LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Generali laat consumenten in de kou staan
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Generali laat consumenten in de kou staan
Hoi Allen,
Een paar jaar geleden heb ik een redelijke schikking getroffen met Generali wat neer kwam op een netto betaling van de te hoge kosten zonder compensatie van de jaren nog te gaan:
- 10x zoveel als eerste voorstel
- zonder geheimhoudingsclausule
- met paragraaf dat als anderen meer zouden krijgen dan zou ik dat ook krijgen
Maar gezien de communicatie naar haar klanten lijkt Generali een drastische koerswijziging te hebben gemaakt.
Zijn er nog meer slachtoffers met positieve / negatieve ervaringen, die hun klacht wel / niet aan KIFID hebben voorgelegd?
Groetjes,
Joep
Een paar jaar geleden heb ik een redelijke schikking getroffen met Generali wat neer kwam op een netto betaling van de te hoge kosten zonder compensatie van de jaren nog te gaan:
- 10x zoveel als eerste voorstel
- zonder geheimhoudingsclausule
- met paragraaf dat als anderen meer zouden krijgen dan zou ik dat ook krijgen
Maar gezien de communicatie naar haar klanten lijkt Generali een drastische koerswijziging te hebben gemaakt.
Zijn er nog meer slachtoffers met positieve / negatieve ervaringen, die hun klacht wel / niet aan KIFID hebben voorgelegd?
Groetjes,
Joep
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Beste Joep,
Ik ben benieuwd of er bij u sprake is van een Generali Toekomstplan en zo ja, wanneer heeft u deze verzekering afgesloten? Wij hebben reeds een klacht ingediend bij Generali en ons tussenpersoon, echter zonder succes. Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
Jet
Ik ben benieuwd of er bij u sprake is van een Generali Toekomstplan en zo ja, wanneer heeft u deze verzekering afgesloten? Wij hebben reeds een klacht ingediend bij Generali en ons tussenpersoon, echter zonder succes. Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
Jet
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
KIjk hier hoe een andere gedupeerde dat aanpakte.JetBos schreef:Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Zendtijd bij KASSA of Radar blijkt de consument idd vaak nog beter te helpen dan goede argumenten.chrisd1 schreef:KIjk hier hoe een andere gedupeerde dat aanpakte.JetBos schreef:Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
Maar desalniettemin nemen veel financiële instellingen KIFID in mijn ogen toch nog wel serieus, Generali bewoog echt wel toen ik mijn klacht bij KIFID had ingediend (ze wouden een negatieve uitspraak voorkomen en stelde in schikking ook geheimhouding voor).
To be continued...
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Hoi Jet,JetBos schreef:Beste Joep,
Ik ben benieuwd of er bij u sprake is van een Generali Toekomstplan en zo ja, wanneer heeft u deze verzekering afgesloten? Wij hebben reeds een klacht ingediend bij Generali en ons tussenpersoon, echter zonder succes. Een klacht bij KIFID wordt z.s.m. ingediend.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet,
Jet
Idd Toekomstplan, uit 2005, schikking in 2014.
Ik ben erg benieuwd hoe Generali gaat reageren.
Groetjes,
Joep
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Hallo beste medeslachtoffers van het Generali Toekomstplan. Al jaren poog ik Generali bewegen een reeele compensatie te bieden voor m.n. hoge aanloopkosten en ook de steeds hoger wordende overljdensrisico dekking, waardoor er slechts weinig werd geïnvesteerd in de polis. Ik heb inmiddels, noodgedwongen, de ORV uit de polis laten halen, maar moest toen wel hiervoor een separate verzekering afsluiten. Mijn klacht ligt inmiddels ook al geruime tijd bij het Kifid. Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden. Ik heb gevraagd om dat niet meer te doen en de reeds ingehouden betalingen weer in de polis te storten. Generali heeft hier afwijzend op gereageerd en ik overweeg over dit punt nog een aparte klacht bij het Kifid in te dienen.
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??abkaan schreef:Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Chris, Vanwaar deze reactie?chrisd1 schreef:Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??abkaan schreef:Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden.
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Die 2% is toch tussen partijen afgesproken??Joepie Joepie schreef:Chris, Vanwaar deze reactie?chrisd1 schreef:Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??abkaan schreef:Recent heb ik Generali weer eens aangesproken op de jaarlijkse inhouding ten gunste van mijn "adviseur", waar ik, na het afsluiten van de polis, nooit meer iets van vernam, maar jaarlijks wordt nog steeds ca. 2% van mijn premie hiervoor ingehouden.
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
INderdaad. Waarom zou die 2% niet meer betaald hoeven te worden?
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Ik lees dat "adviseur" sinds afsluiting niks van zich heeft laten horen (en dat polis aangepast moest worden), was dat (zorgplicht) afgesproken?
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Mijn "originele adviseur" is er mee gestopt en Generali heeft mij toen, overigens zonder overleg, een nieuwe adviseur toegewezen, hetgeen ik slechts kon afleiden uit het jaarlijkse overzicht. Deze zgn. adviseur heeft nog nimmer van zic h laten horen en ik zie niet in waarom ik voor een adviseur zou moeten betalen die geen vinger voor mijnheert verroert.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Chrisd1 en Moneyman, en wat is daarop jullie antwoord?
Gaat dit helpen?
https://www.nu.nl/economie/4919930/verz ... rland.html
Gaat dit helpen?
https://www.nu.nl/economie/4919930/verz ... rland.html
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
@Joepie
Ik lees o.m:
Ik lees o.m:
Sluit op zich weer goed aan bij deze recente post van mijzelf.Generali Nederland is een mooi bedrijf dat producten en diensten biedt die goed aansluiten bij ASR.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
@Chrisd1
ik begrijp er niks van
ik begrijp er niks van
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Jammer; maar hopelijk helpt MM je verder.Joepie Joepie schreef:@Chrisd1
ik begrijp er niks van
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
chrisd1 schreef:Hallo?? jij houdt je wel vaker niet aan je afspraken??
Thankschrisd1 schreef:Jammer; maar hopelijk helpt MM je verder.Joepie Joepie schreef:@Chrisd1
ik begrijp er niks van
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Er worden in ieder geval flink wat mensen ontslagen. Dat zal ze leren....Joepie Joepie schreef:Chrisd1 en Moneyman, en wat is daarop jullie antwoord?
Gaat dit helpen?
https://www.nu.nl/economie/4919930/verz ... rland.html
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
https://www.nu.nl/economie/4921013/nede ... n-asr.html
De staat heeft er blijkbaar weinig vertrouwen in...
De staat heeft er blijkbaar weinig vertrouwen in...
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Generali laat consumenten in de kou staan
Generali stopt ermee in Nederland en is/wordt nu ASR ... of dat van invloed is/was?