AEGON (vaak nog onder de oude handelsnaam ''Spaarbeleg'') sloot in de voorbije circa 25 jaar zo'n 650.000 Koersplan-contracten af. Het Koersplan is daarmee met een straatlengte voorsprong het meest-verkochte woekerpolis-product. Vanaf 2005 is de Stichting ''Koersplan de Weg Kwijt'' tegen Aegon gaan procederen. Uit de berichten in de media en de website van de Stichting Koersplan de weg kwijt maak ik op dat hooguit zo'n 30.000 Koersplan gedupeerden zich bij die rechtszaak aansloten. Ruim minder dan 10% van het vermoedelijk aantal (flink door Aegon belazerde) Koersplan-gedupeerden. Die rechtszaken zijn zowel in het geding in eerste aanleg (rechtbank) en in hoger beroep (Gerechtshof) gewonnen op misleiding. Aegon is -laatste strohalm- vorig jaar nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad, maar in een cassatieprocedure wordt er niet meer door de rechter over de feiten geoordeeld. De kans dat AEGON het vonnis nu nog vernietigd krijgt, acht ik kleiner dan 10%. Een misleidingsoordeel in immers een feitenoordeel. Vermoedelijk vele 10-duizenden Koersplan gedupeerden hebben de afgelopen jaren, via de persmedia, gehoord over de Koersplan-rechtszaak, maar hebben hier vervolgens niets mee gedaan (reden: te lui; geen zin 75 euro aan contributie uit te geven; geen tijd; te ingewikkeld; Koersplan-contract inmiddels verscheurd etc. etc.). Anderen zullen gedacht hebben, als de Stichting Koersplan de weg kwijt de rechtszaak wint, dan krijg ik ook vanzelf mijn schade van Aegon vergoed, zonder aansluiting bij deze Stichting. Wie dit laatste gelooft, gelooft kennelijk in sprookjes. Gratis meeliften is er niet bij ! Bent u Koersplan-gedupeerde en nog niet aansloten bij de Stichting Koersplan de weg kwijt, word dan wakker en sluit u alsnog aan. Over enkele maanden bent wellicht te laat ! Zie verder de website http://www.koersplandewegkwijt.nl
P.S. ik heb geen belangen in deze Stichting. Dit is gewoon een tip van iemand die weet hoe de hazen lopen.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis meeliften Koersplan-rechtszaak ? Vergeet het !
Re: Gratis meeliften Koersplan-rechtszaak ? Vergeet het !
@Juwita,
Maar een veroordelend vonnis is t.z.t. wel door Koersplan-gedupeerden die niet bij de Stichting zijn aangesloten te gebruiken. Het vonnis spreekt immers een oordeel uit terzake van misleiding door AEGON, en die misleiding vond ook plaats jegens de NIET bij de Stichting KPDWK aangeslotenen. Die groep zal dan vermoedelijk wel een eigen advocaat in de arm moeten nemen a raison van zo'n 175,-- euro per uur. En tja.... ''penny wise, pound foolish'' gedrag is toch een beetje de dominante cultuur hier te lande ?
Maar een veroordelend vonnis is t.z.t. wel door Koersplan-gedupeerden die niet bij de Stichting zijn aangesloten te gebruiken. Het vonnis spreekt immers een oordeel uit terzake van misleiding door AEGON, en die misleiding vond ook plaats jegens de NIET bij de Stichting KPDWK aangeslotenen. Die groep zal dan vermoedelijk wel een eigen advocaat in de arm moeten nemen a raison van zo'n 175,-- euro per uur. En tja.... ''penny wise, pound foolish'' gedrag is toch een beetje de dominante cultuur hier te lande ?
@peewee,
Zo'n contributie van 75,-- voor die Stichting lijkt me het beste rendement te gaan opleveren die een Aegon/Koersplan klant ooit in z'n leven zal kunnen behalen. Levert binnen een jaartje of zo een vrijwel zeker rendement op van een VELE HONDERDEN procenten. Daar kan geen Warren Buffett tegen op.
Zo'n contributie van 75,-- voor die Stichting lijkt me het beste rendement te gaan opleveren die een Aegon/Koersplan klant ooit in z'n leven zal kunnen behalen. Levert binnen een jaartje of zo een vrijwel zeker rendement op van een VELE HONDERDEN procenten. Daar kan geen Warren Buffett tegen op.
Laatst gewijzigd door juwita op 21 jun 2012 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben gewoon afgewacht met ons Aegon Fundplan. (Wij hebben wel een garantieverzekering: inleg + 4% gegarandeerd). Om deze reden hebben wij geen aktie ondernomen. Diverse keren een brief van Aegon gehad dat de polis aangepast zou worden. Vorige week brief ontvangen en de winstuitkeringen zijn naar boven bijgesteld. Volgens mij krijgt iedereen na de uitspraak een compensatie.
gr.
gr.
Welke uitspraak ? Er loopt niet eens een collectieve rechtszaak tegen Aegon over het Fundplan. Je verwart de compensatiefooitjes met een echte rechtszaak over het KOERSPLAN tegen AEGON !Volgens mij krijgt iedereen na de uitspraak een compensatie.