LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] financieel bedrogen
-
financieel bedrogen
ik kreeg van de week een overzicht van mijn koersplan en wat bleek, ik heb over 2011 een verlies geleden van ruim €200. alles bij elkaar kom ik straks ruim €6000 tekort om mijn verpande rente krediet af te lossen . deze bedraagt namelijk €12.700. deze is toendertijd door mijn tussenpersoon ,welke overigens niet meer bestaat, afgesloten bij vola en verpand aan de koersplan polis van eagon en men zij toen dat over 15 jaar er ruim voldoende opbrengst is om deze lening in een keer af te lossen. maar ja, dat weten we intussen wel . deze woekerpolis is de grootste oplichterij van deze tijd en ik zit met de ellende. de polis gaat uitbetalen aanstaande augustus 2012 en zal naar verwachting zo'n €6000 uitkeren. dit is dus veel te kort. nu is het ook zo dat de vola inmiddels is overgenomen door nationale nederlanden met als tussenpersoon JAWEL FRISIA FINANCIERINGEN VAN DE DSB. ik betaal inmiddels bij de N.N. een rente van 12 %. er wordt dus lekker verdient aan mijn ellende door de hoge heren!!. u begrijpt dat ik mij behoorlijk BEDROGEN voel door AEGON!! groet frank.
Re: financieel bedrogen
Voor wat betreft je Koersplan contract kun je je nog aansluiten bij de lopende rechtszaak van de Stichting Koersplan de Weg Kwijt. Die collectieve rechtszaak staat er goed voor, nadat Aegon al bij de Rechtbank en (in hoger beroep) bij het Gerechtshof in het zand heeft gebeten.
Anders dan je stelt zal je Koersplan-overeenkomst wel verpand zijn aan VOLA, in plaats van andersom. Tegen VOLA kun je mogelijk een klachtprocedure starten bij het KIFID wegens verboden koppelverkoop. In de Wet op het Consumentenkrediet is koppelverkoop van kredieten aan gekoppelde nevenovereenkomsten (in casu je Koersplan) verboden (tenzij je de vrijheid had die nevenovereenkomst bij een verzekeraar van eigen keuze af te sluiten en die vrijheidverlening ook uit de kredietovereenkomst blijkt) . Die koppeling zul je dan wel moeten kunnen bewijzen, maar blijkt wel al min of meer uit het pandrecht.
Succes ermee ! En neem de les ter harte: als je een aangeboden constructie/contract niet snapt, deponeer het aanbod dan linea recta in de prullenmand !
Anders dan je stelt zal je Koersplan-overeenkomst wel verpand zijn aan VOLA, in plaats van andersom. Tegen VOLA kun je mogelijk een klachtprocedure starten bij het KIFID wegens verboden koppelverkoop. In de Wet op het Consumentenkrediet is koppelverkoop van kredieten aan gekoppelde nevenovereenkomsten (in casu je Koersplan) verboden (tenzij je de vrijheid had die nevenovereenkomst bij een verzekeraar van eigen keuze af te sluiten en die vrijheidverlening ook uit de kredietovereenkomst blijkt) . Die koppeling zul je dan wel moeten kunnen bewijzen, maar blijkt wel al min of meer uit het pandrecht.
Succes ermee ! En neem de les ter harte: als je een aangeboden constructie/contract niet snapt, deponeer het aanbod dan linea recta in de prullenmand !
Koersplan is toch gebaseerd op aandelen? Dan is het logisch dat je vorig jaar verlies hebt geleden.
-
Koersplan is nog een van de betere producten van de Aegon.fveenstra1962 schreef: koersplan. deze woekerpolis is de grootste oplichterij van deze tijd.
-
Juwita,juwita schreef:Voor wat betreft je Koersplan contract kun je je nog aansluiten bij de lopende rechtszaak van de Stichting Koersplan de Weg Kwijt. Die collectieve rechtszaak staat er goed voor, nadat Aegon al bij de Rechtbank en (in hoger beroep) bij het Gerechtshof in het zand heeft gebeten.
Ze hebben wat anders gedaan wat nog veel dramatischer is dan kosten voor de te verwachten eindopbrengst.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=20
Dus naar het KiFiD met een klacht over de compensatie.
Kan dat nu ook nog?
Ik heb destijds € 20.000 ingelegd sinds 1993, een veilige manier werd destijds gezegd. in 2009 € 13.000 aan overgehouden,
Ik heb geloof ik € 67, vergoeding gekregen......
En dan vandaag horen dat Aegon Netto € 872 winst heeft gehaald,
krijg ik toch een vieze smaak van in mn mond..
Onbegrijpelijk dat dit wordt toegestaan AFM stelt werkelijk niets voor zitten er ook om hun zakken te vullen.
Ik heb destijds € 20.000 ingelegd sinds 1993, een veilige manier werd destijds gezegd. in 2009 € 13.000 aan overgehouden,
Ik heb geloof ik € 67, vergoeding gekregen......
En dan vandaag horen dat Aegon Netto € 872 winst heeft gehaald,
krijg ik toch een vieze smaak van in mn mond..
Onbegrijpelijk dat dit wordt toegestaan AFM stelt werkelijk niets voor zitten er ook om hun zakken te vullen.