Op 3 juni 2019, Kifid schreef:Recent heeft de Geschillencommissie van Kifid uitspraak gedaan in een tweetal klachten over beleggingsverzekeringen van Sun Alliance. In deze klachten draait het om de duidelijkheid en de begrijpelijkheid van de offerte. Op basis van de offerte hebben beide consumenten voor de verzekering gekozen. Dat er in de algemene voorwaarden andere teksten staan, doet daar niets aan af. Doordat de verzekeraar meer kosten in rekening heeft gebracht dan de consumenten uit de offerte mochten begrijpen, is de verzekeraar toerekenbaar tekort geschoten, aldus de Geschillencommissie. De verzekeraar moet voor beide consumenten afzonderlijk de afkoopwaarde van de beleggingsverzekering opnieuw berekenen en het verschil aan consumenten vergoeden, zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde uitspraken.
De volledige tekst van Financieel Klachteninstituut Kifid met de uitspraken leest u hier
En geen termijnoverschrijding!
17-12-1994 Aanvraag via tussenpersoon
19-12-1994 Offerte via tussenpersoon
01-09-2008 Afkoop, inleg deels foetsie
12-12-2012 Compensatieregeling
28-02-2013 Claim bovenmatige kosten
14-11-2014 Kifid-klacht
20-05-2019 Uitspraak 2019-354