LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep betreffende BeursspaarPlan en Beurspensioenplan RVS

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
pcs

Oproep betreffende BeursspaarPlan en Beurspensioenplan RVS

Ongelezen bericht door pcs »

Oproep betreffende BeursspaarPlan en Beurspensioenplan van RVS verzekeringen!

Beste Lezers!

Gaarne wil ik in contact komen met gedupeerde die in de periode 2000 tot 2007 ook een bovengenoemde polis via de RVS hebben gesloten, het gaat hierom een Beursspaarplan en Beurspensioenplan van de RVS te Ede.

Op het moment sta ik kort voor om één procedure via mijn advocaat tegen deze verzekeringsmaatschappij te starten, daarbij is al schriftelijk via de advocaat kenbaar gemaakt dat deze zaak aanhangig zal worden gemaakt bij de rechtbank.

Inmiddels is het dossier gerezen, met totale tegenstrijdigheden van de verzekeraar en haar misleidende en frauduleuze handelingen en informatie.

In dit dossier, blijkt dat overigens ook voordat enige media op het gebied van woekerpolissen berichtgeving hebben geventileerd, duidelijke vragen zijn gesteld naar de verzekeringsmaatschappij, maar deze niet wilden beantwoorden, of zelfs geheel op straffe van ontslag van de RVS adviseur heeft geïgnoreerd.

Het is nu dan ook gelukt om de desbetreffende adviseur, de volledige waarheid te laten weergeven bij het aanstaande proces.

Ik hoop met deze oproep, verschillende reactie binnen te halen, en aantal feitelijke verwerpelijke missstanden te kunnen duiden.

Tevens is naar mijn mening, de oplossing ( Overeenkomst) van polisverlies.nl ook maar een sigaar uit eigen doos die wij als polishouders zullen moeten gaan betalen en geen enkel financieel belang heeft voor de compensatie van de betreffende woekerpolissen.

Vandaar ook de tegen- stemming compensatieregeling Nationale-Nederlanden, Postbank Verzekeringen en RVS , d.d. 12.12.2008.

Hoe meer kennis hoe meer macht is mijn devies!

Hopende op meer informatie van andere gedupeerde en eventuele andere personen die ook al inhoudelijke stappen hebben ondernomen of kort voor aanvang zijn.

Met vriendelijke groet,

PCS.

gea 39

Re: Oproep betreffende BeursspaarPlan en Beurspensioenplan RVS

Ongelezen bericht door gea 39 »

Hallo

Wij hebben ook een beurspensioenplan van de rvs al twee afkoopwaarde gehad maar willen niet uitkeren wat moet ik doen.

Groetjes Gea

NL-CA

Ongelezen bericht door NL-CA »

Heb ook een Beurspensioenplan en ben op het moment de eesrte stappen aan het zetten om deze premie-vrij te maken. Maar kom er nog niet precies uit wat de nadelen hiervan zijn. Omzetten naar een Kapitaalverzekering blijkt niet mogelijk....

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Premievrijmaken of afkopen zijn doorgaans geen oplossingen voor het terugdraaien van geleden verlies. Lees eerst op alle subfora met name de bijdragen van juwita en wevera en mijzelf. Begin bij de berichten uit de laatste 4 maanden, meer in het bijzonder sinds de TrosRadar uitzending van 18 januari 2010. Raadpleeg een echte financieel adviseur, voordat je onomkeerbare stappen zet.
ABN AMRO gedupeerde

Els Luchtmeijer

Ongelezen bericht door Els Luchtmeijer »

Goedemiddag allen,
Mijn man heeft een aantal jaren geleden het RVS BeursPensioenPlan premievrij gemaakt. In 2009 kregen wij een brief dat wij de polis konden afkopen/ of de waarde in een andere polis wilden leggen. Wij kregen een afkoopformulier thuisgestuurd. Dit hebben wij toen niet gedaan. In februari 2010 erover nagedacht om de polis toch maar af te kopen. Wat blijkt...Er is een wetswijziging, en dus kan dit niet meer. (bedrag is 2497,00) Fijn dat we daarvan op de hoogte zijn gesteld. Alsof we iedere dag op hun site kijken...Hoe dan ook, begrijpen doe we dit niet. Eerst wilde de RVS van dit product af, nu vallen ze terug in hun oude voorwaarden.
Herkenbaar?

M. van Rossum

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Iedereen doet er verstandig aan de diverse fora af te schuimen en zich te verenigen.
Er blijken ook nog meer discussies te lopen op forum "Verzekeraars":

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=80053

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 65&start=0 (zie bijdrage Johan Mulder)

En zoek eens met Google op afkoop lijfrente, dan lees je o.a.
http://www.mistermoney.nl/afkoop-en-lijfrente.asp

http://www.onderlinge.info/smartsite.dws?id=1213

Enzovoort.

Kijk net zo lang todat de informatie elkaar niet meer tegenspreekt en raadpleeg ook de site van de Belastingdienst.
http://www.belastingdienst.nl/particuli ... en-40.html

Albert1967

Ongelezen bericht door Albert1967 »

Beste PCS,

Wij hebben ook een Beursspaarplan van de RVS.

Startperiode 2000 tot nu..... En ook wij willen hem Afkopen.

Wij hebben van de RVS een brief "verzoek tot overmaking" gekregen,
alleen valt mij daar iets aan op.

Er staat een Waarde van beleggingen in per afkoop datum 1 september
zeg maar een fictief bedrag van 15,000 Euro

Verkoopkosten: 75 Euro
Administratie kosten: 0 Euro
Eerste kosten die u nog niet heeft betaald: 0 Euro
Verrekening van premies en achterstanden: 0 Euro

Totaal af: 75 Euro

Bij: Terugbetaling al verrekende kosten: 0 Euro

Afkoopwaarde = 14.025 Euro

Maar moet het niet zo zijn dat de geldsom die je in de eerste 5 jaar betaald hebt voor alle kosten "berekend over en voor een periode van 23 jaar"
Nu verrekend moet worden en ik een gedeelte daarvan terug moet krijgen?
Ik koopt de polis tenslotte nu wel al af na 11 jaar?

Graag hoor ik daar van jou of "iemand een reactie over"

Mvg, Albert
Laatst gewijzigd door Albert1967 op 09 okt 2010 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

zo beursspaarplan heb ik ook, ben ik nou de klos.?? Snap mm niet helemaal wat er mee is.

ALETTA1962

Ongelezen bericht door ALETTA1962 »

Beste lezers , via deze weg wil ik iedereen waarschuwen die via de verzekeringsadviseur van de RVS (in onze ogen een vertrouwenspersoon die de wensen van de klant respecteert ) een spaarplan afsluit voor de kleinkinderen (ja in goed vertrouwen hoe dom!) zodat ze later eventueel kunnen gaan studeren! Bij mij waren het mijn schoonouders die wat geld voor ze apart wilden zetten iedere maand voor 15 jaar lang. De RVS adviseur komt je geeft aan wat je wilt en je geeft ook aan dat geen risico wilt lopen omdat het geld van opa en oma is voor de kleinkinderen om te gaan studeren later. De eerste dochter kreeg een Toekomstplan op advies van de RVS adviseur en dat was prima die studeert inmiddels (2011)en kreeg na 15 jaar een bedrag uigekeerd van 10.000 euro om te gaan studeren. Kosten guldens 100 gulden per maand/kosten euro's 45,38 euro per maand dat hadden opa en oma toch maar mooi geregeld!
De jongste dochter wordt eind 2013 18 jaar en heeft op advies van de toenmalige RVS adviseur (zal de naam niet noemen) een Beursspaarplan gekregen in 1999 want het Toekomstplan was er niet meer en deze was vergelijkbaar zonder risico (zelfde inleg voor 15 jaar) en in ieder geval verzekerd van de inleg en dat was wat we wilden geen grote winst maar in ieder geval geld om te studeren en nogmaals geen risico en dat was dit plan volgens de adviseur (nee niet zwart op wit ) maar een mondelinge afspraak waarbij wij ervan uitgingen dat wederom onze wensen werden gerespecteerd en er in ieder geval werd uitgekeerd wat gespaard was dus ongeveer 8 duizend euro na 15 jaar misschien wat meer ! Wat een desillusie wat een oplichters als we mazzel hebben maken we geen verlies en staan we op nul maar als het tegenzit eindigen we in de min en moeten we bijleggen (maar gelukkig krijgen we daar misschien compensatie voor!!!!) Wij voelen ons opgelicht en bedrogen en willen eigenlijk niets meer met de RVS te maken hebben. Tsja hadden we de kleine lettertjes maar gelezen en hadden we maar dit en hadden we maar dat............Natuurlijk alles is mondeling afgesproken en in goed vertrouwen gegaan en helaas niet opgenomen en ook niet op papier gezet dus we kunnen het niet overleggen. Beleggen wilden we niet en risico lopen ook niet zeker niet met het spaargeld van je schoonouders maar ja wie geloofd je nog he? En had je alle papieren en overzichten en kleine lettertjes maar moeten lezen he want eenmaal afgesloten komt er niemand meer op terug om je te waarschuwen !
Wij zijn verdrietig en zeer teleurgesteld in de RVS en soms worden dingen afgesloten in een soort risicoberekening van de klant in overleg met de adviseur maar ik hoop dat jullie lezers mij geloven dat dit absoluut niet aan de orde was ! Dus de RVS weg ermee geen verzekeringen helemaal niets meer en daar ga ik mijn best voor doen mensen vertrouw het niet en geloof het niet en zorg ervoor dat je alles zwart op wit hebt al is de verzekeringsadviseur nog zo aardig en vriendelijk en vooral ook betrokken het is allemaal schijn blijkt nu!
Dus wij gaan het Beursspaarplan afkopen stopzetten of wat dan ook en ons Paraplupakket (alle verzekeringen in 1 stopzetten z.s.m) Maar misschien ook een probleem want dat pakket is gewoon voor 5 jaar verlengd zonder toestemming of handtekening van onze kant of bezoek van de RVS adviseur !
Het is toch wat dat dit allemaal zo maar kan mijn verdriet en teleurstelling zal nog wel even blijven maar ik heb in ieder geval mensen die ook goed in vertrouwen zijn gewaarschuwd niet doen want ze zijn niet te vertrouwen!!!

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ook wij hadden een Beurspensioenplan én 3 spaarplannen bij RVS.
Eén van die spaarplannen hebben wij uit laten betalen, zo'n 3 jaar geleden.
Het gespaarde bedrag was bijna 9000 euro, en na afkoop kregen wij 1800 euro uitgekeerd!!!!!
De rest ging naar de belastingdienst én naar RVS.

In 2000 hebben wij voor onze dochter een spaarplan bij RVS afgesloten, om voor haar zo'n 13.000 euro te sparen in 15 jaar tijd.
Echter kwamen we er achter dat in 2006 amper 1300 euro in dat spaarplan zat, minder als we hebben ingelegd!
Uiteraard verhaal gehaald bij onze nieuwe adviseur, en die zij doodleuk dat er mee belegd was, verkeerd belegd was!
In de spaarpot van onze andere dochter die in 2002 was gestart, zat 600 euro!
Op de vraag waarom ons dat studiebedrag van 13.000 euro was gegarandeerd, zei hij dat zoiets nooit haalbaar is :evil:

We zijn dus al die jaren bedrogen, veel geld kwijtgeraakt en alleen omdat wij de kinderen een studie wilden kunnen geven!

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Aletta & Nicole,

Je kan beiden deze zaak aanvechten via het KiFiD. De beurskoersen mogen dan wel gedaald zijn, maar verborgen kosten mogen niet ingehouden worden volgens de wet. Niet in 1999, ook niet daarvóór en zéker niet daarna. Het KiFiD heeft reeds meerdere keren geoordeeld dat het wegstoppen van kosten in de polisvoorwaarden niet is toegestaan. Deze hadden duidelijk verteld moeten zijn, vóór het afsluiten van het contract.

Je kan minimaal alle verborgen (dus illegaal ingehouden) kosten terugkrijgen. Mogelijk kan je zelfs dwaling of misleiding of bedrog aantonen. Dan zou je je volledige inleg plus wettelijke rente moeten terugkrijgen, als het KiFiD je gelijk geeft.

Aletta,

Aan je schadeverzekeringen zit je niet meer 5 jaar vast. De opzegging van schadeverzekeringen is als volgt geregeld (ref verbond van verzekeraars, http://www.verzekeraars.nl, VERPLICHT voor alle verzekeraars). In het algemeen is er dus 1 maand opzegtermijn.

Wat houden de nieuwe regels in?
Uitgangspunt voor het afsluiten van nieuwe particuliere schadeverzekeringsovereenkomsten is dat het vanaf 1 januari 2010 eenjarige contracten zijn. Wanneer de verzekeraar met de klant een langere termijn wil overeenkomen, zal de klant hiermee akkoord moeten gaan door middel van een dubbele handtekening. Op deze manier bieden verzekeraars aan hun klanten duidelijkheid, vrijheid en gemak. Ook bepalen de regels dat de verzekeraar zijn klant moet informeren over de verlenging van zijn overeenkomst. Het stilzwijgend verlengen van verzekeringsovereenkomsten is dus niet meer toegestaan. Voor jaarcontracten geldt dat deze na verlenging voor de consument dagelijks opzegbaar zijn met inachtneming van één maand opzegtermijn. Wanneer een meerjarige overeenkomst wordt verlengd, dan wordt deze automatisch omgezet in een jaarcontract dat maandelijks opzegbaar is voor de consument. Wanneer de consument bij verlenging wederom een meerjarige overeenkomst wenst, dan zal hij hiervoor ook weer de extra handtekening moeten zetten.

Voor bestaande contracten geldt dat deze ook na 1 januari 2010 doorlopen tot hun contractsvervaldatum. De verzekeraar is verplicht bij verlenging van de overeenkomst de klant over de verlenging te informeren. Voor contracten die na 1 januari 2010 worden afgesloten, geldt ook de verplichting om de klant te informeren over de verlenging van zijn contract.

Nicole,

Stuur in ieder geval een stuitingsbrief om verjaring (3 jaar) te voorkomen.

Muck80

Ongelezen bericht door Muck80 »

Ik ga nog even in dit topic door....

Het beurspensioenplan is nu blijkbaar overgenomen door Nationale Nederlanden. Fijn dat we dit van te voren te horen hebben gekregen...NOT!

Maar goed, destijds premievrij laten maken, nu wil NN dat we weer premie gaan betalen.
Ik wil echter niet meer bij NN blijven, nooit voor gekozen, ook niet van plan dus wil ik het over laten sluiten naar ABN, kan dat zomaar?
Indien ja, waar valt het dan precies onder? Lijfrente, levensverzekering, pensioen?

Gesloten