'Allianz plunderde veel polishouders' 27-01-2009
Verzekeringsmaatschappij Allianz, de grootste verzekeraar van Europa, heeft volgens haar eigen Nederlandse adviseurs jarenlang twee keer zoveel kosten in rekening gebracht voor haar beleggingsverzekeringen als met klanten was afgesproken. Zodoende stelde het rendement op de polis, vaak in combinatie met een hypotheek, zwaar teleur. Dit bleek gisteren tijdens een onthullende rechtszaak die door de adviesorganisatie Quarré, onderdeel van kredietfirma Afab, was aangespannen tegen Allianz, zo bericht De Telegraaf.
Volgens de adviseurs houdt de verzekeraar stiekem geld in op belegde vermogens van vele duizenden polishouders. "Wij vragen ons af wat zij dan met die ten onrechte ingehouden kosten gedaan hebben", aldus hun advocaat. Op basis van berekeningen van de adviseurs zou Allianz alleen voor de zevenduizend Quarréklanten al ruim zevenhonderdduizend euro per jaar hebben achterhouden. De verzekeraar ontkent de beschuldigingen. De rechtbankpresident viel tijdens de zitting van de ene verbazing in de andere toen hem duidelijk werd welke enorme hoeveelheid provisies en kosten door Allianz zijn ingehouden op de premies van verzekerden. "Ik begin me steeds meer zorgen te maken", verzuchtte de rechter toen bleek dat adviseurs van Allianz zélf mogen beslissen of ze 24, 10 of 0 procent provisie bij de klant in rekening brengen.
(De Telegraaf, pag. 7)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ALLIANZ PLUNDERDE POLISHOUDERS
ALLIANZ PLUNDERDE POLISHOUDERS
-
Re: ALLIANZ PLUNDERDE POLISHOUDERS
Wauw, zou die rechter zelf misschien ook een ienie mienie woekerpolisje her en der hebben....?
Nu maar hopen dat zijn zorg zich meer verspreidt onder zijn beroepsgroep...
Nederland, wakker worden graag!!!
Nu maar hopen dat zijn zorg zich meer verspreidt onder zijn beroepsgroep...
Nederland, wakker worden graag!!!
Nee Nederland is nog niet wakker.
Nee gaat pas komen in 2010 als men de compensaties onder ogen krijgt
Groet
Tinas
Nee gaat pas komen in 2010 als men de compensaties onder ogen krijgt
Groet
Tinas
Wanneer gaan hier nu echt koppen rollen ?! Die misleiding, stiekemigheid en regelrechte oplichting i.s.m. agenten/adviseurs blijft maar dòòrwoekeren. Het kan niet anders dat op een dag een 'regenten-opstand'met de daarbijhorende afrekening gaat plaatsvinden.
Enne..... ik hoop het, want ze moeten eens van MIJN geld afblijven !!
Enne..... ik hoop het, want ze moeten eens van MIJN geld afblijven !!