![Cool 8)](./../images/smilies/icon_cool.gif)
-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: "F.H. BEIJER" <[email protected]>
Datum: 17 Jul, 2011 8:49:25 PM
Onderwerp: Fwd:RE: Afspraak nav reactie AEGON
Aan: [email protected]
Dag xxxxx,
Kort geleden (4, 5, en 6 juli) heb ik enige vragen gesteld naar aanleiding van ons gesprek en de via jullie ontvangen informatie. Ik heb de offerte van de wijziging van Levensloop Vermogen nog eens verder bestudeerd. Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van, er blijven onduidelijkheden.*
Nu vond ik op de web-site van de AFM dat er altijd een financiële bijsluiter dient te worden verschaft voor complexe financiële producten. Zo ik in een eerdere mail aangaf, zijn er kennelijk gegevens verwisseld. Zou je zo vriendelijk willen zijn Aegon te vragen eens de juiste (en duidelijke) financiële bijsluiter te verschaffen zoals die geldt voor Levensloop Vermogen via jullie kantoor zonder (die extra) overlijdensdekking?
Overigens heeft de AFM de ontvangen informatie met genoegen in ontvangst genomen, nog bedankt voor de genomen aktie. Zien jullie nog kans duidelijkheid te verkrijgen wie bij Aegon de klacht gaat behandelen (opdat we conform toezegging door/namens Ombudsman wij weer tot hem kunnen wenden)?
De resterende openstaande vragen zie eerdere berichten.
Bij voorbaat dank.
Groet, Felix Beijer
* De overlijdensdekking gaat eruit, de te betalen maandpremie wordt iets lager (wordt nu 112,92 doch blijft hoger dan de oorspronkelijke overeenkomst ad 109,48 zo blijkt uit de afgegeven polis dd 12 feb 2007). Door slechte beursontwikkeling ligt de huidige waarde onder de eerdere berekening (daarom moet meer betaald worden dan eerder, lijkt me logisch). De fondsbeheerkosten worden echter hoger terwijl deze over de belegde waarde gaan. Gelet het wederom mooie grafiekje dat volgt (zie bijlage; kennelijk wordt nog steeds opgerent), lijkt me dit INTRINSIEK ONMOGELIJK! (vanwege de achterstand zal de nieuwe waarde altijd onder de eerdere moeten liggen).