jammer schreef:Ha die Kweenie, maar nu dit het eerste product in 1997 was koersplan als ik in 1999 nogmaals door een andere tussenpersoon lekker gemaakt wordt door een nog beter product......DAN HAD aegon toch aan de bel moeten trekken.......Meneer u heeft al een product dat vreselijk veel lijkt op het nieuwe: Als ik u was ik, zou ik van het koersplan de inleg verhogen, DAN bespaart u veel kosten.
NEE HOOR! NIKS VAN DIT ALLES, MAAR NOG MEER WINST VOOR HUN....en de tussenpersoon. Om even terug te komen met een nieuwe vergelijking de auto wereld. Ik heb een G.B. + apk tegelijk en een jaar later een K.B. + apk tegelijk. De auto moet in beide gevallen op de brug en de wielen moeten er af.......En de computer moet er aan......Maar in de auto wereld is zoiets logisch. Waarom dan bij aegon niet???????
De tussenpersonen werden natuurlijk zo lekker gemaakt door de verzekeraars met al die grote bonussen dat adviseurs tot het uiterste gingen!
Brief van ASR
De ASR tussenpersonen ontvingen een brief van de verzekeraar waarin ze wordt uitgelegd wat de spelregels zijn van de uitvoering van de vernieuwde compensatieregeling. Veel klanten hebben 'het vertrouwen verloren' in 'ons als aanbieder en in onze producten', schrijft directeur Marketing & Verkoop Boudewijn van Uden aan 'zijn' tussenpersonen. In de brief wordt duidelijk hoe zeer de tussenpersoon afhankelijk is van ASR. Wanneer de tussenpersoon de klant voor het staatsbedrijf weet te behouden, dan 'vervalt het terugboekrisico' voor de tussenpersoon. Daarmee wordt bedoeld dan onverdiende provisies de tussenpersoon al heeft ontvangen voor het verkopen van de woekerpolis, niet terug hoeft te worden betaald. In geval van doorlopende provisies (provisies die gedurende de looptijd van een polis aan de tussenpersoon worden betaald), krijgt de tussenpersoon bij het binnen boord houden van de klant, de provisie in een keer uitbetaald. Het bedrag zal maximaal vijf provisiejaren bedragen, 5x 162 € 810
bij langer lopende provisies zal de tussenpersoon dus af moeten zien van zijn inkomsten.
Dit was mijn reden om gelijk mijn polis af te zeggen!
Want deze bonus komt niet toe aan deze figuren met alle respect.
Mijn polis loopt nog 15 jaar, vreemd dat de rest van de compensatie gebruikt word om je binnen boord te houden over mijn rug now way!
Ik heb geen zin om elke keer telefonisch benaderd te worden door mijn tussenpersoon die me weer een alternatief wil aansmeren.
Door sterke provisiedruk van ASR, dat zaakje stinkt!
De tussenpersoon - en ook ASR - is er het meeste bij gebaad als de klant gewoon zijn woekerpolis behoudt. In dat geval verandert er niets, de provisies voor de intermediair blijven gehandhaafd en ASR blijft een maximale winstmarge genereren.
De problemen voor de tussenpersoon ontstaan pas echt wanneer de klant zou besluiten om naar een andere
Mijn conclusie hieruit consument is weer de dupe hiervan.
Wat zou de AFM hiervan vinden?