LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Inmiddels kunnen we een datum aan de lijst van de correlaties toevoegen, en wel 13 september 2011.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1263582
Zodoende hebben we nu dus:

28 juni 2009
23 februari 2010
9 maart 2010
29 maart 2010
26 mei 2010 een klacht
3 juni een antwoord
29 juni 2010 een addendum op de klacht (nu ons Koersplan meegenomen)
10 augustus 2010 bevestiging klacht
3 september 2010 een standpunt door Aegon
27 november 2010 response KifiD: klacht ontvangen
13 december 2010 een response van de Ombudsman (wel snel)
7 mei 2011 wordt bekend gemaakt dat enige personen uit het bestuur van KiFiD stappen.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... hop__.html
9 mei 2011: response aegon mbt percentages en standpunt woekerpolisakkoorden (ontvangen 17 mei)
14 juni offerte wijziging
30 juni 2011 (geplaatst 7 juli) : viewtopic.php?f=66&t=90630&p=1262248#p1262248
1 juli 2011 (geplaatst 5 juli): viewtopic.php?f=66&t=90630&p=1259922#p1259922
14 juli is mijn rechtsbijstand pas beschikbaar
27 juli uitspraak koersplandewegkwijt gepland, zie de datum wanneer dit bekend werd gemaakt.
13 augustus: de datum dat ik van vakantie terugkwam en de bericht van mijn verzekeringsadviseur dd 6 augustus las.
27 augustus: indienen klachten per mail.
30 augustus: indienen klacht per post.
13 september 2011: ontvangtstbevestiging van de per post ingediende klacht.

En zie ook alle data in het koersplandewegkwijt-theater

13 september is dus precies 9 maanden na de response van (de secretaris van) de Ombudsman!!! :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 14 sep 2011 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer

Even enige inspiratie opdoen voor de verklaring.
http://www.youtube.com/watch?v=eg7PYtpS4hA

felixbeijer

Vreemd is wel dat mbt 13 september 2011 een rechtstreekse 1-jaars correlatie ontbreekt.
Ik denk dat ik het even rustig aan doe.
http://www.youtube.com/watch?v=ngGgcnJL5G4

felixbeijer

He kijk,

De AFM heeft meer tijd nodig voor onderzoek! :|
Dat gebeurt mij ook wel eens. :oops:
Het moet toch juist en betrouwbaar zijn.

En jaarrekeningen gebruiken ze, door een verzoek tot herziening in te dienen. :shock:

http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... cc-fv.aspx

felixbeijer

Oh jee, ze hebben een fraudebeleid bij de Aegon.
http://www.aegon.nl/overaegon/maatschap ... rlijkheid/

Maar ja, wat daaruit gaat komen?
Ik denk niets want ze weten niet eens wat fraude is, kennelijk ook al niet begrepen. :shock:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude

Even wat ontspannende muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=ERyqUPRjHuE

felixbeijer

Het is nu inderdaad een grimmig schimmenspel waar je weinig invloed meer op hebt.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=40

dus gewoon rustig afwachten. En wat ontspannende muziek.

felixbeijer

Zie de songtekst voor uitleg
(die kun je zo downloaden overigens)

Dark Wings

Why was I one of the chosen ones?
Until the fight I could not see
The magic and the strength of my power
It was beyond my wildest dreams

Dark wings they are descending
See shadows gathering around
One by one they are falling
Every time they try to strike us down

Don't you die on me
You haven't made your peace
Live life, breathe, breathe
Don't you die on me
You haven't made your peace
Live life, breathe, breathe

As they took your soul away
The night turned into the day
Blinded by your rays of life
Gave us the strength we needed

Every time they try to strike us

felixbeijer

Vertaling kun je ook gewoon van internet plukken, heb je geen woordenboek voor nodig zoals hakra eerder aangaf. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=60
Moet wel iets aanpassen want de automatische vertaling is niet je van het.
Denk overigens dat "wings" vertaald moet worden met "uitspanningen".

Vertaling Duistere Vleugels

Waarom was ik een van de verkorenen?
Tot het gevecht kon ik niet voorzien
De magie en de sterkte van mijn vermogens
Het was boven mijn wildste dromen

Duistere vleugels dalen neer
Zie schimmen samen komen
Een voor een vallen ze
Iedere keer als ze proberen ons neer te slaan

Ga me niet dood
Jij hebt je (innerlijke) vrede niet gesloten
Leef leven, adem, adem
ga me niet dood
Jij hebt je (innerlijke) vrede niet gesloten
Leef leven, adem, adem

Zie schimmen samen komen
Een voor een vallen ze

Zodra ze je ziel weg pakten
Veranderde de nacht in de dag
Verblind door jouw stralen van het leven
Gaf ons de sterkte die we nodig hebben

Zie schimmen samen komen
Een voor een vallen ze
Iedere keer als ze proberen ons te treffen

Zie schimmen samen komen
Een voor een vallen ze

felixbeijer

Dan gaan we nu weer afsluiten en genieten van het mooie weer.
(bij die weerinstituten doen ze het net andersom: daar mag je juist blij zijn dat de verwachting niet uitkomt). :D

felixbeijer

Langzaam maar zeker stevent de zogenoemde “woekerpolisaffaire” af op haar fatalistisch einde. Uiteraard zal Aegon haar tijd nemen de klacht(en) te beantwoorden, in het kader van behoorlijk handelen is dat ook te doen en (helaas) ook te accepteren dat dat tijd kost.

Hoewel Aegon mijns inziens reeds (geruime tijd) voorzienbaar schaakmat staat zullen – naar mijn persoonlijke inschatting- de verantwoordelijken in die “organisatie” haar tijd nemen en alles in het werk stellen te redden wat er te redden valt (an sich in zekere zin een legitieme handelwijze, doch het hangt er wel vanaf wat ze willen redden).

Aegon zal beslist niet geruisloos ter ziele te gaan (in zekere zin niet onaardig en an sich ook behoorlijk, doch het hangt er vanaf hoe). Daarom denk ik dat het nog wel even zal duren, december op zijn vroegst…..

We kunnen en hoeven nu weinig meer doen, de AFM heeft een afschrift van de klacht en deze vanuit de overheid aangewezen instantie om toezicht te houden op het gedrag van financiële instellingen zal er op moeten toezien dat het behoorlijk en volgens de geldende Wetgeving wordt afgehandeld.

Hoewel het mijns inziens heel simpel ligt, redelijkheid en billijkheid en behoorlijk handelen zijn immers de hoekstenen van het Nederlands rechtssysteem, zijn er ogenschijnlijk kennelijk (en op diverse plaatsen) enige onduidelijkheden dienaangaande. Bijgaand dan nog maar weer de uitleg, het lijkt me echt niet moeilijk!!
http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen
http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... jzer_2.pdf

Voor eind deze week is een bericht van het KiFiD aangekondigd over hoe KiFiD de problematiek denkt op te lossen.
http://www.kifid.nl/overkifid/nieuws/ni ... n-kifid/55

Het tijdperk dat Aegon stond voor degelijk, goed, eerlijk en betrouwbaar lijkt mij definitief een gepasseerd station. Rest enkel nog af te sluiten met wat muziek ter ontspanning.
http://www.youtube.com/watch?v=Nx1ykBc3XUQ

Floris2

Ongelezen bericht door Floris2 »

Felix de ontmanteling van Aegon gaat verder.
CULEMBORG (AFN) - Vakbond De Unie vreest banenverlies bij Aegon. De verzekeraar wil de kosten met 20 procent terugdringen en vakbondsbestuurder Sjirk Bajema is bang dat dat ook voor het personeel gevolgen heeft.

Er ligt volgens Bajema bij de centrale ondernemingsraad een adviesaanvraag, waarvan de kostenreductie onderdeel is. Naar zijn zeggen wordt het personeel donderdag geïnformeerd.

Aegon laat weten dat in mei op een analistenbijeenkomst al over de kostenreductie is gesproken. Het is nog te vroeg om te zeggen of die tot banenverlies leidt.

juwita

Ongelezen bericht door juwita »

Zou de ontmanteling van AEGON nu echt zijn ingezet, of wordt de besparing op personeelslasten straks (terecht) medegebruikt voor een schadeloosstelling van de vele honderdduizenden klanten die Aegon in de jaren tussen omstreeks 1985 en 2005 heeft belazerd.
Het volgende artikel was vandaag te lezen op Amweb (Assurantie Magazine)

Eén op de negen banen verdwijnt bij Aegon 29-09-2011 •

Het personeel van Aegon Nederland wordt vandaag door de leiding van het bedrijf bijgepraat over een reorganisatie, "die impact zal hebben op de hele organisatie". De verzekeraar zegt te streven naar meer eenvoud en slagvaardigheid, "omdat de wereld om ons heen in razend tempo verandert". Als gevolg van het plan zullen ongeveer 300 van de nu 2.663 arbeidsplaatsen verdwijnen; daarbij vallen ook gedwongen ontslagen.
Vakbond De Unie vreest dat de klap in de praktijk nog harder zal aankomen. "Aegon zal andere eisen aan de functionarissen gaan stellen. Wij zullen van de werkgever eisen dat die zich tot het uiterste inspant om mensen bij te scholen of op te leiden. In het meest zwarte scenario is het niet ondenkbaar dat 40% van het huidige personeelsbestand geen plek vindt binnen het nieuwe Aegon", aldus bestuurder Sjirk Bajema.

Aegon zelf loopt daar niet op vooruit. "In theorie is het mogelijk dat bepaalde functies niet door de huidige bezetting kunnen worden ingevuld", zegt woordvoerder Debora de Laaf. "Maar daar is nu geen aantal aan te koppelen."

De kosten van de reorganisatie bedragen, samen met andere initiatieven die zijn gericht op kostenreductie, naar schatting € 60 mln; Aegon verwacht hiervoor een voorziening te treffen. In 2012 moet vervolgens een jaarlijkse kostenreductie van 20%, ongeveer € 100 mln, worden gerealiseerd.

felixbeijer

Straks is er helemaal niemand meer om de vragen te beantwoorden. :shock:

felixbeijer

De Unie, hmmm.
Daar heb ik geen goede ervaringen mee. :twisted:

Maar ja, die vakbondsbestuurder was ook pleite. :D
Had meer belangen dan mijn belang, zullen we maar netjes zeggen.

Daar deze naar eigen zeggen "niet voor een tientje per maand te koop was en zich niet voor Jan Joker liet gebruiken", heb ik sindsdien enige kosten bespaard (en mijn vrouw ook). :D
Wil ik ook niets meer van horen.

Kijk een Rechtsbijstand daar heb je meer aan.
En de AFM ook. :D

hakra

Ongelezen bericht door hakra »

@felix
gezien jouw grote vertrouwen in de AFM:

'AFM wist al in 2008 van fraude Quality Investments' RTL - VANDAAG 09:53

Een oud-werknemer van Quality Investments en een voormalige zakenpartner van directeur Frank Laan hebben eind 2008 meermaals gewaarschuwd voor de praktijken van het bedrijf. De Autoriteit Financiële Markten wilde niet luisteren.

Dat schrijft De Pers op haar website. Mails, telefoontjes, een AFM-medewerker aanklampen op een congres. Een oud-medewerker van Quality Investments (QI) heeft eind 2008 van alles geprobeerd om de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te waarschuwen voor de dubieuze praktijken van zijn toenmalige werkgever. Niets hielp, aldus De Pers.

De fraude met Quality Investments is de grootste beleggingsfraude in Nederland ooit.

Rond Quality Investments is ondertussen een rel uitgebroken tussen VEB-topman Slagter en Harry Mens. Dit naar aanleiding van uitspraken van Slagter.

hakra

@felix
gezien jouw grote vertrouwen in de AFM:

'AFM wist al in 2008 van fraude Quality Investments' RTL - VANDAAG 09:53

Een oud-werknemer van Quality Investments en een voormalige zakenpartner van directeur Frank Laan hebben eind 2008 meermaals gewaarschuwd voor de praktijken van het bedrijf. De Autoriteit Financiële Markten wilde niet luisteren.

Dat schrijft De Pers op haar website. Mails, telefoontjes, een AFM-medewerker aanklampen op een congres. Een oud-medewerker van Quality Investments (QI) heeft eind 2008 van alles geprobeerd om de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te waarschuwen voor de dubieuze praktijken van zijn toenmalige werkgever. Niets hielp, aldus De Pers.

De fraude met Quality Investments is de grootste beleggingsfraude in Nederland ooit.

Rond Quality Investments is ondertussen een rel uitgebroken tussen VEB-topman Slagter en Harry Mens. Dit naar aanleiding van uitspraken van Slagter.

felixbeijer

hakra,

Iets begrijp ik nog niet.
Kijk het KiFiD is aan het vernieuwen.
http://www.kifid.nl/overkifid/nieuws/ni ... -sector/57

Nu hebben ze het erover dat in feite het KiFiD onder toezicht komt te staan van de Minister van Financien.
Maar ik had altijd begrepen dat nu juist de AFM de door de overheid aangewezen toezichthouder was voor Financiele Dienstverleners......

felixbeijer

En weer die Harry Mens.

Was ook al betrokken bij Terra Vitalis.... :x
En ook al bij Koersplandewegkwijt.... :x

Bij de Universiteit met als slogan "Sol Iustitia Illustra Nos" is ie al weg......
Vervroegd Pensioen Overeenkomst??? :lol:

hakra

@felix
Wanneer u als consument een klacht heeft over een financieel product of een financiële dienst, kunt u deze indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, kortweg Kifid.//

Kifid kun je zien als een soort rechtbank. Daar kun je een schadeclaim indienen.

Bij AFM kun je weliswaar ook klagen, maar AFM wordt geacht bedrijven te controleren alsmede (emissie)brochures inhoudelijk te beoordelen, en kan boetes opleggen aan bedrijven maar geen schadevergoeding toekennen aan consumenten.

Het toezicht op Kifid van de Min. v. Fin. "beperkt" zich tot goedkeuring aan de (toekomstige) bestuursleden. Het "old boys" circuit.

Advocatenkantoor Pels Drooghlever etc. is ook de landsadvocaat. De belangen van de Staat bij AbnAmro - ASR etc. moeten ook in de gaten gehouden worden.

En Harry Mens, tja........... H.M. verkoopt - voor veel geld - zendtijd aan belanghebbenden. En die mogen van hem aanbieden wat ze willen. H.M. adviseert/verkoopt in dat programma helemaal niks. Hij biedt slechts een platform waarop derden hun verkooppraatje houden. En wanneer je die derden/aanbieders gelooft, nou ja ...................

hakra

@felix
Wanneer u als consument een klacht heeft over een financieel product of een financiële dienst, kunt u deze indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, kortweg Kifid.//

Kifid kun je zien als een soort rechtbank. Daar kun je een schadeclaim indienen.

Bij AFM kun je weliswaar ook klagen, maar AFM wordt geacht bedrijven te controleren alsmede (emissie)brochures inhoudelijk te beoordelen, en kan boetes opleggen aan bedrijven maar geen schadevergoeding toekennen aan consumenten.

Het toezicht op Kifid van de Min. v. Fin. "beperkt" zich tot goedkeuring aan de (toekomstige) bestuursleden. Het "old boys" circuit.

Advocatenkantoor Pels Drooghlever etc. is ook de landsadvocaat. De belangen van de Staat bij AbnAmro - ASR etc. moeten ook in de gaten gehouden worden.

En Harry Mens, tja........... H.M. verkoopt - voor veel geld - zendtijd aan belanghebbenden. En die mogen van hem aanbieden wat ze willen. H.M. adviseert/verkoopt in dat programma helemaal niks. Hij biedt slechts een platform waarop derden hun verkooppraatje houden. En wanneer je die derden/aanbieders gelooft, nou ja ...................

Gesloten