LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzicht beleggingsverzekering ( Nationale-Nederlanden )

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Ashie

Re: Overzicht beleggingsverzekering ( Nationale-Nederlanden )

Ongelezen bericht door Ashie »

Nadat ik geen enkele reaktie van NN en mijn tussenpersoon had gekregen op mijn eerste stuitingsbrief (verstuurd per gewone post), heb ik beide een nieuwe stuitingsbrief per aangetekende post met handtekening retour gestuurd. Beide brieven zijn in ontvangst genomen gezien het handtekening retourkaartje. Maar nog steeds radiostilte. Men heeft niet eens het fatsoen om een ontvangstbevestiging te sturen!

Na telefonische informeren bij NN m.b.t. klantinformatiemodel 3 volgens cie. de Ruiter, kreeg ik te horen dat de brief wel is ontvangen maar dat de directie heeft besloten geen enkele reactie te geven op stuitingsbrieven. Hoe gek kan het worden?!?!

Ik kreeg een mondelinge toezegging dat iemand zijn best gaat doen om mij volgende week inzicht te geven in m.n. de variabele kosten (beheerskosten en overlijdensrisicodekking) die mijn sinds het begin van de looptijd in rekening zijn gebracht. Maar geen garantie dat het lukt! ... mijn schoenen vallen ervan uit...

Gergovia

Ongelezen bericht door Gergovia »

Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met de volgende lijfrente producten van NN:

- 40-R FLEX
- Flexiplan
- Euroverzekering

Om ervaringen uit te wisselen over de kostenstructuur, premievrijmaking, etc.

Hartelijke groet,

Gergovia

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Geachte forum lezer, 1 jaar bezig om bij NN definitief te stoppen met mijn levensverzekering, pensioen, beleggingspolis (ze noemen het steeds door elkaar) vandaag weer een brief ontvangen met de bedragen, na 8 jaar heb ik iedere maand betaald ca 450,= nu totaal € 44651,88: NN schrijft het volgende:de afkoopwaarde van uw verzekering bedraagt € 26234,= ----
De bijtelling is gelijk aan een bedrag van € 44651,88-----
afkoopwaarde 26234------
52% over betaald som € 23218 ( deze moet nn afdragen ???)------
revisierente? 20 %van de afkoopwaarde € 5246,86-------
Voor uitkering beschikbaar (moet ik betalen extra) -2231,54
JA U LEEST HET GOED IK MOET NA 44 MILE BETAALD TE HEBBEN NOG 2 MILE BETALEN.
Kortom ik heb 8 jaar voor de kat z'n viool betaald.
Erger nog al mijn geld is gewoonweg weg, helemaal weg. Schande
Maar ze zijn nog niet klaar me. Want er staat ook zo netjes nog niet eens een naam onder de brief, alleen een handtekening die op arabisch schrift lijkt.
Als iemand me zonder kosten kan helpen graag. IK weet het nu even niet meer.Want de afkoop van mijn vrouw komt er ook nog eens aan.
[email protected]

Gergovia

Ongelezen bericht door Gergovia »

Beste Fred,

Je kunt er ook voor kiezen om de polis premievrij te laten maken. Dan betaal je geen revisierente. Die revisierente wordt opgelegd (volgens mij door de belasting) vanwege het belasting voordeel wat je in het verleden van de inleg in de polis hebt gehad. Die betaal je dan bij wijze van spreken weer terug.

Maar dan kun je het premievrije bedrag pas opnemen op de 'polisverjaardag'. De datum daarvan staat in je polis.

Nationale Nederlanden heeft inderdaad de gewoonte om geen naam onder zijn brieven te zetten, maar een onleesbare handtekening. Bij voorkeur noemen ze de brief een informatiebrief en het bedrag een voorbeeldberekening. Misschien hoopt men op die manier later niet meer op die brief aangesproken te worden.

Wat is trouwens de naam van jouw polis?

Hartelijke groet,

Gergofia

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Fred, het heeft vooral met de fiscale regels te maken, minder met NN.

Bij het storten in de polissen heb je de inleg blijkbaar kunnen aftrekken. Daardoor heb je in totaal blijkbaar 44651,88 van de belasting kunnen aftrekken, waardoor je waarschijnlijk, bij 40% belastingtarief, netto zo'n 18.000 belastingen hebt bespaard. Die aftrek mag, mits je aan de fiscale eisen blijft voldoen.

Voortijdig afkopen mag volgens die regels niet, zodat alle afgetrokken bedragen in een keer bij het inkomen worden opgeteld. Onafhankelijk van de huidige waarde. Daarom moet je die 44651,88 nu bij het inkomen optellen en valt dat (waarschijnlijk) voor een groot deel in het hoge belastingtarief.

Bovendien krijg je van de belastingdienst een boete (revisierente), omdat je niet aan de voorwarden hebt voldaan. Dit is o.a. om oneigenlijk gebruik tegen te gaan (ontlopen vermogensrendementsheffing, uitstellen van een (eenmalig) hoog inkomen naar een jaar waarin je minder verdient etc.).

Dit zijn allemaal dus bedragen waar NN niets aan kan doen, maar wat door de fiscus is opgelegd. Wat je kunt doen is ervoor zorgen dat je aan de fiscale eisen blijft voldoen. Misschien dat je de waarde naar een ander pensioenproduct en/of een andere maatschappij kunt overhevelen. Je kunt het misschien in een vastrendend product stoppen. Eventueel een bankspaarproduct, met ofwel vaste rente, ofwel variabele rente, naar keuze. Moet je even nagaan of het überhaupt kan en bij welke maatschappijen je terecht kunt.

vakkiel

Ongelezen bericht door vakkiel »

Premievrij maken zou ik nooit doen. Aangezien de hoge kosten dan nog zwaarder gaan wegen....overlsluiten naar een bankproduct is mischien een idee !

Veel succes !

P.s. Nat. Nederlanden zijn graaiers !

Gesloten