Nog even afgezien van de hoge kosten van sommige verzekeringen ben ik erachter gekomen dat de verzekeringsmaatschappijen er een administratieve bende van maken.
Ik heb al mijn verzekeringen (5) tot in de puntjes nageplozen en ook vergeleken met de koersen op de websites van de maatschappijen. Het blijkt, volgens mijn inzichten, dat bij 4 van de 5 verzekeringen administratieve fouten zijn gemaakt, waarbij premie en/of eenheden zijn verdwenen. De verliezen zijn dus niet het gevolg van koersverliezen. Twee van de vier maatschappijen hebben inmiddels toegeven dat er fouten zijn gemaakt en dat hun jaaroverzichten niet kloppen. Hoeveel het verschil precies bedraagt moet ik nog horen. Van de andere twee maatschappijen heb ik nog steeds geen antwoord.
Voor wat betreft mijn pensioenverzekering blijkt dat deze administratieve fouten ook bij collega's zijn gemaakt. We hebben het hier over 40% van de beleggingen (eenheden!) die 'opeens' verdwenen zijn.
Gezien het feit dat administratieve fouten kennelijk meer regel dan uitzondering zijn krijg ik het vermoeden dat er in bepaalde gevallen sprake is van fraude en oplichting.
Er is maar 1 manier waarop je de maatschappijen kunt terugpakken. Sluit al je andere verzekeringen (zorg, inboedel, auto, etc) opnieuw af bij maatschappijen die geen woekerpolissen hebben aangeboden. Ik ben daar zelf inmiddels mee begonnen.
Wat mij betreft gaan de betreffende maatschappijen failliet. Ik verlies ook wel een paar duizend euro en we komen mogelijk in een grote economische crisis, maar dat heb ik er wel voor over.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Administratieve bende naast hoge kosten
Re: Administratieve bende naast hoge kosten
Beste Ikbenboos
Het zijn nogal wat klachten die je hebt en vooral over Fortis. Deze gaan nogal wat verder dan beleggingsverzekeringen/woekerpolissen.
Het voordeel van boos zijn is dat het energie oplevert.
Is het niet verstandig om deze klachten bij het KIFID neer te leggen. Een klachtenprocedure bij het KIFID kan lang duren (2 jaar) maar dan zijn deze klachten tenminste officieel geregistreerd en kan het voor jezelf en anderen nog wat opleveren. Het kost tijd en energie, maar dat laatste heb je wel denk ik.
Zie www.kifid.nl .
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever
Het zijn nogal wat klachten die je hebt en vooral over Fortis. Deze gaan nogal wat verder dan beleggingsverzekeringen/woekerpolissen.
Het voordeel van boos zijn is dat het energie oplevert.
Is het niet verstandig om deze klachten bij het KIFID neer te leggen. Een klachtenprocedure bij het KIFID kan lang duren (2 jaar) maar dan zijn deze klachten tenminste officieel geregistreerd en kan het voor jezelf en anderen nog wat opleveren. Het kost tijd en energie, maar dat laatste heb je wel denk ik.
Zie www.kifid.nl .
Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever