Die 6% is na afslag van de 2.5%. Dat is wat Wabeke redelijk achtte om te halen. Dus Wabeke heeft het historisch rendement minus 2.5% genomen om op 6% uit te komen. Klopt wel aardig hoor.
Voor Aegon Equity Fund geeft men nu een historisch netto fondsrendement op van 7.75%, dus bruto 8.14% (+0.39%). Daar 2.5% van af en blijft over 5.64%
Voor Aegon Mix Fund: 8.2 + 0.52-2.5 = 6.22%
Die Levensloop Polis is door Aegon aan mijn adviseur ter distributie aangeboden, met het duidelijke doel voor aflossing van de hypotheek. Deze is met het historisch rendement doorberekend om een bepaald doelbedrag te halen waarop een hypotheek met NHG is gebaseerd. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1259462
Nu komen er data dat alles verkeerd is verwerkt en voorgelicht.
Dat rendementen kunnen tegenvallen kan gebeuren, maar ik hoop toch niet dat ze me gaan vertellen dat ik tevreden moet zijn met deze polissen mijn inleg terug met een schamele 1 a 2 % rente terug te krijgen (opdat ze bij Aegon en verzekeringsadviseurs wel hun huis kunnen afbetalen en een goed pensioen hebben). Dat zou betekenen dat ik er nog zo een polis bij moet nemen om het oorspronkelijk als haalbaar voorgehouden doel te halen.
De bestuurlijke boetes van de AFM zijn gelukkig flink opgetrokken.
Het is nu omgekeerd: men moet aantonen dat het klopt anders lappen.
Laat ze het tool ook veelvuldig gebruiken.
Misschien kan de overheid zo nog wat terugkrijgen voor compensatie van door list en bedrog benadeelde burgers.