LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Abmaj
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2011 13:44

Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door Abmaj »

Vandaag een brief van Avero Achmea ontvangen dat het hun niet lukt om in 2011 alle persoonlijke berekeningen dit jaar uit te voeren en uit te betalen!! Wat is hier aan/tegen te doen???? Eerder werd toegezegd dat in 2010 tot uitbetaling zou worden overgegaan, toen 2011 en nu 2012!!! dit kan toch zomaar niet? Met het KiFid heb ik niet zulke goede ervaringen of is dit de enige weg?

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Abmaj
Dat valt dan weer tegen van Avero-Achmea.
Om welke beleggingsverzekering gaat het eigenlijk? En loopt de polis nog of is deze al uitgekeerd.

Ikzelf heb al wel een bericht gekregen en dat was dat er voor mij geen kostencompensatie in zit. Het gaat om de Levob-Hollandsch Glorie-Polis.

Waarschijnlijk heb jij een polis waarvoor kostencompensatie verstrekt moet worden.

De berekening van Achmea gaat uit van het doorrekenen tot de datum van uitkering, einddatum, waarbij wordt uitgegaan van een positief jaarrendement van + 4%.

De oorzaak, van de lange duur van berekenen zou kunnen liggen in he feit dat de huidige koerswaarde-ontwikkeling negatief is ipv. + 4 %. Dat geeft andere getallen voor de waarde van de compensatie met name ook als er een risico-verzekering in de polis is versleuteld.

Het kifid kan hieraan niet veel doen. Maar als ze er in 2012 ook niet meer uitkomen dan zou ik in de loop van 2012 een klacht indienen.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ze moeten een groot deel van de compensaties dit jaar bepalen, maar ze hoeven nog niet voor iedereen de compensaties door te rekenen. Dus pas als ze voor een grote groep de compensaties uitstellen, is er iets aan te doen.

Waarschijnlijk is de 'toezegging' dat het dit jaar doorgerekend zou worden ook niet zo hard als je denkt. Waarschijnlijk hebben ze alleen gezegd dat ze dit jaar willen proberen je te informeren.

woekermaardoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:25

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door woekermaardoor »

Ik heb ook een brief gekregen dat het weer is uitgesteld en wel naar de 2e helft van 2012! DAT KAN TOCH NIET?! Hoelang moet het nog duren?
Of is hun motto; van uitstel komt afstel..........

carkok
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2011 12:53

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door carkok »

Ook ik heb zo'n brief gekregen.

Eerst dacht ik nog:"Eindelijk een voorstel" de brief was n.b. nog wel ondertekend door de directeur Achmea leven, dhr. Ralf Rikze zelf, dus dat moest wel een positief bericht zijn.

Helaas, weer uitstel jammergenoeg waren ze vorig jaar er ook niet aan toegekomen, dit jaar zou ook niet gaan lukken, maar volgend jaar -weliswaar eind volgend jaar-- zou het wel eens kunnen gaan lukken om mij de berekening toe te sturen! Want men vindt het belangrijk dat zoiets natuurlijk zorgvuldig gebeurt!

Zelf heb ik vorig jaar een poging gewaagd om de kosten en de totaal inleg boven water te krijgen via de Avero helpdesk, maar werd doorverwezen naar mijn toenmalige adviseur die inmiddels met pensioen gegaan was.
Het bekende verhaal van kastje en muur, waarbij het kastje dus verdwenen was.

Een trieste zaak die koopsompolissen, ondertussen loopt de maandelijkse incasso gewoon lekker door, ik ben nl. bang dat ik mijn rechten zal verspelen als ik nu opzeg.

C. Kok :(

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door Searcher »

Heeft iemand al bericht gekregen althans een compensatie voorstel?
Vorig jaar ontving ik ook een brief dat het 2012 zou worden.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door berend12 »

Er worden hoge verwachtingen in de pers gewekt maar uiteindelijk krijg je weinig tot niets. Kreeg een paar brieven maar in de laatste brief van FBTO (ook Achmea) staat geen enkel bedrag. Zou daarom nergens op rekenen.

woekermaardoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:25

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door woekermaardoor »

je moet even op de site van Verening Eigenhuis kijken want daar kan je een verklaring downloaden die je naar Achemea moet sturen zodat je claim niet komt te verjaren (te vervallen dus). Is ook voor niet-leden te downloaden!

roel33
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 14:16

Re: Avero Achmea komt afspraken niet na!!!

Ongelezen bericht door roel33 »

Avero Achmea is goed in hun eigen kleine lettertjes niet te lezen, ze schrijven in hun reglement dat ze maar een bepaald percentage aan kosten mogen berekenen en daar zitten de asociaal boven.
Terug betalen van die asociale kosten is blijkbaar al 2 jaar erg moeilijk, maar innen dat lukt ze wel.
halverwege dit jaar zal wel weer een brief verschijnen dat het ze niet lukt of we krijgen bericht dat ze het goed hebben gedaan met ons af te zetten.
In ieder geval verwacht ik er niet veel van zo een asociale verzekering

Gesloten