Beste forum leden,
Zoals velen van u heb ook ik een ultiem woeker(beleggings)polis product van NN.
Omdat de opbrengsten belachelijk laag zijn, heb ik er geen vertrouwen in dat dat ooit nog goed komt. Nu heb ik mijn tussenpersoon gevraagd wat de mogelijkheden zijn om dit product over te zetten naar het bankspaarproduct van NN. Dit kan heel goed
en eigenlijk valt de extra inleg om hetzelfde GEGARANDEERDE resultaat te halen eigenlijk wel mee.
Daarbij hoef ik dan geen extra notariskosten of kosten voor een nieuwe hypotheekakte t betalen, maar ik mag wel even € 250,- "omzettingskosten" betalen...
Ligt het nou aan mij, of heb ik het goed dat NN wel veel lef heeft om dit nog te vragen. ZIJ hebben een slecht product in de markt gebracht, waardoor IK nu meer moet betalen, dus die kosten vind ik belachelijk.
Wat vind u???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten nieuw product NN
Re: Kosten nieuw product NN
Als ik u was zou ik nog even aankijken, wat de rechtzaak te beweeg brengt in verzekeringsland van de ASR zie start pagina tros radar. Die E 250,- zal ik nooit betalen.. Ben zelf aan het steggelen tegen Aegon (fundsparen en fund pensioen) en mij koersplan loopt via de (enige en echte) stichting KOERSPLANDEWEG KWIJT. Ik heb Aegon vele vragen gestuurd en wacht nog op antwoord en heb een gesprek met tussenpersoon (aegon bank bemiddeling, waar mijn polissen nu (nog) lopen) aangevraagd.
Je hebt zelf aan de tussenpersoon gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Het is dus niet zo dat NN naar je toegekomen is om je dit product aan te bieden als alternatief. En zij zeggen dus ook niet dat je dit product moet nemen. Dan is het logisch dat in eerste instantie gewoon volgens de hypotheekvoorwaarden wordt gehandeld en die kosten in rekening worden gebracht.
Is ook bij NN expliciet aangegeven dat je het niet eens bent met de kosten van de beleggingspolis en daarom daar vanaf wil? Dan zou het nl. kunnen zijn dat ze zelf naar je toe komen met een voorstel om het om te zetten in een bankspaarproduct, zonder die kosten. En het kan ook best zijn dat als je/je tussenpersoon bij NN de reden aangeeft waarom je een ander product wil, dat je dan ook lagere of geen kosten krijgt.
Je kunt het trouwens ook van de andere kant bekijken. Jíj hebt in het verleden voor het product gekozen, en jíj wilt een ander product kiezen, dus zo heel raar is het niet dat NN de kosten daarvoor niet op zich wil nemen. En je kunt het nog verder doortrekken, jou tussenpersoon heeft je in het verleden dat slechte product aangeraden en heeft daarvoor flink betaald gekregen (een stuk meer dan voor een spaarhypotheek). Nu je erachter komt dat het product niet goed bij je past, kom je weer terug bij de tussenpersoon die je in het verleden slecht geadviseerd heeft. Wie zou dan voor die keuze moet betalen? Jij, NN of de tussenpersoon?
Is ook bij NN expliciet aangegeven dat je het niet eens bent met de kosten van de beleggingspolis en daarom daar vanaf wil? Dan zou het nl. kunnen zijn dat ze zelf naar je toe komen met een voorstel om het om te zetten in een bankspaarproduct, zonder die kosten. En het kan ook best zijn dat als je/je tussenpersoon bij NN de reden aangeeft waarom je een ander product wil, dat je dan ook lagere of geen kosten krijgt.
Je kunt het trouwens ook van de andere kant bekijken. Jíj hebt in het verleden voor het product gekozen, en jíj wilt een ander product kiezen, dus zo heel raar is het niet dat NN de kosten daarvoor niet op zich wil nemen. En je kunt het nog verder doortrekken, jou tussenpersoon heeft je in het verleden dat slechte product aangeraden en heeft daarvoor flink betaald gekregen (een stuk meer dan voor een spaarhypotheek). Nu je erachter komt dat het product niet goed bij je past, kom je weer terug bij de tussenpersoon die je in het verleden slecht geadviseerd heeft. Wie zou dan voor die keuze moet betalen? Jij, NN of de tussenpersoon?
-
@jammer;
Ik ben aangesloten bij de st. Woekerpolisclaim, en wacht die uitkomst af. Maar dat kan nog wel ff duren. NN maakt er een spel van om te kijken hoe lang ze alles kunnen uitstellen. Overigens heeft mijn aanstaande overstap geen gevolgen voor een eventuele uitkering, zo staat overigens in diverse aankondigingen van NN. Daarbij, elke uitkering die ze doen, mag direct naar mijn bankspaarproduct..
@Kweenie;
Zoals boven vermeld ben ik aangesloten bij de stichting Woekerpolisclaim zodat die mijn belangen en die van velen andere kan behartigen.
Ik heb inderdaad zelf om deze omzetting gevraagd, omdat NN al zeer lange tijd op zich laat wachten. Dat ik nu zelf initiatief neem wil niet zeggen dat ik mij overal bij neer zou moeten leggen, toch? Wel vind ik de redenering over de tussenpersoon interesant, daar zal ik ff over nadenken
Ik ben aangesloten bij de st. Woekerpolisclaim, en wacht die uitkomst af. Maar dat kan nog wel ff duren. NN maakt er een spel van om te kijken hoe lang ze alles kunnen uitstellen. Overigens heeft mijn aanstaande overstap geen gevolgen voor een eventuele uitkering, zo staat overigens in diverse aankondigingen van NN. Daarbij, elke uitkering die ze doen, mag direct naar mijn bankspaarproduct..
@Kweenie;
Zoals boven vermeld ben ik aangesloten bij de stichting Woekerpolisclaim zodat die mijn belangen en die van velen andere kan behartigen.
Ik heb inderdaad zelf om deze omzetting gevraagd, omdat NN al zeer lange tijd op zich laat wachten. Dat ik nu zelf initiatief neem wil niet zeggen dat ik mij overal bij neer zou moeten leggen, toch? Wel vind ik de redenering over de tussenpersoon interesant, daar zal ik ff over nadenken