LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Multifacetplan

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sabeltje100
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2011 19:43

Re: Het Multifacetplan

Ongelezen bericht door sabeltje100 »

Ben er nu achter, dat ik gen...d ben met mijn/onze multifacetplannen van Reaal. hoe nu verder met dit plan om te gaan? wie heeft een goede tip/raad voor mij/ons. ik heb er 3 lopen en een wilde ik laten uitkeren voor een studerend kind, die kan beter een baantje gaan zoeken. Help!
Hoor graag wat de beste manier is.

PeterJG
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jan 2011 14:04

Re: Het Multifacetplan

Ongelezen bericht door PeterJG »

Je kunt je aansluiten bij de 23 lotgenoten op deze site: http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act ... etailId=40

HereIsTom
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:04

Re: Het Multifacetplan

Ongelezen bericht door HereIsTom »

Is er nog enig nieuws over dit SNS MultiFacetPlan (Reaal), ik heb er ook 2 lopen en heb ze nu eens goed na zitten kijken en kom er achter dat mijn inleg van ruim 44.000 nu niks meer waard is :shock:

Wat kan/moet ik doen?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Het Multifacetplan

Ongelezen bericht door juwita »

HereIsTom schreef:Is er nog enig nieuws over dit SNS MultiFacetPlan (Reaal), ik heb er ook 2 lopen en heb ze nu eens goed na zitten kijken en kom er achter dat mijn inleg van ruim 44.000 nu niks meer waard is :shock:

Wat kan/moet ik doen?
Een stuitingsbrief verzenden aan je verzekeraar (om verjaring te voorkomen) en volgens de regels van het KIFID een klachtprocedure starten tegen je verzekeraar over de verborgen gehouden kosten. KIFID klachtprocedure geheel doorlopen en dus niet halverwege stoppen na een oordeel van de Ombudsman (want die is alleen falend bemiddelaar !)

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Het Multifacetplan

Ongelezen bericht door arvandongen »

HereIsTom schreef:Is er nog enig nieuws over dit SNS MultiFacetPlan (Reaal), ik heb er ook 2 lopen en heb ze nu eens goed na zitten kijken en kom er achter dat mijn inleg van ruim 44.000 nu niks meer waard is :shock:

Wat kan/moet ik doen?
1) Doen wat Juwita zegt.

2) Waarschijnlijk is je inleg verdwenen door 2 onderdelen:
. a) Koersverliezen. Hieraan kan je niets doen omdat (indien) je bewust gekozen hebt voor en beleggingsproduct. Koersen kunnen nu eenmaal dalen.
. b) Verborgen kosten en verborgen risicopremies. Hierover kan je de procedure starten. Het goede nieuws is dat -indien verborgen kosten bewezen zijn- je jezelf kan beroepen op dwaling, misleiding etc etc. Dat heeft tot gevolg dat je polis vernietigd kan worden, waardoor je je totale inleg (44.000) plus wettelijke rente terug zou moeten krijgen. In ieder geval krijg je de illegaal ingehouden kosten en premies terug.

Succes!

Gesloten