LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR belegiingsverzekering (woeker) en tussenpersoon

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
@nono
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2009 21:22

ASR belegiingsverzekering (woeker) en tussenpersoon

Ongelezen bericht door @nono »

Beste forummers
hopelijk kunnen jullie me advies geven.

Ik heb 10 jaar geleden een ASR Belggingsverzekering afgesloten met mijn echtgenoot. Deze is verpand. De helft van onze hypotheek is aflossingsvrij en dit zou dan uiteindelijk aan het einde van de looptijd deze kosten dekken. Dit afgesloten bij Wagner en Partners. Zij bestaan niet meer, de tussenpersoon aan wie de portefeuille is overgegeven is failliet gegaan en nu is de portefeuille weer overgegeven.
Deze tussenpersoon is ondertussen ook weer van naam veranderd (Huidige naam Assuralis, voorheen Fortucon) Ik heb nooit iets met deze tussenpersonen gehad, geen contact of wat dan ook.

een paar jaar geleden liep de rentevaste periode van de hypotheek af en hebben we de hypotheek overgesloten bij een andere hypotheekverstrekker te weten ING. We wilden toen al van de beleggingsverzekering af, dan wel aanpassen, maar dat ging niet volgens de toenmalige tussenpersoon (die dus inmiddels failliet zijn)

In 2011 een brief gekregen van ASR met de mogelijkheid om de verzekering aan te passen. Ik bellen naar ASR, maar nee, dat kan ik niet doen, dat MOET via de tussenpersoon. Ik wist inmiddels niet eens meer wie nu mijn tussenpersoon was en ik kreeg de naam fortucon door.
Uiteindelijk 1 jaar later iemand van Fortucon te pakken ik zei wat ik wilde veranderen. Duurde heel lang voordat ik weer gebeld werd en ineens na google'en kom ik erachter dat ze nu Assuralis heten. Fijn dat ze mij ook op de hoogte van de naamsverandering brengen.

Afijn, product veranderen kan, maar omdat het om een nieuw product gaan moeten er kosten betaalt worden.€ 250 aan ING en € 750 aan Assuralis. Officieel gaat het om het oversluiten van de hypotheek en daar mag de tussenpersoon kosten voor berekenen.

Ik heb hier wel voorbeeldbrieven gevonden om te vragen van verlaging van de kosten ter gemoetkoming van slecht advies wat ik van mijn tussenpersoon gekregen heb. Het moeilijke is...... Zij hebben mij nooit dat advies gegeven.

Ik heb echt geen trek om die boeven 750 euro te gaan betalen, terwijl ze wel lekker provisie hebben kunnen vangen voor mijn product en vooral veel niets doen. Ik heb niet eens advies gehad, want dat had ik al ingewonnen bij iemand die voorheen zich bemoeide met hypotheken en verpandingen. MAAR ik wil wel mijn ASR product aanpassen.

Lang verhaal en hoop dat het duidelijk is. Hoe kan ik het beste te werk gaan?? Alle advies welkom!

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: ASR belegiingsverzekering (woeker) en tussenpersoon

Ongelezen bericht door juwita »

Advisering kosten vroeger geld (verstopt als provisie in premie en rente) en nu ook (rechtstreeks te betalen aan adviseur). Kosteloos advies bestaat niet. Je kunt wellicht aan ASR vragen of ze ook een productwijziging op basis van ''execution only'' willen uitvoeren. Je moet dan zelf goed weten wat je wilt. Weet je dat ook ?

SOIA
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2012 23:01

Re: ASR belegiingsverzekering (woeker) en tussenpersoon

Ongelezen bericht door SOIA »

Waarom wil je van de beleggingsverzekering af?
ASR moet weten wie jouw tussenpersoon is!
Als jouw beleggingsverzekering een woekerpolis is dan zou je die kosteloos moeten kunnen overzettten naar een ander product.
Die €250 aan ING is normaal denk ik maar die €750 moet je niet betalen!

Gesloten