LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Levensverzekering

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
DaBu
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2010 20:43

Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door DaBu »

Goedenavond,

Toen ik 17 jaar was heb ik via een adviseur van DFD (financiëel adviceurs voor defensie) met zowat iedereen die destijds in dienst kwam een levensverzekering afgesloten.

11 jaar gespaard en weg is je geld. (het is maar wat je sparen noemt of niet Aegon) je kan het beter in een sok stoppen of op de bank zetten
Feb 1999 heb ik een levensverzekering afgesloten, met een gegarandeerd eindbedrag. Nu Aegon inmiddels verplicht is de kosten weer te geven aan de klanten ben ik me kapot geschrokken.

Mijn inleg is op dit moment zo,n € 6.600 euro.
Mocht ik de polis willen afkopen rekent men even zonder blikken of blozen € 1.799,00 euro. zijnde 1ste kosten (wat is dit in hemelsnaam?) en uiteraard kosten daar ik niet tot het einde (zijnde 2029) mijn premie betaal. Uiteraard vraag je dan om een specificatie maar inmiddels 7 weken later en nog geen specificatie. De reactie is nu: uiterlijk januari 2011 krijg ik bericht echter het zal om enkele tientallen euro,s compensatie gaan en niet honderden....

Het meest bijzondere vind ik dat men op papier durft te zetten dat deze kosten zo hoog zijn doordat men de komende jaren dus de premies mist...
Dus ik moet voor iets betalen wat nooit zal plaatsvinden.
Hoezo de omgekeerde wereld, ik ben destijds gewoon misleid en nu ik (en vele anderen) erachter komen heb je geen enkele mogelijkheid om hiervan af te komen.

Als ze nou echt eens kerels zijn zeggen ze gewoon, Ok we hebben het totaal niet transparant gemaakt en u kunt van uw polis af als u dit wenst, kosten mogen ze rekenen uiteraard maar € 1.799,00 is ronduit belachelijk. Ze maken zichzelf op langere termijn helemaal kapot. Wees gewoon eerlijk mij jaag je alleen maar weg met dit soort brieven.

Per 1 januari zet ik ieder geval mijn premie stop, deze poppenkast heeft me al geld genoeg gekost.
Het meest vervelende is dat ondanks het programma radar ik sterk het gevoel heb dat de (gewone) mens er gewoonweg niet onderuit komt.

Dit zeg ik mede doordat je alleen gewoonweg niet sterk staat in een procedure,
ik heb ook geen zin om 3 tot 5 jaar wachten en er eindelijk jurispendentie is zodat je misschien een kans maakt met een soort gelijk verhaal. (als je al naar de rechter gaat wordt je ook nog eens geconfronteerd met het nieuwe griffierecht die per 1 januari 2011ook schrikbarend omhoog gaat uiteraard werkt dit positief om te vechten...) Wie heeft het geld om te procederen en uberhaupt de energie om tegen deze grote jongens te procederen...
men zal het tot de Hoge Raad laten komen want hoe langer men het rekt hoe meer mensen afhaken en ook niet meer mee kunnen in de procedure.

ik zet mijn premie met ingang van 1 januari 2011 stop, wacht hen geweldige compensatie maar af en moet maar het verlies nemen lijkt me..

Ieder geval is het een dure les voor mij en vele anderen, ik hoop echter dat er straks bedrijven opstaan en hun verantwoordelijkheid nemen, al is dat tegen beter weten in......

Gr. Danny

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

even voor de zekerheid:
u geeft aan een beleggingsverzekering met een gegarandeerd eindbedrag te hebben?

Waarom zou u dan afkopen?
Als het eindbedrag gegarandeerd is, dan is dat ook zo (het is mogelijk bij een levensverzekering, ik weet het van enkele Delta Lloyd producten) De actuele waarde is dan niet van belang.

Verder: als het een lijfrenteverzekering is (dat weet ik niet, staat op de polis) wordt deze in eerste instantie tegen 52% belast + 20% zgn revisierente (belastingdienst)
Het verschil tussen uw daadwerkelijke belasting% en de 52% kunt u terugvragen. Afkoop bij een lijfrente schiet dus niet echt op.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

TrosRadar is afgelopen maandag in actie gekomen!
Zie inmiddels:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7#p1102337
Let op: bij geringe schade (minder dan 5.000 euro), volg het TrosRadar advies!
Bij grotere schade: volg mijn advies!

Zie voor een uitleg die beter is dan in de uitzending zelf:
http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... nder-druk/

Verzekerde
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 dec 2010 22:06

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door Verzekerde »

Danny,

Welke levensverzekering heb je bij Aegon? Ik heb nl. een Aegon Fundsparen :roll: (Equity Fund).

Je hoeft trouwens niet naar de rechter! Je kunt ook naar het Kifid, ben je 50 euro kwijt. Moet je je polis nu niet afkopen. Kijk ook eens bij mijn topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3#p1102533

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

DaBu schreef: Mocht ik de polis willen afkopen rekent men even zonder blikken of blozen € 1.799,00 euro. zijnde 1ste kosten (wat is dit in hemelsnaam?) en uiteraard kosten daar ik niet tot het einde (zijnde 2029) mijn premie betaal. Uiteraard vraag je dan om een specificatie maar inmiddels 7 weken later en nog geen specificatie. De reactie is nu: uiterlijk januari 2011 krijg ik bericht echter het zal om enkele tientallen euro,s compensatie gaan en niet honderden....
Die kwestie van 'eerste kosten' is zowel door TrosRadar als diverse anderen de laatste maanden heel goed uitgelegd! Die eerste kosten (waaronder provisie!) kunnen flink zijn en worden over de hele looptijd van de polis uitgesmeerd. Als je tussentijds stopt wordt gekapitaliseerd wat men voor de resterende jaren nog had zullen vangen. Die ben je dan in 1x kwijt. Daar komen eventueel nog fiscale kosten bij.

Volg in hemelsnaam ten minste de route van 'verzekerde', die met dezelfde (?!) polis worstelt. Wel graag in hetzelfde subforum, anders blijven jullie langs elkaar heen zenden.

Ik ben ABN AMRO gedupeerde, dus verder zul je het zelf moeten aanpakken.

Zie dus http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=89933
Okee, dank voor alle adviezen! Ik heb mijn brief als volgt aangepast aan het einde:

Het Aegon Fundsparen heeft een zogenaamde “open einddatum”, zoals te lezen in de aan mij verstrekte folder. Ik kan zelf de datum bepalen wanneer mijn kapitaal wordt uitgekeerd. Ik verzoek u in uw antwoord ook de volgende vragen mee te nemen:
•Wat is de huidige (afkoop)waarde van de polis?
•Moet ik een boete betalen als ik de polis afkoop en hoe hoog is die boete?
•Wat zijn de fiscale consequenties bij het afkopen van de polis?
•Wat is de hoogte van de te verwachten compensatie?
•Zitten er in mijn beleggingsverzekering risicodekkingen versleuteld?
•Wat zou het verwachte eindkapitaal zijn als deze premies uit de polis worden gehaald?
•Heb ik deze risicoverzekeringen nodig en kunnen die niet los veel goedkoper worden afgesloten?

Indien uit uw antwoord blijkt dat het uiteindelijke aan mij uit te keren kapitaal op 01-04-2038 lager uitvalt dan het destijds mij “gegarandeerde kapitaal” van minimaal fl. 111.998,00 zoals voornoemd, dan vorder ik hierbij 100% schadecompensatie van het verschil .

Ik verwacht binnen drie weken na dagtekening van deze brief antwoord op bovenstaande vragen en mijn vordering (indien van toepassing zoals in de vordering omschreven). Indien u hier niet aan kunt voldoen, verwacht ik van u bericht met een exacte datum waarop ik antwoord kan verwachten.

Met vriendelijke groet,

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon Levensverzekering

Ongelezen bericht door jammer »

En DABU (danny) ben je al wat wijzer geworden? en heet je polis? En hoeveel is er gegarandeerd. Bij mij is er achteraf NIKS gegarandeerd. Ook drie polissen van Aegon: 1x fundpensioen en 1x fundsparen en 1 x koersplan allemaal zitten ze in het Equity fonds. Ben nu zelf ook bezig om alles op een rijtje te krijgen. Ik heb al veel hulp gehad van Van Rossum. Het koersplan loopt via de stichting koersplan de weg kwijt. Als je afkoopt de koers is nu laag, misschien nog een jaartje extra meedoen. En premie vrij maken lost ook niks op. Dan eten ze je hele kapitaal lachend op, die dieven van Aegon. En vergeet de belastingsdienst ook niet of is het geen lijfrente??? We lezen wel over je

Gesloten