LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen gezocht met Perlas Support

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
coralina
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2014 22:24

Ervaringen gezocht met Perlas Support

Ongelezen bericht door coralina »

Wij hebben 2 zogenaamde woekerpolissen bij ASR. Onlangs is er een adviseur van Perlas Support langs geweest met het aanbod om deze om te zetten naar 1 van hun 3 bankspaarplannen. De administratie kosten hiervoor bedragen 10% van de poliswaarde met een maximum van 1000 euro. In ons geval komt dit op het aanzienlijk bedrag uit, zelfs met de korting die hij bood (15%).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Onze oorspronkelijke tussenpersoon is failliet gegaan en naar het blijkt heeft Perlas Support een deel van hun portfolio van de curator gekocht. Betekent dit dat wij enige verplichting hebben tegenover Perlas Support of kunnen we zelf beslissen door wie we ons laten vertegenwoordigen?

Bij voorbaat dank!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ervaringen gezocht met Perlas Support

Ongelezen bericht door ruud_a »

het lijkt me niet dat u enige verplichting hebt aan perlas.
u hebt geen enkel contract met ze afgesloten.
het zou wel kunnen, dat perlas een verplichting naar u heeft, als zij uw portefeuille hebben overgenomen.

ik zou in ieder geval niet zomaar op het aanbod van perlas ingaan.
er is een redelijke kans dat perlas zijn investering in u terug wil verdienen aan u.
wantrouwig als ik ben, zou het me niet eens verbazen, als de asr eigenaar is van perlas.
hoe verder met die woekerpolissen van asr heb ik geen idee van.
ik ben er nooit ingetrapt.
ik heb me er dus ook nooit in verdiept.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Ervaringen gezocht met Perlas Support

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Coralina.

ruud_a ziet het goed. U kunt ook even ASR bellen en advies vragen. Ze bijten niet. Zelfs een woekerpolis rustig af laten lopen biedt vaak al een aardig rendement en je kunt 'm dan met lage kosten in banksparen laten vloeien.
Maak eens voor jezelf een overzicht: hoeveel heb ik betaald in de polis, hoeveel daarvan heb ik middels fiscale jaarruimte afgetrokken, wat waren de kosten, wat is de waarde nu.
Je vindt op vele forums paniekberichten over woekerpolissen. Veel daarvan is opgeklopt.

Groet,
B+

coralina
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2014 22:24

Re: Ervaringen gezocht met Perlas Support

Ongelezen bericht door coralina »

Bedankt Ruud en Belleger!

We hebben besloten om contact op te nemen met ASR om te vragen of er kosten verbonden zijn aan het overzetten van een lijfrentepolis naar een bankspaarrekening bij een andere instelling. Daarvan afhankelijk gaan we beslissen wat we doen. Als die kosten meevallen zijn we van plan om meerdere offertes aan te vragen, bijvoorbeeld bij de Rabobank en OHRA.

Op deze manier proberen we de kosten van de tussenpersoon te omzeilen; ik hoop dat het ons lukt.

Trouwens, ik merk dat dit topic (best) druk bezocht is maar er schijnen niet veel ervaringen met Perlas te zijn...

harold.hoeijmans
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2014 23:27

Re: Ervaringen gezocht met Perlas Support

Ongelezen bericht door harold.hoeijmans »

Hallo Carolina,

Ik ben heel benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Laat je ons dat nog weten als je de vergelijking hebt gemaakt en een beslissing hebt genomen?

Groet, Harold

Gesloten