Het Schikkingsbedrog
-
ClaimConcept
Het Schikkingsbedrog
Manifest Schikkingsbedrog (Vereniging Financieel Verbond)
- 16again
Beste antwoord
Gekozen door ClaimConcept
Re: Het Schikkingsbedrog
Opmerkelijk hoe dit onderwerp helemaal van de Radar verdwenen is.
Ruim 20 jaar terug waren er dagelijks vele berichten hier, de gedupeerden zijn blijkbaar verder gegaan met hun leven.
Mijn conclusie: Het traineren door niet alleen banken en verzekeraars maar ook de rechtspraak (gerechtelijk apparaat mocht niet vastlopen) tezamen met de dubbele agendas van belangenclubs heeft zo zijn vruchten afgeworpen.
Ruim 20 jaar terug waren er dagelijks vele berichten hier, de gedupeerden zijn blijkbaar verder gegaan met hun leven.
Mijn conclusie: Het traineren door niet alleen banken en verzekeraars maar ook de rechtspraak (gerechtelijk apparaat mocht niet vastlopen) tezamen met de dubbele agendas van belangenclubs heeft zo zijn vruchten afgeworpen.
Opmerkelijk hoe dit onderwerp helemaal van de Radar verdwenen is.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Een rechtspraak die voorkomt dat ze vastloopt kan je moeilijk traineren noemen…
ClaimConcept
vindt dit leuk
De vraag is of je het nog rechtspraak kan noemen als men bewust geen recht wil spreken omdat men anders 'vastloopt'.
Het welbekende probleem, er zijn in Nederland ongeveer 1,5 miljoen rechtszaken per jaar. Dat is kanton-, civiele-, bestuurs- en strafzaken bij elkaar. Er is veel werkdruk en zaken blijven op de plank liggen omdat men het nog nauwelijks aan kan.
Dan blijkt dat er zeven miljoen woekerpolissen verkocht zijn. Het enige wat de verkopers hoeven te doen, is ervoor te zorgen dat alle zaken afzonderlijk behandeld moeten worden. Want dat kan helemaal niet, het systeem kan geen zeven miljoen extra zaken behandelen.
En dat is hoe het werkt met de 'rechtstaat'. Zou elke Nederlander één zaak per jaar beginnen, bijvoorbeeld omdat een webwinkel niet geleverd heeft en niet terugbetaald, omdat een verkoper garantie niet verleent, of om een woekerpolis, dan ontploft het systeem meteen. Want die kan dat helemaal niet aan.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Vooral dat inderdaad, ik denk juist dat het goed is dat de rechtsspraak zich niet vast laat lopen om dit soort zaken. Omdat dan traineren te noemen vind ik wat laag bij de grond.
Daarnaast is het ik logisch dat je er amper meer iets van hoort, er zullen nog een 'paar' diehards in dit soort dossiers zitten, waar vermoed ik vooral de advocaten en misschien ook de claim bureautjes erg blij mee zijn.
Maar voor het overgrote deel zal dit toch allang een gesloten hoofdstuk zijn en zijn die mensen verder gegaan met hun leven.
Daarnaast is het ik logisch dat je er amper meer iets van hoort, er zullen nog een 'paar' diehards in dit soort dossiers zitten, waar vermoed ik vooral de advocaten en misschien ook de claim bureautjes erg blij mee zijn.
Maar voor het overgrote deel zal dit toch allang een gesloten hoofdstuk zijn en zijn die mensen verder gegaan met hun leven.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Het punt is vooral dat je het geen traineren kunt noemen.
ClaimConcept
vindt dit leuk
-
HandigeHarrie
Traineren = vertragen, rekken en op de lange baan schuiven.
Ik weet de details niet maar vertragen om te zorgen dat de rechtbank in totaliteit niet vast loopt kan best wel, lijkt mij.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Het is dan ook geen rechtspraak meer....
Zo werden zaken afgeblazen, in afwachting van Duisenbergregeling en de daarvoor in elkaar getimmerde nieuwe wet "Collectieve Afhandeling Massaschade."
ClaimConcept
vindt dit leuk
Traineren is vertragen vanuit bewust handelen, zonder noodzaak. Daarvan is geen sprake. Er is gewoon X zittingscapaciteit, als een zitting vol zit ga je door naar de volgende. Daar wordt niets vertraagd, dat is gewoon onvoldoende capaciteit.HandigeHarrie schreef: ↑21 feb 2026 16:43Traineren = vertragen, rekken en op de lange baan schuiven.
Ik weet de details niet maar vertragen om te zorgen dat de rechtbank in totaliteit niet vast loopt kan best wel, lijkt mij.
Aygulf
en ClaimConcept
vinden dit leuk
Maar is het allemaal zo kommer en kwel?
Ik had een woekerpolis en voelde me berooid toen ik in 2020 na 21 jaar maandelijks 100 gulden inleggen maar 14000 euro uitgekeerd kreeg.
Dankzij Wakkerpolis vorige maand toch nog 1550 erbij, wat mij een paar keer klikken heeft gekost en waarvoor ik zeker absoluut geen verdere moeite in gestoken zou hebben.
Beter dan niks. En als het wel kon was ik toen toch geen rechtszaak begonnen.
Ik had een woekerpolis en voelde me berooid toen ik in 2020 na 21 jaar maandelijks 100 gulden inleggen maar 14000 euro uitgekeerd kreeg.
Dankzij Wakkerpolis vorige maand toch nog 1550 erbij, wat mij een paar keer klikken heeft gekost en waarvoor ik zeker absoluut geen verdere moeite in gestoken zou hebben.
Beter dan niks. En als het wel kon was ik toen toch geen rechtszaak begonnen.
ClaimConcept
vindt dit leuk
-
ClaimConcept
U kreeg in 1999 het advies om 21 jaar lang 100 gulden premie per maand in een levensverzekering te investeren? Totale inleg is dan 252 maanden * ƒ100 = ƒ25.200 (€11.435). Met als doel/offerte/prognose om 21 jaar later bij 9% jaarlijks rendement 71.169 gulden ofwel 32.295 euro bij elkaar te sparen? (als mijn aanname en berekening klopt)
U ontving in 2020 slechts 14.000 euro ofwel maar 2% rendement, niet eens voldoende voor inflatiecorrectie! Waarmee u dus in de verste verte uw spaardoel niet heeft behaald (Hypotheek? Aanvullend pensioen? Appeltje voor de dorst?). Ten opzichte van de in 1999 gewekte verwachting, heeft u dan in 2020 een gat van maar liefst 20.860 euro!
Waarvan u dankzij Wakkerpolis met slechts een paar keer klikken maar liefst 1.550 euro compensatie heeft gekregen? Beter dan niks...
-
Morgan le Fay
Ik heb eind jaren '90 Fl 5000,- ingelegd. Eindbedrag is rond de €2850,- Heb €290 compensatie.
Dus laat maar. Heb hier veel energie en papier aan besteed.
Dus laat maar. Heb hier veel energie en papier aan besteed.
ClaimConcept
vindt dit leuk
"Kan best, lijkt mij" is het zwakste argument dat ik ooit heb gehoord om iets te bewijzen....HandigeHarrie schreef: ↑21 feb 2026 16:43Traineren = vertragen, rekken en op de lange baan schuiven.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Een volwassene die bij volle bewustzijn geloofde dat je 9% per jaar gedurende 21 jaar kon krijgen was toch ook niet helemaal wakker.... Toch ook een beetje verblind door hebzucht.ClaimConcept schreef: ↑22 feb 2026 12:16U kreeg in 1999 het advies om 21 jaar lang 100 gulden premie per maand in een levensverzekering te investeren? Totale inleg is dan 252 maanden * ƒ100 = ƒ25.200 (€11.435). Met als doel/offerte/prognose om 21 jaar later bij 9% jaarlijks rendement 71.169 gulden ofwel 32.295 euro bij elkaar te sparen? (als mijn aanname en berekening klopt)
U ontving in 2020 slechts 14.000 euro ofwel maar 2% rendement, niet eens voldoende voor inflatiecorrectie! Waarmee u dus in de verste verte uw spaardoel niet heeft behaald (Hypotheek? Aanvullend pensioen? Appeltje voor de dorst?). Ten opzichte van de in 1999 gewekte verwachting, heeft u dan in 2020 een gat van maar liefst 20.860 euro!
Waarvan u dankzij Wakkerpolis met slechts een paar keer klikken maar liefst 1.550 euro compensatie heeft gekregen? Beter dan niks...
ClaimConcept
vindt dit leuk
Blame the victim?
Het aandelenfonds wereldwijd waarin ik belegde in m'n hypotheekpolis presteert gewoon dubbele cijfers rendement sinds 2008.
Mijn kew ging van crisis in 2008 en 10% opgebouwde waarde van doelkapitaal naar 75% in 2019, inmiddels alles al volledig omgezet naar sparen hypotheekrente 1,35% en doelkapitaal daardoor net niet halen. (maakt bij mij niet uit want hypotheek is daarna volledig en ruim 2 jaar eerder afgelost, daar was veiligstellen op afgestemd)
Maar voormalig huisfondsje presteert nu nog steeds op 10 jaar dubbele cijfers.
Lasten laatste 8 jaar 2% bruto per jaar inclusief de polisinleg, tegenwoordig kost aflossen 3,3% + daarbij nog de 4% rente per jaar oid.
Het enige wat ik heb zien woekeren was het beleggingsrendement na 2008.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Rechtzaken zijn weldegelijk meermaals platgelegd.
https://www.platformaandelenlease.nl/pa ... lpraat.htm
https://www.platformaandelenlease.nl/la ... nieuws.htm
ClaimConcept
vindt dit leuk
Als je linkt naar enorme lappen tekst zonder iets concreets te noemen is dat niet heel overtuigend.
ClaimConcept
vindt dit leuk