LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando betaalt geld niet terug

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moon101
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 11:09

Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door Moon101 »

Ik heb in December kleren gekocht bij zalando. Door een fout heb ik de betaling dubbel betaald, dus 2x 115 euro. Ook zijn twee kledingstukken geannuleerd omdat deze niet leverbaar waren, hier krijg ik dus ook nog geld van terug, ik heb ze dus hierover gebelt er werd aangegeven dat het geld binnen vijf werkdagen weer op mijn rekening komt te staan... Dit is niet gebeurt. Ik heb inmiddels al meer dan 10 keer gebelt. En telkens wordt er aangegeven dat ik het over vijf werkdagen krijg, maar heb nu nog steeds niks ontvangen!! Heel vervelend want het geld heb ik hard nodig. Nu doet hun nummer heb 't niet en kan ik ze niet bereiken, ik sta machteloos. Wat kan ik doen om mijn geld weer terug te ontvangen....

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door mahadma »

https://www.zalando.nl/kontakt/

probeer dit eens, per email
Laatst gewijzigd door mahadma op 14 jan 2020 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klacht indienen bij Thuiswinkel.org. Zie onder 10)

https://www.thuiswinkel.org/leden/zalan ... ertificaat

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Incassobureau inschakelen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door omega19 »

Begin inderdaad eerst met schriftelijk contact op te nemen om naar je geld te vragen.
Laat je nog niet verleiden tot juridische trajecten.
Dat is nergens voor nodig.

wendy.de-waard
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2020 16:31

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door wendy.de-waard »

probeer via facebook zalando, mij hebben ze daar direct geholpen :) succes :)

Aygulf
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door Aygulf »

Het telefoonnummer van Zalando is 0800-0227087. Het blijft toch een beetje vaag verhaal. Misschien de bankoverzichten toch niet goed bekeken of er is mail in spambox terecht gekomen. Er zal heus wel een logische verklaring zijn. Er zal toch echt wel meer gezegd zijn (10x!!) dan dat het geld binnen 5 werkdagen op de rekening zal staan. Verder is mijn ervaring dat als je besteld en een artikel is uitverkocht of niet leverbaar dit al vóór het afrekenen aangegeven wordt. Mijn advies is alles per mail eens op een rijtje te zetten met alle data van bestellen, afrekenen, bankoverzicht enz. Adviezen die hier door sommigen gegeven worden om een incassobureau in te schakelen of klacht in te dienen bij Thuiswinkel zijn rijkelijk voorbarig en gebaseerd op een summier verslag. Zalando is een keurig bedrijf en daar kan netjes mee gecommuniceerd worden.

marc1766
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door marc1766 »

Volgens kassa bereik je meer als je de klacht in de Media brengt zoals facebook, dan kunnen meer mensen gewaarschuwd worden.
Flink wat negativiteit openbaar maken levert vaak sneller resultaat dan een belletje.

Wat ik ook niet snap is, tegenwoordig moet iedere webwinkel afterpay aanbieden. Als je hier gebruik van maakt heb je ook minder problemen lijkt me!

Methusalah
Berichten: 1232
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door Methusalah »

Laat maar. Onderstaand verhaal gaat niet op aangezien ik had gemist dat dit in december heeft plaats gevonden.




Wettelijk gezien hebben ze gewoon 14 dagen vanaf je melding en daarnaast zijn er weinig bedrijven die niet met bulk betalingen werken (1 betaling per bepaalde periode). En als je het geld niet kan missen, had je het misschien niet uit moeten geven? Daarmee bedoel ik te zeggen dat je ze daar moeilijk verantwoordelijk voor kan houden.

Ja, ze hadden geen 5 werkdagen moeten toezeggen maar wettelijk gezien staan ze in hun recht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bellen is voor normale retouren, mail ze eens met bewijs van 2x betaald.

Dan lezen ze en vinden ze de bedragen eerder terug.
De belofte geld terug is voor normale 1x betalen.

U had niet na twijfel gelijk 2e keer moeten overmaken maar even wachten.
Soms is er enige tijd nodig voor het van je bank af is geschreven.

alfatrion
Berichten: 21956
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zalando betaalt geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Methusalah schreef:
21 jan 2020 09:23
Ja, ze hadden geen 5 werkdagen moeten toezeggen maar wettelijk gezien staan ze in hun recht.
Wettelijk gezien moeten ze onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen terugbetalen. Er is geen recht om 14 dagen te wachten. Daarnaast staat je niet in de weg om een ingebrekestelling te sturen met een kortere termijn.

Gesloten