Onderzoek woekerpolissen vertraagd
Het feitenonderzoek van minister Bos van Financiën naar de zogeheten woekerpolissen heeft opnieuw vertraging opgelopen. 'Ik betreur in hoge mate dat ik u moet melden dat het feitenonderzoek naar beleggingsverzekeringen eind mei zal worden opgeleverd’, schrijft de bewindsman vandaag aan de Tweede Kamer. Eigenlijk zou de studie eind deze maand gereed zijn. In januari, toen Bos tot ergernis van de Kamer ook al moest erkennen dat het onderzoek nog enkele maanden op zich zou laten wachten, zei de minister verdere vertraging onacceptabel te vinden. Hij heeft daar toen de onderzoekers en de aanbieders van beleggingsverzekeringen op aangesproken. Het onderzoeksbureau dat de opdracht van de bewindsman heeft gekregen, geeft als verklaring voor het oponthoud dat de maatschappijen 'aanvullende informatie' moeten verstrekken, hetgeen 'meer tijd kost dan oorspronkelijk gepland'. Bos schrijft verder dat hij zich oriënteert 'op de ontstane situatie met betrekking tot de geschillen tussen polishouders en verzekeringsmaatschappijen'.
Tja, dat onderzoeksbureau kan er zelfs niet omheen, dat er kennelijk nog steeds essentiele informatie door de verzekeringsbanken wordt achtergehouden, zodat niet tot een goede beoordeling van de feiten kan worden gekomen.......
Dat zegt dan volgens mij ook veel over de veel te vlotte "conclusies en aanbevelingen" van onze "onafhankelijke" ombudsman, dhr. Mr. Wabeke.....
Kan natuurlijk ook zijn dat er wat onregel- c.q. onrechtmatigheden zijn aangetroffen waar men niet mee in het daglicht durft te treden en nog effe weggemoffeld moeten worden.
Wie nu nog gelooft, dat die verzekeringsbanken echt niks te verbergen hebben.........
Het wordt tijd, dat het deksel van die aanzwellende beerput af knalt !