LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Lloyd Combi Plus, woekerpolis?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Burgos

Delta Lloyd Combi Plus, woekerpolis?

Ongelezen bericht door Burgos »

Ik kom een hele hoop verschillende producten/woekerpolissen tegen. Ook Delta Lloyd wordt enkele keren genoemd. Maar het specifieke combi plus product heb ik nog niet voorbij zien komen.

In 2005 heb ik via de Hypotheker een Traihome (later SKP) hypotheek met een combi plus belegersverzekering van Delta Lloyd afgesloten.

In het overzicht dat ik begin dit jaar ontving vielen mij de kosten vooralsnog "mee" (ca. 16% aan kosten t.o.v. de inleg, inclusief de overlijdensrisico verzekering). Het zijn wel hoge kosten, maar als ik andere verhalen lees kan ik het enigzins relativeren.

Toch een vraag. Zijn er meer mensen die een combi plus van Delta Lloyd hebben afgesloten? Was dat ook een dergelijk % aan kosten?
Vinden jullie dat het onder de categorie woekerpolis valt?

De grootste kostenpost is overigens die aan de bemiddelaar (die pakt ruim 7% van de inleg). Is dat 30 jaar lang? Dat zou ik echt associaal veel vinden!

hpb

Re: Delta Lloyd Combi Plus, woekerpolis?

Ongelezen bericht door hpb »

kijk eens op www.kifid.nl. Hier vindt je een overzicht van woekerprodukten per aanbieder. DL staat hier ook bij en wie weet ook jouw produkt (hoop het niet voor je)

kweenie

Re: Delta Lloyd Combi Plus, woekerpolis?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb het al vaker gezegd, dit is geen lijst met woekerpolissen, dit is alleen lijst met beleggingsverzekeringen.

Niet elke beleggingsverzekering is een woekerpolis. Dat hangt maar helemaal af van de kosten(structuur) en de mate waarin je als klant bent geïnformeerd over de kosten(structuur).

Dat een polis op deze lijst voorkomt, zegt dus helemaal niets.

Overigens, Burgos, veel van de kosten zijn gerelateerd aan de poliswaarde en niet aan de inleg. Ook moet je de risicopremie niet meetellen bij de kosten. Dus je moet enerzijds kijken naar hoeveel van de maandpremie er wordt belegd (dus hoeveel van de maandpremie er aan kosten wordt ingehouden), en anderzijds naar hoeveel van de waarde er jaarlijks aan administratie- en beheerskosten wordt ingehouden.

Gesloten