Voor de goede orde: Ik maak géén reclame. Dat heb ik niet nodig. En zij ook niet. Ik heb daarin en daarbij geen belangen.
Onderstaande link uit 2010 geeft duidelijk de rekenmethodes van verzekeraars aan die gebaseerd zijn op die zg. compensatie regelingen.
http://www.newflame.nl/nl/nieuws/Verbon ... satie.html
Die stichtingen WoekerpolisClaim en Verliespolis (daar zitten juristen/advocaten in en dat betekent meestal dat het om - heel - veel geld gaat) hebben een héél groot eigenbelang; ze kregen immers tonnen euro's aan vergoeding van die verzekeraars.
Nog afgezien daarvan: de afgesloten compensatie regelingen zijn waardeloze regelingen voor de individuele consument. Daarnaast, juridisch heb je er als consument niks mee te maken. Het zijn private overeenkomsten tussen verzekeraars en die stichtingen. Als individuele consument ben je daarin géén partij. Verzekeraars doen het graag voorkomen alsof jij aan een dergelijke overeenkomst bent gebonden. Dat is niét zo. Alleen in het geval dat de rechter een dergelijke overeenkomst verbindend verklaart, wordt dat anders. En dat is tot nu toe niet gebeurd.
Van de politiek, van links tot rechts, hoef je in dit dossier helemaal niks te verwachten. De overwegingen van Wevera terzake zijn keuze heeft meer te maken met andere onderwerpen dan met de woekerpolis. Bij woekerpolis gaat het uitsluitend om héél veel geld - en bijbehorende belangen (de Staat).
Antwoord: Neen. Het zijn geen generieke uitspraken. Elk Kifidgeval wordt afzonderlijk beoordeeld. Je kunt er in geval van een zelfstandige klacht wel op teruggrijpen.Als de naam van verzekeraar en polis er bij komt te staan, dwingt dit de verzekeraar niet om direct alle polishouders een bedrag van vergelijkbare orde te vergoeden?
Antwoord: Moet je aan TrosRadar vragen. Zal wel met belangen te maken gehad hebben. MvR wist/weet er meer van dan TrosRadar en kon dat ook duidelijk maken.Waarom heeft @martinvanrossum een ban gekregen? Ik heb wat berichten van hem op dit forum gelezen maar zag er niets aanstootgevends in
Antwoord: Er is een petitie geweest op petities.nl t.b.v. de 2e Kamer. Er waren ongeveer 400 ondertekenaars. Er zijn 7 mio woekerpolishouders.Als zo`n lijst van succesvolle uitspraken indrukwekkend wordt zal ze mensen zeker stimuleren naar het KIFID te gaan.
Dat zegt genoed, denk ik.