LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laatste berichtgeving over de woekerpolis.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
zjarl
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jun 2007 21:33

laatste berichtgeving over de woekerpolis.

Ongelezen bericht door zjarl »

Antoinette Herzenberg was de engel der wrake in het voortdurende consumentenleed waaronder wij maar altijd weer lijden.
maar dat is nu wel over na de beschamende vertoning in het vraaggesprek met de voormannen van de Stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim die ons, woekerpolishouders, met een flinke financiele kluit het riet in hebben gestuurd.
We dachten, met name door de regelmatige updates in Radar, dat er licht aan de horizon zou zijn, maar uiteindelijk is er, onder supervisie van de heer Wabeke , een waardeloos compromis gesloten.
Antoinette mistte in dit onderhoud haar gebruikelijk krachtige verontwaardigde houding.
Ik leid hier machteloosheid uit af en de erkenning dat je het wel kunt hebben over een bank die na 3 maanden niet meer goed zit, maar dat het duidelijk is dat wij ''gewone mensen'' belazerd zijn en belazerd zullen blijven worden door banken en verzekeringsmaatschappijen en dat dat voor welk consumentenprogramma cq organisatie een brug te ver is.


Charles Willemse, woekerpolishouder van een SNS Reaal product, het Multifacetplan.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: laatste berichtgeving over de woekerpolis.

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Hoe kan je van iemand die zelf een buitensporig en door de belastingbetaler betaald salaris ontvangt een oprecht verontwaardigde houding verwachten?

Met tweemaal de Balkenende-norm exclusief inkomen uit het produceren van programma's is mevrouw H. zelf een van de grote graaiers in dit land. En dankzij haar programma heeft zij meegewerkt aan het vullen van de zakken van slechte advocaten en vertegenwoordigers die zogenaamd voor gedupeerden op zouden komen. Enige vorm van zelfreflectie is mevrouw H. vreemd.

Ook mevrouw H. weet dat stemmingmakende televisie beter verkoopt dan de waarheid.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: laatste berichtgeving over de woekerpolis.

Ongelezen bericht door wevera »

De vraag is natuurlijk toch wel of het zonder Tros-Radar en mevr. Herzenberg voor de houders van woekerpolissen beter zou zijn geweest. Ik denk van niet. Er is zo langzamerhand toch enige verbetering te bespeuren, van de meer dan 4.% jaarkostenafslag in sommige polissen, via de 3.5% volgens de aanbeveling van Wabeke naar de 2.45 - 3.3% in de schikkingen. Het is nauurlijk veel te weinig. Ook in die schikkingen blijven het woekerpolissen, een uitgekookte manier van oplichten. Mar het fijne van die schikkingen is nou juist dat ze juridisch niets voorstellen. Iedereen heeft nog alle mogelijkheden

Het Tros-Radar programma van 18-1-2010 had natuurlijk al in september 2008 uitgezonden moeten zijn geweest. Dan waren we nu al veel verder geweest. Maar een uitskend programma vond ik het wel. Met name ook het optreden van prof. Ton Jongbloed, hoogleraar rechtsgeleerdheid, die aangaf dat het met de financiele rechten van de burger in dit land zeer droevig is gesteld liet aan duidelijkheid niets te wensen over. Dit zou toch een eye-opener moeten zijn voor de media en de volksvertegenwoordiging, m.n. de kamercommissie voor financien, dat ze de bakens moeten verzetteen, naar meer democratie in de financiele wereld. De tweede kamercommissie voor financien bakt er ook helemaal niks van is mij gebleken. Mijn emails over deze kwestie zijn nooit beantwoord maar als er iets op Tros-Radaar komt of in de Telegraaf gaan ze in eens hollen en twitteren als heggemusjes.

Het salaris van mevr. Herzenberg is inderdaad schandalig hoog. Die veel te hoge salariering is een probleem van de gehele plubieke omroep. m.n. ook van de Vara. Ik zit me al geruime tijd af te vragen waardoor het komt dat met name de Vara-corifeen als Mathijs van Nieuwkerk, Jeroen Pouw, Witteman enz. volkomen kritiekloos de praatje van Scheringa, Zalm, Streppel (aegon), Heemskerk (rabo) enz. aanvaarden. Ze verdienen allemaal meer als de M.P. en dat zal er wel mee te maken hebben. Een kwestie van ons kent ons blijkbaar, infotainment als een vorm van marketing om nog meer geld te verdienen.
Het is toch heel raar dat de commerciele omroepen, zoals RTLZ veel kritischer zijn over de gang van zaken in de financiele wereld dan de publieke omroepen.

Met vriendelijke groet, A.Wever

Gesloten