6HA
Op dit adres: THE CHINA OPERATIONS HEAD OFFICE OF IFA CO., LTD
Company number 11099507
Website: https://beta•companieshouse•gov•uk/comp ... 7/officers
3. Meer van het zelfde onder een andere naam: In verloop van tijd kwamen er meer voor geselecteerde advertenties (Instagram/Facebook) met exact hetzelfde product/ontwerp. Bekijk hier de drie sites die op de zelfde dag op mijn tijdlijn verschenen:
https://40plusdeals.com/product/2020-ni ... 8GLy1Zuq_I
https://www.nurosen.com/collections/top ... 8836479143
https://hetvoordeelvat.com/product/mode ... el5aHAoC9w
https://www.beathel.com/collections/top ... 2872200360
4. Order verwerking: Mijn order hangt nu al een week in bestelling blijft op ‘klaar maken voor verzenden’.
*Deze site Monawell zegt dat je voor shipment je order mag cancelen tegen reductie van 10% aankoopbedrag. https://www.monawell.com/pages/cancellation-policy
5. Ordertekst klopt niet helemaal: Product informatie klopt niet helemaal in de order, een ‘sweatshirt’ word weergegeven als ‘top’.
6. Contact: Nog geen antwoord op mail via beantwoorden op de order bevestiging of rechtstreeks op site via antwoordformulier.
7. Icoontjes onderaan website: Site ziet er op eerste gezicht netjes uit, ook met Paypall en creditcard betalen. Icoontje ‘trusted website’ met 5 sterren (waar je niet op kunt klikken).
8. Wat te doen bij een nep website: Via creditcard kun je jouw geld terug krijgen er is sprake van aankoop verzekering. Via een formulier kun je op de site van jouw bank een terugbetaal verzoek doen. Je hebt een aantal opties (dit geeft ING aan): 1. Het bedrag is onterecht afgeschreven. 2. Ik heb mijn aankoop niet ontvangen. 3. Ik ben ontevreden over mijn aankoop. 4. Ik zou het bedrag terugkrijgen maar dat is niet gebeurt. 5. Ik heb weinig of geen geld uit de pintautomaat gekregen.
9. Betaald met creditcard: Begin met een schriftelijk verzoek tot geld terugvragen per mail en overal een screenshot van maken. Ik heb met ING gebeld, zij zeggen dat ze pas na 30 dagen meestal handelen..
Na lang zoeken kwam ik op facebook bij het volgende bericht van 5 september uit (zoek op 'monawell' en dan 'berichten/post'):
https://www.facebook.com/jocelyne.ledou ... 6222032359
Sorry for you. Not much to do. We cannot trace them; we don't know in what country they are exactly. It’s a big scam. Unfortunately, I'm not sure you will receive it. It is a big world scam.
We are investigating on them and many other similar companies with very original clothes.
You can recognize those advertisers by the heads of the models that are cut, because they copy the pictures on real designer sites. They also cut the opportunity of answering to other viewers so that we cannot warn you. They advertise all around the world, so almost impossible to trace them:
Goovna_official, Hohocomfy, KataSty, Mydressty, Odettar, Cosytop, ROTITA, Popvictoria, Laureme.com, VennaSea, Zyast Fshion, Comfortsday, Holapickstore, Shop Chic, Leadingoutlet.com, Zisales_official, Ohshewowow, Modishwe, JudedreamOfficial, Rotita, Roselsa.shop, KataS, Monawell, Fancycici.com, FayeInstyle, Dreamyher, Loristala, Shopbesty, Superbaly shop, MiniInTheBox, Nora Cora, Lolapaolastore, Dalafun, Holapickyours, Caramelitta, Doraashop, Ifstyles, Melonpook3, Forestlly.com