LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
woekertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2010 20:49

Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Ongelezen bericht door woekertje »

Vrijdag 1 oktober gebeld met Fortis. Waarom zij nog geen bericht hadden verstuurd, met daarin de berekening van de compensatievergoeding. Zoals beloofd in hun brief medio november 2009.
Excuus van de dame aan de telefoon: e.e.a. gaat meer tijd in beslag nemen en op zijn vroegst in maart 2011 zou er een bericht KUNNEN komen.
Fortis is druk een excuus brief te schrijven, die alle betrokken over een tijdje zullen ontvangen.
Nou, mooi is dat. We krijgen vast rente over de periode na het 3de kwartaal 2010? :?

janzim
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2010 11:59

Re: Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Ongelezen bericht door janzim »

Ik maak hetzelfde mee. Moet toch iets tegen te doen zijn.
Heeft u uw polis ook afgekocht of loopt deze nog door.
Ik had er nl. 2 waarvan ik er 1 heb afgekocht. Deze is niet behandeld maar de polis die nog loopt wel. Wat toevallig. Ik verdenk ze ervan dat de polissen waar ze gelijk voor moeten betalen het laatst behandeld worden.

mvg Jan

Demysas
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 aug 2004 09:33

Re: Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Ongelezen bericht door Demysas »

Niet alleen Fortis, maar ook SNS-Reaal laat het afweten. Zijn te laat en gaan het domweg niet redden wordt aangegeven. Al wordt daar ook aangegeven dat ze er met een aantal punten nog niet uit zijn met de belangenverenigingen. Typisch eigenlijk... Je spreekt een compensatie af, vervolgens stemming laten plegen en dan er nog niet uit zijn.

Ben overigens zwaar tegen de voorgestelde compensatie, maar daar is al genoeg wat over geroepen. De belangenverenigingen zouden eigenlijk nog eens een stemming moeten laten doen. Ben benieuwd hoe die er dan uit ziet nu een ieder weet hoe de compensatie echt in elkaar steekt. Ben er tot de dag van vandaag van overtuigd dat veel voorstemmers ten tweede male niet wisten wat ze aangingen. De eerste keer was destijds toen we allemaal een woekerpolis aangingen. 't Is maar net hoe je iets brengt hè!

RJK

tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Ongelezen bericht door tuinstra »

Bij Achmea krijgen we in 2011 pas bericht, snel hé.

RalphL
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:29

Re: Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Ongelezen bericht door RalphL »

De klantvriendelijkheid van Fortis kan ik ronduit belabberd noemen.
Ik heb nu gedurende 4 jaar 16 brieven aan Fortis ASR gestuurd. Op sommige krijg je helemaal geen antwoord, als je antwoord krijgt is het pas na talloze maanden. Maar aan de inhoud heb je dan helaas niets; Zeer kortaf met standaard algemene zinnetjes.
Ik geloof ook totaal niet dat het berekenen van een compensatie zoveel tijd kost, sterker nog, als je eenmaal het bestaande rekenmodel hebt aangepast (om de compensatie te bereken, wat zal het zijn, pakweg 2 weken aan werkuren?) dan is het met "een druk op de knop" bekeken.
Verwacht dus niets maar dan ook niets van Fortis zelf.
Van mijn tussenpersoon krijg ik inmiddels wel zinnige antwoorden op mijn vragen over bijvoorbeeld de VIP van Fortis.
Mijn lijfrente polis heb ik inmiddels overgeboekt van Fortis naar Brand New Day. Dat ging probleemloos en zeer snel. En wat een ongelofelijk verschil in service tussen Fortis en Brand New Day!! De laatsten geven zeer snelle (binnen een dag) en heldere reakties op vragen, zeer prettig. Dus ik zou zeggen, dek je zelf juridisch in richting Fortis door steeds op tijd stuitingsbrieven te sturen en verspil verder geen tijd meer aan Fortis, maar ga er weg.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Fortis ASR - geen bericht in 3de kwartaal 2010

Ongelezen bericht door juwita »

De compensatieregeling en de gebrekkige voorlichting over kosteninhoudingen gaan, logischerwijze, over twee verschillende zaken. De compensatie is er om ''te veel''(?) in rekening gebrachte kosten te compenseren. Het echte probleem in de beleggingspolis-affaire is echter dat verzekeraars hun klanten op grote schaal uberhaupt niet of uiterst gebrekkig informeerden over kosteninhoudingen, met als gevolg dat een paar miljoen beleggingspolisbezitters polissen hebben afgesloten die ze niet zouden hebben afgesloten wanneer ze wel goed waren geinformeerd over de kosteninhoudingen en de hoogte daarvan. De gebrekkige informatieverschaffing leidt tot de conclusie dat er juridisch sprake is van
1 dwaling bij de polishouder;
2 schending van de zorgplicht door de verzekeraar;
3 misleiding

In plaatst van de gaan zitten wachten op een compensatiebrief van je verzekeraar (die niets of bijna niets oplevert), lijkt het mij zinvoller om een klachtprocedure te starten bij het Kifid over de punten 1 tot en met 3. De uitspraken van de Geschillencommissie Kifid en de Commissie van Beroep Kifid lijken inmiddels de goede kant op te gaan en te leiden tot een echte compensatie van de daadwerkelijk geleden schade. De doorlooptijd van een klachtprocedure bij het Kifid zal inmiddels ruim langer zijn dan één jaar, dus waarom nog langer wachten ? Kom in actie en start een klachtprocedure bij het Kifid tegen je verzekeraar.

Gesloten