LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon komt klanten tegenmoet

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
jonis
Berichten: 2841
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Aegon komt klanten tegenmoet

Ongelezen bericht door jonis »

Ook Aegon komt klanten 'woekerpolissen' tegemoet
Aegon volgt Delta Lloyd en brengt de kosten voor de consument omlaag.


140 miljoen
De overeenkomst die Delta Lloyd vorige week sloot met krijgt navolging. Aegon verlaagt de kosten die het aan de consument berekend. Het heeft de stichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim, die namens de consument achter de verzekeraars aanzitten, op de hoogte gesteld. De totale waarde van de verlaging bedraagt 140 miljoen euro.


Ombudsman
Volgens Aegon betaalt de consument nu ongeveer net zo veel bij Aegon als bij Delta Lloyd. De Ombudsman financieëe dienstverlening Wabeke heeft verheugd gereageerd op het initiatief van Aegon.

Eerdere kostenverlaging
Volgens Aegon heeft het de afgelopen jaren al voor 380 miljoen euro aan kostenverlagingen aangebracht in de verzekeringen.

'Kosten minder dan 3%'
Volgens Aegon is meer dan driekwart van de bestaande beleggingsverzekeringen verbeterd 'waardoor ruim 70% van de klanten minder dan 3% aan kosten betaalt.' De portefeuille van Aegon bestaat uit 1,3 miljoen polissen waarvan de helft een gegarandeerd minimumrendement heeft. Aegon heeft voor deze garanties 255 miljoen euro gereserveerd.

Aanbevelingen
Aegon zegt dat de maatregelen overeenkomen met de aanbevelingen van Ombudsman financiële dienstverlening Jan Wolter Wabeke. Ook zouden de ingrepen vergelijkbaar zijn met die van branchegenoot Delta Lloyd. Die schikte de woekerpoliszaak vorige week voor 300 miljoen euro.


http://www.rtl.nl/financien/rtlz/home/

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Aegon komt klanten tegenmoet

Ongelezen bericht door peewee »

Aegon speelt mooi weer met dit persbericht.
De kritische lezer kan er in lezen dat de handreikeing van AEGON nog MINDER VOORSTELT dan de al sterk bekritiseerbare Delta Lloyd compensatieregeling.

flabbergasted
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:06

Re: Aegon komt klanten tegenmoet

Ongelezen bericht door flabbergasted »

zodan...
Sinterklaas komt vroeg langs bij Aegon klanten:
"Aegon zegt dat de maatregelen overeenkomen met de aanbevelingen van Ombudsman financiële dienstverlening Jan Wolter Wabeke" die dus 3,5% adviseerde over opgebouwd kapitaal, jaarlijks.....

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Aegon komt klanten tegenmoet

Ongelezen bericht door Elias »

En weer een topdag voor Wabeke. 8)
Hij gaat er waarschijnlijk nog vele beleven, als die maffiabendes hun zin krijgen....
Want nu alle aandacht is gericht op die ellende van die kwatta-hypotheekaffaire in Amerika, zijn de verborgen kosten nu zeker geen hoofdoorzaak meer voor de ( te) lage opbrengst voor onze polishouders. Schuld en verantwoording kan nu lekker ver weggeschoven worden.
Delta Lloyd was (helaas) te vroeg met hun deal, Aegon en die nog volgen stellen de hoogte van de te bereken kosten nog effe bij en de schadevergoeding voor het verleden naar beneden natuurlijk...... :wink:

mardinik
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2008 10:22

Re: Aegon komt klanten tegenmoet

Ongelezen bericht door mardinik »

Na bijna 30 jaar geld te hebben "gespaard"via het Budget-B fonds (vroeger Moira) nu AEGON is de expiratiedatum van dit fonds tot uitkering gekomen. Ingelegd ruim € 12.000,-. De uitkering die wij na zoveel jaar "sparen" afgelopen zaterdag kregen was........€ 5.170,- !!!!. Ziek ben ik er van. Dit was voor onze oudedagsvoorziening bedoeld. Ze zullen nu wel de schuld geven aan de crediecrises, maar ze hadden ook contact met de mensen kunnen opnemen en overleg plegen om maar even te wachten met uitkeren om later actie te ondernemen om zo een ramp te voorkomen. Maar nee, AEGON denkt niet aan de "gewone man"die denkt alleen maar hoe komen we hier zo snel mogelijk van af.!! ik vraag mij af of AEGON niet aangesproken kan worden op wanbeleid en wanbeheer! Zelf heb ik schriftelijk bij de AEGON directie een klacht ingediend en tevens ook een klacht neergelegd bij de KIFID (klachteninstituut financiele dienstverlening) Kom op iedereen met het drama van het Budget B fonds van de AEGON dien ook uw klacht in!

Naar boven

Gesloten