LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Het begint er nu op te lijken dat de woekerpolisaffaire een laatste fase ingaat.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=80
Een welhaast satanische wending krijgt: het lijkt er op dat men gaat voor de maximale schade!!! Suicidaal gedrag.
http://www.youtube.com/watch?v=85fX-iz9F08
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=80
Een welhaast satanische wending krijgt: het lijkt er op dat men gaat voor de maximale schade!!! Suicidaal gedrag.
http://www.youtube.com/watch?v=85fX-iz9F08
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Het ergste aan de huidige situatie is dat het nog wel eens een tijdje kon doormodderen. Maximaal echter tot maart 2012, dan is het voorspelbaar over.
Want in maart 2011 maakte de Minister van Financien al bekend dat hij had overlegd met de Minister van Justititie, en de kwantumtheorie dicteert dat het effect daarvan zich (maximaal) 1 jaar later openbaart.
http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av3n
Want in maart 2011 maakte de Minister van Financien al bekend dat hij had overlegd met de Minister van Justititie, en de kwantumtheorie dicteert dat het effect daarvan zich (maximaal) 1 jaar later openbaart.
http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av3n
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Behoorlijk handelen, een uitermate effectieve (en schone) wijze van handelen.
Problemen lossen zich vanzelf op, geduld is een schone zaak.
Aegon dient nu de verrotting aan te pakken. Door het zware geschut van Luc Jurgens (en meerderen) is het systeem nu in aangeslagen toestand. De kwantumtheorie dicteert dat er nu eliminaties gaan plaatsvinden.
Dus houdt gewoon het nieuws in de gaten en lees wie er "vrijwillig"verdwijnen!
Dat kan overigens op twee wijzen: E1 en E2 reacties.
Problemen lossen zich vanzelf op, geduld is een schone zaak.
Aegon dient nu de verrotting aan te pakken. Door het zware geschut van Luc Jurgens (en meerderen) is het systeem nu in aangeslagen toestand. De kwantumtheorie dicteert dat er nu eliminaties gaan plaatsvinden.
Dus houdt gewoon het nieuws in de gaten en lees wie er "vrijwillig"verdwijnen!
Dat kan overigens op twee wijzen: E1 en E2 reacties.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
E1 is het simpele mechanisme dat iemand de donkere wolk ziet samentrekken en uit zichzelf opstapt.
Aan E2 ligt een wat gecompliceerder mechanisme ten grondslag.......
Het ultieme probleem openbaart zich straks als de AFM het gehele klachtdossier gaat doorspitten.
Een werknemer de gelegenheid bieden uit zichzelf weg te gaan terwijl je weet dat deze "erg fout" bezig is geweest, kan problemen geven. Degene die hieraan meewerkt is zelfs medeplichtig.
Aan E2 ligt een wat gecompliceerder mechanisme ten grondslag.......
Het ultieme probleem openbaart zich straks als de AFM het gehele klachtdossier gaat doorspitten.
Een werknemer de gelegenheid bieden uit zichzelf weg te gaan terwijl je weet dat deze "erg fout" bezig is geweest, kan problemen geven. Degene die hieraan meewerkt is zelfs medeplichtig.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
E2 mechanisme geeft dus altijd (minimaal) twee mensen die vertrekken.
Dat kan simultaan of gefaseerd, met een correlatie.
Of meerdere correlaties.....
De correlaties kunnen ++ zijn of +-, dus het kan intra of inter zijn.
Niets universeler toepasbaar dan kwantummechanica.
Dat kan simultaan of gefaseerd, met een correlatie.
Of meerdere correlaties.....
De correlaties kunnen ++ zijn of +-, dus het kan intra of inter zijn.
Niets universeler toepasbaar dan kwantummechanica.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Gelet de uitermate "gespannen" situatie liggen E1 reacties niet meer voor de hand: de omstandigheden zijn er niet (meer) naar. Onder dergelijke condities vinden E2 mechanismen plaats.
E1 reacties zijn er reeds vele geweest: kijk maar hoeveel tussenpersonen er inmiddels mee zijn gestopt danwel uit het maatschap gestapt.
E1 reacties zijn er reeds vele geweest: kijk maar hoeveel tussenpersonen er inmiddels mee zijn gestopt danwel uit het maatschap gestapt.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Zo zien we maar weer: menselijk gedrag is te verklaren met quantummechanica.
Je moet toch wat om in te schatten of men oprecht is....
addendum: satanisch menselijk gedrag wel te verstaan.
Je moet toch wat om in te schatten of men oprecht is....
addendum: satanisch menselijk gedrag wel te verstaan.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 01 sep 2011 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Kijk dat Marco Keim in maart uit het bestuur van het KiFiD verdween voorspelt een tweede eliminatie in september.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=20
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=20
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
En nog weer multipele eliminaties in maart 2012.
Ik hoop dat de AFM kan ingrijpen de thans ingezette satanische ontwikkeling te stoppen. De schade neemt maar toe.
http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av3n
Ik hoop dat de AFM kan ingrijpen de thans ingezette satanische ontwikkeling te stoppen. De schade neemt maar toe.
http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av3n
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Felix, jij bent goed bezig. Van mij part mag die Aegon met al zijn foute produkten door het ijs zakken. Woekerpolissen, koersplanoplichterij, Legio Lease tillerij...U kon het allemaal krijgen bij deze fijne verzekeraar. Wat, het werd U opgedrongen en door de keel gepropt...
...en ze sponsoren nog de verkeerde voetbalclub ook....
...en ze sponsoren nog de verkeerde voetbalclub ook....
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
bron: AM
26-08-2011
Bijna geruisloos is Aegon de laatste jaren uitgegroeid tot de vierde hypotheekverstrekker van ons land, achter de Rabobank, ING en ABN Amro. Die groei is bewerkstelligd zonder stunttarieven of ruime acceptatiecriteria, zegt Arjen Westra, vanuit Aegon Intermediair verantwoordelijk voor de verkoop van hypotheken. "We hebben gewoon goed ons werk gedaan. Dat zegt misschien iets over de concurrentie."
door Rob van de Laar
Zes jaar geleden was Aegon, enkele jaren daarvoor nog behorend tot de tien grootste geldverstrekkers, op de hypotheekmarkt nog maar een kleine speler met een marktaandeel dat rond het procent schommelde. "We stonden voor de keuze: stoppen of proberen er echt iets van te maken", zegt Westra. "Stoppen vonden we geen optie voor een allround financieel dienstverlener, dus we besloten om alles op alles te zetten om 'het been weer bij te trekken'."
Daartoe werd door een projectgroep een lijst samengesteld met 53 punten die gerealiseerd moesten worden. "Het doel was niet om meteen alle punten af te werken; we merkten dat er al iets gebeurde nadat we twee of drie punten hadden afgevinkt. Het bracht een bepaald elan teweeg." Westra kan niet precies meer opnoemen welke punten er bovenaan het lijstje stonden. "Het ging om zaken als de productvoorwaarden, zoals andere rentetypen, de logistiek en de communicatie rondom het hele proces."
Er waren wel productaanpassingen, maar Aegon heeft zich geen weg naar de top gestunt, stelt hij. "We zijn gestaag gegroeid en hadden ook niet de ambitie om ineens in de top terecht te komen. De redenen van onze groei is dat wij een degelijke partner voor het intermediair zijn en dat we voor alle onderdelen een goede propositie hebben."
Lijstje
Heel wilde dingen heeft Aegon dus niet hoeven doen om de plek in de top 4 te veroveren. "Wij hebben vorig jaar de Gouden Spreekbuis gewonnen voor de waardering die wij oogsten onder het intermediair. Toch hebben wij het idee dat we alleen maar gewoon ons werk goed doen. Misschien zegt dat iets over onze concurrenten. Wij hebben een degelijk hypotheekbedrijf en doen wat klanten van ons verwachten. Daarmee steeg je de afgelopen jaren kennelijk al snel boven de middelmaat uit."
Sterk punt van het Aegon-hypotheekbedrijf is volgens Westra dat de organisatie relatief klein is gebleven. "We zijn met 120 fte begonnen en daar zitten we nu nog steeds op. Dat lukt alleen maar als je veel efficiënter gaat werken. Vanaf het begin hebben wij sterk op automatisering ingezet; aanvragen wilden wij via HDN binnenkrijgen. Tussenpersonen kregen daarvoor een beloning in de vorm van een rentekorting, die ze aan de klant konden doorgeven. Op die manier hebben we bewerkstelligd dat 100% van de aanvragen nu digitaal binnenkomt."
Daarnaast geeft Aegon al enkele jaren een 24-uursgarantie op de verwerking van HDN-aanvragen. "Het zijn op zichzelf geen reuzensprongen geweest, maar alles bij elkaar heeft het ervoor gezorgd dat wij nu een partij zijn met wie het prettig werken is."
Banksparen
De hypotheeksuccessen hebben een positief effect gehad op de verkoop van individuele levensverzekeringen, die marktbreed al veel terrein heeft moeten prijsgeven aan banksparen. Bij Aegon is de productie nog redelijk op peil gebleven. "Het gaat voornamelijk om spaarpolissen en overlijdensrisicoverzekeringen", zegt Westra. "In mei hebben we een bancaire spaarhypotheek geïntroduceerd, omdat we vinden dat we mee moeten gaan in de marktontwikkelingen. Maar wij zeggen daarmee niet dat banksparen altijd beter is dan een levensverzekering."
"Dit jaar hebben we een aantal innovaties doorgevoerd op levengebied, zoals het aanpassen van onze beleggingsverzekeringen en de introductie van een variabele lijftrente. We nemen dus zeker geen afscheid van het levenassortiment. De adviseur moet uiteindelijk bepalen wat het beste is voor de klant. Banksparen is een goede oplossing als de klant flexibiliteit en eenvoud wil, maar wil hij hogere rendementen en garanties op langere termijn, dan is een levensverzekering vaak beter."
Nuance
De bankspaarhypotheek van Aegon maakt nu nog een bescheiden 10% uit van de totale productie. "Maar bij de nu lopende aanvragen voor een spaarhypotheek is dat aandeel al meer dan 50%." Westra begrijpt dat adviseurs niet over een beleggingsverzekering willen beginnen als dat bij de klant vermoedelijk slecht zal vallen. "Zij moeten ook zorgen dat ze de klant behouden. Maar we moeten de nuance weer terugkrijgen. Banksparen is niet zaligmakend en verzekeringen zijn niet passé." Op verzekeringsgebied wordt de Verzekeren & Beleggen-productlijn alleen nog maar met garantie aangeboden. "Op die manier bouwen we voor de klant meer zekerheid in. Maar het lijkt soms wel een 'uphill battle' om over levensverzekeringen te gaan praten."
Werkvloer
Aegon won begin dit jaar de IIR-prijs voor het hypotheekproduct van het jaar met het automatisch laten vervallen van een renteopslag als blijkt dat de woningwaarde - die jaarlijks wordt gepeild - 10% of meer gestegen is. Westra kan nog niet zeggen voor welk deel van de portefeuille inmiddels een lagere rente van toepassing is. "Onze inschatting is dat 20% tot 25% van de klanten voor zo'n verlaging in aanmerking komt. Ik vind het een goed voorbeeld van iets voor je bestaande klanten doen in plaats van productinnovaties bedenken die alleen ten goede komen aan nieuwe klanten. Bovendien is deze dienst niet bedacht door de marketingafdeling, maar door een medewerker."
Volgens Westra is het centraal stellen van de klant en zorgen dat je af en toe de verwachtingen overtreft, verankerd in de Aegon-organisatie. Dat heeft tot gevolg dat nieuwe ideeën niet ergens in de top worden verzonnen, maar vanaf de werkvloer komen. Daar ligt de waarheid. Eind dit jaar komen we weer met een actie die door een medewerker is verzonnen. Daarbij bieden we klanten een aantrekkelijk verlengingstarief."
Gedragscode
Aegon maakte als laatste bekend dat de nieuwe Gedragscode Hypothecaire Financieringen, die deze maand van kracht is geworden, ook zal worden toegepast op NHG-hypotheken. Dat leverde kritiek op van de Vereniging Eigen Huis, die vermoedt dat Aegon door andere geldgevers onder druk is gezet om de lijn van het Verbond van Verzekeraars te volgen. "Wij hebben ons altijd geconformeerd aan de code", zegt Westra. "Er was alleen nog onduidelijkheid of die ook voor NHG zou gaan gelden. Op het moment dat er wel duidelijkheid was, hebben wij die lijn gevolgd. Alleen hadden wij de gedragscode voor NHG-hypotheken nog niet ingevoerd in onze systemen, waardoor wij een paar dagen later waren. Maar er is nooit een discussie geweest over het conformeren aan de gedragscode."
Dat NHG-aanvragers nu met een inperking van de leenmogelijkheden te maken krijgen, vindt Westra niet per se een slechte zaak. "Het is goed dat er uniform beleid wordt gevoerd. De gedragscode is er niet voor niets gekomen; de zorgen over de hoge hypotheekschulden zijn terecht. Huizen stijgen niet meer elk jaar 5% in waarde. Nu die code er is, moeten we er ook iets mee gaan doen. Voor specifieke situaties is er nog wel ruimte om de NHG-norm toe te passen, maar dat moet van geval tot geval worden bekeken."
Aegon is in zijn ogen nooit offensief geweest. "We hebben ons altijd toegelegd op NHG-hypotheken. Die maakten tot 75% van de productie uit en dan heb je sowieso niets met explain-situaties te maken. Het percentage hypotheken waarbij wij van de gedragscode afwijken, ligt op minder dan 5%."
Vertrouwen
Het gebrek aan vertrouwen bij de consument is het grootste probleem op de woningmarkt, vindt Westra. "Dat moet terugkomen. Ik bespeur een hoop cynisme en angst in de markt en het is onze taak om een positief geluid te laten horen. De Hypotheker is nu een actie begonnen waarbij ze vertellen wat er nog wél mogelijk is in plaats van naar de beperkingen te kijken. Ook aanbieders moeten positieve verhalen blijven vertellen. Als het cynisme de overhand krijgt, zijn we nog verder van huis."
Westra denkt dat de politiek zal ingrijpen als de nieuwe gedragscode de doorstroming op de huizenmarkt verder blijkt terug te dringen. "Maar ik verwacht dat effect niet. Het is niet erg dat klanten zich ervan bewust zijn dat je moet reserveren voor aflossen en zich niet te diep in de schulden steken. We moeten het ook niet overdrijven: de maximale lening ligt nu op 106% van de verkoopwaarde. Dat ligt in de buurt van de 125% van de executiewaarde. Ik voorzie geen grote gevolgen op de korte termijn. Ik ben veel banger voor het negatieve sentiment, dat mensen doet besluiten om nog maar even geen woning te kopen. Dat is een groter probleem."
Op afstand
Via het eigen kanaal Aegon Bank worden weinig hypotheken afgezet. "Dat aandeel ligt zo rond het procent", zegt Westra. "Ik merk wel dat er klanten bij ons komen die heel goed weten wat ze willen. Die kunnen ook op afstand begeleid worden en zulke klanten moeten ook bij ons terecht kunnen en niet alleen maar bij banken. Mijn verwachting is wel dat de meeste klanten voor een hypotheek uiteindelijk toch wel op een adviseur gaan terugvallen."
Arjen Westra (40) studeerde Bedrijfseconomie in Groningen en werkte daarna een jaar bij Philip Morris. Vervolgens kwam hij bij Aegon terecht in diverse salesfuncties. Sinds vier jaar maakt hij deel uit van de directie van Aegon Intermediair, waarbinnen hij verantwoordelijk is voor leven-, hypotheek- en bancaire producten. "Het leuke is dat mijn baan op het snijvlak zit van marketing, verkoop en financiële zaken." Hij vindt Aegon "een bedrijf waar je van gaat houden". Hij is trots op zijn drie dochters van 4, 7 en 9. "Lekker hectisch thuis, maar daar hou ik wel van."
26-08-2011
Bijna geruisloos is Aegon de laatste jaren uitgegroeid tot de vierde hypotheekverstrekker van ons land, achter de Rabobank, ING en ABN Amro. Die groei is bewerkstelligd zonder stunttarieven of ruime acceptatiecriteria, zegt Arjen Westra, vanuit Aegon Intermediair verantwoordelijk voor de verkoop van hypotheken. "We hebben gewoon goed ons werk gedaan. Dat zegt misschien iets over de concurrentie."
door Rob van de Laar
Zes jaar geleden was Aegon, enkele jaren daarvoor nog behorend tot de tien grootste geldverstrekkers, op de hypotheekmarkt nog maar een kleine speler met een marktaandeel dat rond het procent schommelde. "We stonden voor de keuze: stoppen of proberen er echt iets van te maken", zegt Westra. "Stoppen vonden we geen optie voor een allround financieel dienstverlener, dus we besloten om alles op alles te zetten om 'het been weer bij te trekken'."
Daartoe werd door een projectgroep een lijst samengesteld met 53 punten die gerealiseerd moesten worden. "Het doel was niet om meteen alle punten af te werken; we merkten dat er al iets gebeurde nadat we twee of drie punten hadden afgevinkt. Het bracht een bepaald elan teweeg." Westra kan niet precies meer opnoemen welke punten er bovenaan het lijstje stonden. "Het ging om zaken als de productvoorwaarden, zoals andere rentetypen, de logistiek en de communicatie rondom het hele proces."
Er waren wel productaanpassingen, maar Aegon heeft zich geen weg naar de top gestunt, stelt hij. "We zijn gestaag gegroeid en hadden ook niet de ambitie om ineens in de top terecht te komen. De redenen van onze groei is dat wij een degelijke partner voor het intermediair zijn en dat we voor alle onderdelen een goede propositie hebben."
Lijstje
Heel wilde dingen heeft Aegon dus niet hoeven doen om de plek in de top 4 te veroveren. "Wij hebben vorig jaar de Gouden Spreekbuis gewonnen voor de waardering die wij oogsten onder het intermediair. Toch hebben wij het idee dat we alleen maar gewoon ons werk goed doen. Misschien zegt dat iets over onze concurrenten. Wij hebben een degelijk hypotheekbedrijf en doen wat klanten van ons verwachten. Daarmee steeg je de afgelopen jaren kennelijk al snel boven de middelmaat uit."
Sterk punt van het Aegon-hypotheekbedrijf is volgens Westra dat de organisatie relatief klein is gebleven. "We zijn met 120 fte begonnen en daar zitten we nu nog steeds op. Dat lukt alleen maar als je veel efficiënter gaat werken. Vanaf het begin hebben wij sterk op automatisering ingezet; aanvragen wilden wij via HDN binnenkrijgen. Tussenpersonen kregen daarvoor een beloning in de vorm van een rentekorting, die ze aan de klant konden doorgeven. Op die manier hebben we bewerkstelligd dat 100% van de aanvragen nu digitaal binnenkomt."
Daarnaast geeft Aegon al enkele jaren een 24-uursgarantie op de verwerking van HDN-aanvragen. "Het zijn op zichzelf geen reuzensprongen geweest, maar alles bij elkaar heeft het ervoor gezorgd dat wij nu een partij zijn met wie het prettig werken is."
Banksparen
De hypotheeksuccessen hebben een positief effect gehad op de verkoop van individuele levensverzekeringen, die marktbreed al veel terrein heeft moeten prijsgeven aan banksparen. Bij Aegon is de productie nog redelijk op peil gebleven. "Het gaat voornamelijk om spaarpolissen en overlijdensrisicoverzekeringen", zegt Westra. "In mei hebben we een bancaire spaarhypotheek geïntroduceerd, omdat we vinden dat we mee moeten gaan in de marktontwikkelingen. Maar wij zeggen daarmee niet dat banksparen altijd beter is dan een levensverzekering."
"Dit jaar hebben we een aantal innovaties doorgevoerd op levengebied, zoals het aanpassen van onze beleggingsverzekeringen en de introductie van een variabele lijftrente. We nemen dus zeker geen afscheid van het levenassortiment. De adviseur moet uiteindelijk bepalen wat het beste is voor de klant. Banksparen is een goede oplossing als de klant flexibiliteit en eenvoud wil, maar wil hij hogere rendementen en garanties op langere termijn, dan is een levensverzekering vaak beter."
Nuance
De bankspaarhypotheek van Aegon maakt nu nog een bescheiden 10% uit van de totale productie. "Maar bij de nu lopende aanvragen voor een spaarhypotheek is dat aandeel al meer dan 50%." Westra begrijpt dat adviseurs niet over een beleggingsverzekering willen beginnen als dat bij de klant vermoedelijk slecht zal vallen. "Zij moeten ook zorgen dat ze de klant behouden. Maar we moeten de nuance weer terugkrijgen. Banksparen is niet zaligmakend en verzekeringen zijn niet passé." Op verzekeringsgebied wordt de Verzekeren & Beleggen-productlijn alleen nog maar met garantie aangeboden. "Op die manier bouwen we voor de klant meer zekerheid in. Maar het lijkt soms wel een 'uphill battle' om over levensverzekeringen te gaan praten."
Werkvloer
Aegon won begin dit jaar de IIR-prijs voor het hypotheekproduct van het jaar met het automatisch laten vervallen van een renteopslag als blijkt dat de woningwaarde - die jaarlijks wordt gepeild - 10% of meer gestegen is. Westra kan nog niet zeggen voor welk deel van de portefeuille inmiddels een lagere rente van toepassing is. "Onze inschatting is dat 20% tot 25% van de klanten voor zo'n verlaging in aanmerking komt. Ik vind het een goed voorbeeld van iets voor je bestaande klanten doen in plaats van productinnovaties bedenken die alleen ten goede komen aan nieuwe klanten. Bovendien is deze dienst niet bedacht door de marketingafdeling, maar door een medewerker."
Volgens Westra is het centraal stellen van de klant en zorgen dat je af en toe de verwachtingen overtreft, verankerd in de Aegon-organisatie. Dat heeft tot gevolg dat nieuwe ideeën niet ergens in de top worden verzonnen, maar vanaf de werkvloer komen. Daar ligt de waarheid. Eind dit jaar komen we weer met een actie die door een medewerker is verzonnen. Daarbij bieden we klanten een aantrekkelijk verlengingstarief."
Gedragscode
Aegon maakte als laatste bekend dat de nieuwe Gedragscode Hypothecaire Financieringen, die deze maand van kracht is geworden, ook zal worden toegepast op NHG-hypotheken. Dat leverde kritiek op van de Vereniging Eigen Huis, die vermoedt dat Aegon door andere geldgevers onder druk is gezet om de lijn van het Verbond van Verzekeraars te volgen. "Wij hebben ons altijd geconformeerd aan de code", zegt Westra. "Er was alleen nog onduidelijkheid of die ook voor NHG zou gaan gelden. Op het moment dat er wel duidelijkheid was, hebben wij die lijn gevolgd. Alleen hadden wij de gedragscode voor NHG-hypotheken nog niet ingevoerd in onze systemen, waardoor wij een paar dagen later waren. Maar er is nooit een discussie geweest over het conformeren aan de gedragscode."
Dat NHG-aanvragers nu met een inperking van de leenmogelijkheden te maken krijgen, vindt Westra niet per se een slechte zaak. "Het is goed dat er uniform beleid wordt gevoerd. De gedragscode is er niet voor niets gekomen; de zorgen over de hoge hypotheekschulden zijn terecht. Huizen stijgen niet meer elk jaar 5% in waarde. Nu die code er is, moeten we er ook iets mee gaan doen. Voor specifieke situaties is er nog wel ruimte om de NHG-norm toe te passen, maar dat moet van geval tot geval worden bekeken."
Aegon is in zijn ogen nooit offensief geweest. "We hebben ons altijd toegelegd op NHG-hypotheken. Die maakten tot 75% van de productie uit en dan heb je sowieso niets met explain-situaties te maken. Het percentage hypotheken waarbij wij van de gedragscode afwijken, ligt op minder dan 5%."
Vertrouwen
Het gebrek aan vertrouwen bij de consument is het grootste probleem op de woningmarkt, vindt Westra. "Dat moet terugkomen. Ik bespeur een hoop cynisme en angst in de markt en het is onze taak om een positief geluid te laten horen. De Hypotheker is nu een actie begonnen waarbij ze vertellen wat er nog wél mogelijk is in plaats van naar de beperkingen te kijken. Ook aanbieders moeten positieve verhalen blijven vertellen. Als het cynisme de overhand krijgt, zijn we nog verder van huis."
Westra denkt dat de politiek zal ingrijpen als de nieuwe gedragscode de doorstroming op de huizenmarkt verder blijkt terug te dringen. "Maar ik verwacht dat effect niet. Het is niet erg dat klanten zich ervan bewust zijn dat je moet reserveren voor aflossen en zich niet te diep in de schulden steken. We moeten het ook niet overdrijven: de maximale lening ligt nu op 106% van de verkoopwaarde. Dat ligt in de buurt van de 125% van de executiewaarde. Ik voorzie geen grote gevolgen op de korte termijn. Ik ben veel banger voor het negatieve sentiment, dat mensen doet besluiten om nog maar even geen woning te kopen. Dat is een groter probleem."
Op afstand
Via het eigen kanaal Aegon Bank worden weinig hypotheken afgezet. "Dat aandeel ligt zo rond het procent", zegt Westra. "Ik merk wel dat er klanten bij ons komen die heel goed weten wat ze willen. Die kunnen ook op afstand begeleid worden en zulke klanten moeten ook bij ons terecht kunnen en niet alleen maar bij banken. Mijn verwachting is wel dat de meeste klanten voor een hypotheek uiteindelijk toch wel op een adviseur gaan terugvallen."
Arjen Westra (40) studeerde Bedrijfseconomie in Groningen en werkte daarna een jaar bij Philip Morris. Vervolgens kwam hij bij Aegon terecht in diverse salesfuncties. Sinds vier jaar maakt hij deel uit van de directie van Aegon Intermediair, waarbinnen hij verantwoordelijk is voor leven-, hypotheek- en bancaire producten. "Het leuke is dat mijn baan op het snijvlak zit van marketing, verkoop en financiële zaken." Hij vindt Aegon "een bedrijf waar je van gaat houden". Hij is trots op zijn drie dochters van 4, 7 en 9. "Lekker hectisch thuis, maar daar hou ik wel van."
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
hakra,
mooi artikel, doch helaas: de curator zal de hypotheek terstond opeisen.
Nog een dramatisch effect van de woekerpolisaffaire.
Het is nu buiten mijn invloed.
Dwingende wetgeving maakt een satanische ontknoping nu onafwendbaar.
http://www.youtube.com/watch?v=1qP22G2PJKQ
mooi artikel, doch helaas: de curator zal de hypotheek terstond opeisen.
Nog een dramatisch effect van de woekerpolisaffaire.
Het is nu buiten mijn invloed.
Dwingende wetgeving maakt een satanische ontknoping nu onafwendbaar.
http://www.youtube.com/watch?v=1qP22G2PJKQ
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
josephien,
Dank voor de oprechte en hartgrondige steunbetuiging.
Hhet is niet de bedoeling Aegon te vernietigen, doch enkel de verrotting te elimineren. Ik vrees alleen dat er niet veel over blijft, helaas is dit ogenschijnlijk te verrot.
Het ligt nu bij de AFM, dat is de bevoegde instantie, en het ligt bij mijn rechtsbijstand die zouden het voor me moeten oplossen.
gelet de complexiteit van de kwestie zal het even kunnen duren, dit ook vanwege het feit dat het mij te veel tijd en energie kost (ik werk ook nog voltijds). Zodoende zal ik de input nu even beperkt houden.
Dank voor de oprechte en hartgrondige steunbetuiging.
Hhet is niet de bedoeling Aegon te vernietigen, doch enkel de verrotting te elimineren. Ik vrees alleen dat er niet veel over blijft, helaas is dit ogenschijnlijk te verrot.
Het ligt nu bij de AFM, dat is de bevoegde instantie, en het ligt bij mijn rechtsbijstand die zouden het voor me moeten oplossen.
gelet de complexiteit van de kwestie zal het even kunnen duren, dit ook vanwege het feit dat het mij te veel tijd en energie kost (ik werk ook nog voltijds). Zodoende zal ik de input nu even beperkt houden.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
ik had nooit verwacht dat je zoveel ellende op je dak kon krijgen als je je niet vrijwillig wilt laten bezeiken, behoorlijk wilt handelen en niet strijdig met het Wetboek van Strafrecht.
even wat rustgevende muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=K1f6tpfbQTc
even wat rustgevende muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=K1f6tpfbQTc
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Josephien dankje wel voor je steun betuiging. Wat zit er een tijd in om deze aegon bende uit te pluizen....Heb net weer wat antwoorden van aegon gekregen. Ben nu al vanaf april 2010 (je echt waar 2010) bezig om de gegevens compleet te krijgen.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
jammer,
Ik denk dat het allemaal niet zo veel meer uitmaakt.
bovenstaande http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1306516
zie ik als een van de laatste stuiptrekkingen ven een reeds irreversibel ter ziele gaande satanische elementen bevattende organisatie.
Mijn verzekeringsadviseur heeft het reeds begin augustus medegedeeld
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1290698
en zodoende deed deze eerder iets, eerder dan mij (en mijn vrouw).
toevoeging: elementen bevattende
Mijn vrouw heeft er overigens ook schoon genoeg van en heeft zodoende ook haar handtekening eronder gezet.
Ik denk dat het allemaal niet zo veel meer uitmaakt.
bovenstaande http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1306516
zie ik als een van de laatste stuiptrekkingen ven een reeds irreversibel ter ziele gaande satanische elementen bevattende organisatie.
Mijn verzekeringsadviseur heeft het reeds begin augustus medegedeeld
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1290698
en zodoende deed deze eerder iets, eerder dan mij (en mijn vrouw).
toevoeging: elementen bevattende
Mijn vrouw heeft er overigens ook schoon genoeg van en heeft zodoende ook haar handtekening eronder gezet.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 04 sep 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Tsja, was nog expliciet geinstrueerd door rechtsbijstand.
Disclaimer.
De inhoud van dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Gebruik door derden of openbaarmaking van dit bericht zonder toestemming van XXX of de geadresseerde is niet toegestaan en kan onrechtmatig zijn. Uw reactie kunt u richten aan het e-mail adres van de afzender. XXX sluit iedere aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit electronische verzending.
Dus ik heb het mijn vrouw laten lezen en ja die heeft haar handtekening gezet want het was gecontroleerd en ik kon overgaan tot verzending.
Eindelijk rust nu het behoorlijk voor me gaat worden opgelost.
Disclaimer.
De inhoud van dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Gebruik door derden of openbaarmaking van dit bericht zonder toestemming van XXX of de geadresseerde is niet toegestaan en kan onrechtmatig zijn. Uw reactie kunt u richten aan het e-mail adres van de afzender. XXX sluit iedere aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit electronische verzending.
Dus ik heb het mijn vrouw laten lezen en ja die heeft haar handtekening gezet want het was gecontroleerd en ik kon overgaan tot verzending.
Eindelijk rust nu het behoorlijk voor me gaat worden opgelost.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Kijk als ze nu een passend disclaimer gebruikten.
De inhoud van dit bericht is bedoeld voor zakelijk en prive gebruik van de geadresseerde(n). Berichten intern de organisatie zijn niet bedoeld voor verstrekking aan individuen buiten de organisatie zonder voorafgaande controle danwel toestemming.
Dit lijkt me dan een geschikt disclaimer voor iedere organisatie, dan gaat het er allemaal wat professioneler aan toe.
Stuur het bericht gewoon eerst aan jezelf en gebruik vervolgens het gezond verstand. Voorkomt een hoop "gedoe".
De inhoud van dit bericht is bedoeld voor zakelijk en prive gebruik van de geadresseerde(n). Berichten intern de organisatie zijn niet bedoeld voor verstrekking aan individuen buiten de organisatie zonder voorafgaande controle danwel toestemming.
Dit lijkt me dan een geschikt disclaimer voor iedere organisatie, dan gaat het er allemaal wat professioneler aan toe.
Stuur het bericht gewoon eerst aan jezelf en gebruik vervolgens het gezond verstand. Voorkomt een hoop "gedoe".
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Kijk die (secretaris van de) Ombudsman vind ik een toffe gast.
Die gaf namelijk aan dat ik nogmaals klacht kon voeren over de compensatie, en daarmee ook dat het voorgaande niet meer relevant is. En gaf aan dat het vrij stond andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bewerken.
We hebben niet aangemeld bij de Geschillencommissie dus daarover was overeenstemming.
Die gaf namelijk aan dat ik nogmaals klacht kon voeren over de compensatie, en daarmee ook dat het voorgaande niet meer relevant is. En gaf aan dat het vrij stond andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bewerken.
We hebben niet aangemeld bij de Geschillencommissie dus daarover was overeenstemming.
-
- Berichten: 2295
- Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48
Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?
Het begint me allemaal duidelijk te worden.
Zou de (secretaris van de) Ombudsman geheel conform procedure hebben overlegd met de directie van KiFiD, in casu Marco Keim?
En daarom de procedure ogenschijnlijk niet zijn gevolgd?
Zou de (secretaris van de) Ombudsman geheel conform procedure hebben overlegd met de directie van KiFiD, in casu Marco Keim?
En daarom de procedure ogenschijnlijk niet zijn gevolgd?