LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aflopen looptijd

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
blackblom

aflopen looptijd

Ongelezen bericht door blackblom »

In november loopt een van onze "woekerpolissen" af. Ik vraag me af wat nu te doen. Bij stichting woekerpolis krijg je geen persoonlijk antwoord op dergelijke vragen.

wevera

Re: aflopen looptijd

Ongelezen bericht door wevera »

Als het goed is heb je van je verzekeraar een brief gekregen met het bericht dat de polis op een dag in november tot uitkering komt. Als dat niet zo is dan zal dat binnenkort gebeuren. (anders contact opnemen)

Wat je nu moet doen moet jezelf bepalen. Het gaat erom dat je een voor jou goede bestemming voor het bedrag gaat geven en dat bepaal jezelf.
Het is belangrijk dat je goed weet hoe het zit met de belastingaangiftes.
Het kan zijn dat er in de brief informatie over de belastingaangiftes wordt vermeld. Je moet nagaan of dit klopt voor jouw situatie.
Het is ook goed mogelijk, meestal is dat het geval, dat er in de brief van de verzekeraar een uitnodiging staat voor een gesprek. Meestal heeft de verzekeraar/tussenpersoon zelf een voorstel voor een eventuele spaarrekening, een volgende beleggingsverzekering/woekerpolis, enz.
In dat geval is het belangrijk dat je je goed voorbereid. Je loopt het risico dat je een voorstel ondertekent dat eigenlijk niet voldoet aan je eigen doelstelling.

Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever

blackblom

Ongelezen bericht door blackblom »

Wat ik me afvraag is, of ik de polis moet laten uitkeren, of moet laten staan, hangende de woekerpolisaffaire.
Als ik hem nu laat uitkeren, ben ik bang geen enkele aanspraak meer te kunnen maken op een evt. schadeloosstelling.
Ik meen te weten, dat er ook een mogelijkheid is om de polis langer door te laten lopen, en gezien de slechte resultaten van zeker afgelopen jaar, is dat misschien wel het beste, zodat er misschien nog iets goed gemaakt kan worden.

Gerborgh

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Een verzekering verlengen kan vaak. Maar vaak zullen verzekeraars dit ook zien als een nieuw contract en hiervoor ook opnieuw kosten in rekening brengen. Vraag dus zeker een offerte waarbij wordt uitgegaan van 0% rendement.

De uitkering zomaar 'laten staan' is m.i. ook geen optie: je kapitaal staat dan vaak renteloos te verwateren en wie weet hoe lang het kan duren voordat er een acceptabel compensatievoorstel door je verzekeraar wordt gedaan.

mardinik

Ongelezen bericht door mardinik »

Na bijna 30 jaar geld te hebben "gespaard"via het Budget-B fonds (vroeger Moira) nu AEGON is de expiratiedatum van dit fonds tot uitkering gekomen. Ingelegd ruim € 12.000,-. De uitkering die wij na zoveel jaar "sparen" afgelopen zaterdag kregen was........€ 5.170,- !!!!. Ziek ben ik er van. Dit was voor onze oudedagsvoorziening bedoeld. Ze zullen nu wel de schuld geven aan de crediecrises, maar ze hadden ook contact met de mensen kunnen opnemen en overleg plegen om maar even te wachten met uitkeren om later actie te ondernemen om zo een ramp te voorkomen. Maar nee, AEGON denkt niet aan de "gewone man"die denkt alleen maar hoe komen we hier zo snel mogelijk van af.!! ik vraag mij af of AEGON niet aangesproken kan worden op wanbeleid en wanbeheer! Zelf heb ik schriftelijk bij de AEGON directie een klacht ingediend en tevens ook een klacht neergelegd bij de KIFID (klachteninstituut financiele dienstverlening) Kom op iedereen met het drama van het Budget B fonds van de AEGON dien ook uw klacht in! Nog een tip voor mensen waar de polis binnenkort van vrij komt. NU vragen wat het bedrag is als men zonder wachten tot de datum wanneer de polis tot uitkering komt, de polis afkoopt. dan ziet u waarschijnlijk meer van u geld terug, als wanneer u wacht tot de polis tot uitkering komt !

Gesloten