Hoi, Roy-Cindy,
Ik kan het originele brochure niet vinden maar heb wel de offerte waarin ook de verwachte opbrengsten werden vermeld.
Ingang was 01-04-1994 en de maandelijkse inleg was f 150,00
Verwachte opbrengst op de verdeeldatum op basis van:
8% per jaar f 44.300,00
9% per jaar f 48.400,00
10%per jaar f 53.000,00
Tot verleden jaar was het gemiddelde rendement bijna 8% als je alle jaren optelt en deelt door het aantal jaren. Maar deze oplichtertruc is aan de onnozele deelnemer zo zwart op wit wel vermeld maar is volgens Fortis niet juist! Hoe het wel moest kon men mij niet vertellen!!!
Bij 8% zou dit dus f 44.300,00 geven = € 20.102,00
Nou, niet dus! Voor 2007 gaf Fortis aan € 13.374,75 !
Nog iets over kosten.
In 2007 had ik de volgende premie betaald: € 816,84
De kosten waren: Premie overlijdensrisicodekking € 104,40
Kosten verzekeringsmaatschappij ( eerste kosten en doorlopende kosten € 68,93
Kosten bemiddelaar of verzekeringsadviseur € 25,44
Totaal kosten € 198,77 !!! Dat is 24,33% van de jaarlijkse inleg!
Tijden het gesprek dat ik nu bijna 15 jaar geleden had werd mij verteld dat de kosten vnl de eerste 5 jaren zouden worden geheven en dat na de eerste 5 jaren de groei van het ingelegde geld sneller zou toenemen.
Die kosten zijn buitensporig hoog en werden pas vermeld in de uitgebreide opgave van het ABC spaarplan voor het jaar 2007 ! Voordien werden die gegevens NOOIT vermeld.
Het is één grote oplichtersbende die opzettelijk verkeerde praatjes verkocht en nooit lieten weten dat de kosten zó hoog waren!
Wij zoeken nog naar de officiële brochure en mochten wij die vinden dan laat ik dit weten.
Ik neem aan dat jullie wel de originele offerte hebben waarin al deze zaken vermeld staan, m.u.v. de kosten!
Mvg,