LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parallel Fin Diensten.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door sonora »

Ik werd afgelopen vrijdamiddag gebeld door Parallel Finaciele diensten .
Komende donderdag komt er een persoon de Woekerpolissen bekijken(heb er 2).Mevr zei:Wij hebben ongelooflijk veel klachten omtrent de polissen en het gaat nog helemaal niet goed .
Ga aub niet naar een advocaat want deze houdt nl de polissen vast .

Heeft iemand ervaring met Parallel?

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door hakra »

http://www.goed-advies-woekerpolis-over ... /over-ons/

hoe komen ze aan je N.A.W. resp. de info dat je een woekerpolis zou hebben wanneer je niet jezelf hebt aangemeld?

lijkt mij een van de vele jagers op gedupeerden.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door Floris2 »

sonora

Bij mij komt gelijk de vraag, wie kunnen we nog vertrouwen?
Voor welk belang staan deze adviseurs nu eigenlijk?
Wel een goeie smoes dat een Advocaat je polisen vast houdt.

Hakra
Het lijkt erop dat zich een nieuwe trent gaat ontwikkelen.
Het opruimwerk gaat beginnen!

lijkt mij een van de vele jagers op gedupeerden.
Is het Jacht seizoen begonnen voor verzekeraars?

MAXIEM

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sonora

Het zou niet onverstandig zijn om de afspraak af te blazen. Slimmer is het kontakt op te nemen met:

Adres onafhankelijk financiële planners:

De site-informatie vermeldt:

De afkorting VOFP staat voor: de Vereniging Onafhankelijk Financieel Planners. Je mag alleen lid zijn als je én gecertificeerd financieel planner bent én geen financiële produkten verkoopt. Je mag ook niet gebonden zijn aan een bank, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Alle leden hebben een behoorlijke ervaring in de financiële dienstverlening en werken op uurbasis. Op de site kun je per provincie de leden opzoeken.


http://www.vofp.nl/

Maxiem.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door hakra »

viewtopic.php?f=66&t=93884

Oplossingfinancieel
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2011 23:05

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door Oplossingfinancieel »

mmmm...

Ik zie op de site die Maxiem noemt weliswaar onafhankelijke adviseurs maar deze vragen weer behoorlijke uurtarieven en prijzen voor trajecten.....en daar sta ik dan met mijn advies en hoe gaat het dan verder...wie regelt de stuitingsbrief, wie zorgt dat de polis wordt stopgezet dan wel wordt overgesloten, wie geeft mij advies over de alternatieven, wat zijn deze alternatieven etc.....

Aangaande de woekerpolissen zijn de meeste deskundigen op dit gebied het er overigens wel eens.
Voor 99,9% is oversluiten/afkopen het beste advies.
Alleen hoe los ik dit op en regel ik dit zonder verlies van mijn rechten?

Een besparing in de kosten aangaande de overlijdensrisicoverzekering en de beleggingen en daarmee een hoger eindkapitaal is zo goed als altijd te behalen. Voorwaarden daarbij is dat deze overstap ook -1- makkelijk is -2- opweegt tegen de kosten voor het advies hiertoe -3- alternatief uiteraard het best passend is.

Ik zou zeggen kijk eens naar het volgende initiatief.

http://www.oplossingwoekerpolis.nl


Net als VEOP is dit initiatief onafhankelijk maar daarnaast adviseren ze louter provisievrije producten, dienen ze zich te houden aan een gedragscode en niet onbelangrijk zijn de tarieven laag en helder, transparant omschreven voor de diverse werkzaamheden.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door jammer »

Als er bij 99,9 % van de polissen het beter is om over te sluiten. Dan is er dus voor deze polissen dus 99,9% een gang naar de KIFID nodig......Om je geld/ inleg terug te eisen......Werk aan de winkel dus, voor ons al gedupeerden. En voor de tussenpersonen wees gewaarschuwd, wij komen er aan met de klachten.....Waarom heeft u ons deze producten dan verkocht/ geadviseerd en hoe staat het met jullie zorgplicht???? Wat is dat nou jammer dat mijn tussenpersoon al failliet is gegaan.....En nu heeft aegon bank bemiddeling mijn polissen in hun beheer....Wat jammer zeg voor mij. En waarom zijn die tussenpersonen dan failliet gegaan???? Met zo`n winst?????

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door jammer »

Maar misschien ben ik wat te negatief......Maar ik heb voor mijn 2 polissen nog 3 jaar inleggen nodig voor de afkoop kosten...... Maar misschien kunt u de verzekeraars om van de afkoop kosten aftezien scheelt mij toch weer 950 + 435,-

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door jammer »

Oplossingfinancieel ik heb u link doorgespit en uitgeprint. Waar ik van geschrokken ben is de regeling als de verzekeraar failliet gaat. Dat is pas echt slecht verzekerd. Er was toch een fonds van 75% van het geld terug???
Bedankt voor deze link. Heb ik nog meer stof om te vragen.....Zie de topic ben uitgenodigd (van jammer) Ook onder het forum woekerpolis. Als u nog tips heeft voor mij wilt u die dan achterlaten bij de topic: Ben uitgenodigd.
B.v.d. Vriendelijke groeten JAMMER

bwchopper
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 09:00

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door bwchopper »

beste mensen,

Ik ben er van overtuigd dat we nu met zijn allen moeten kijken en luisteren naar wat de verzekeraars/tussenpersonen te zeggen hebben. Wel geef ik u groot gelijk dat er een heleboel tussenpersonen/verzekeraars nog steeds niet te vertrouwen zijn.

Wat ik u als tip wil meegeven is het volgende :

Voor een tijdje terug heb ik mijn gegevens achtergelaten op een website genaamd Financieelopeenrijtje.nl. Ik werd de volgende dag meteen gebeld door een tussenpersoon die bij mij langs kwam. Wat ik prettig vond is dat de adviseur mij een goed advies gaf, en mij verschrikkelijk goed geholpen heeft. In premie ben ik goedkoper uit, en ik heb minder verzekeringen nodig dan ik dacht. De eerste afspraak keek hij wat mijn wensen waren en bij de tweede afspraak die ik met hem maakte , had hij alles goed uitgewerkt. Achteraf gezien precies zoals ik het wilde. Ik ben zeer tevreden en ik hoop dat u dat ook zult zijn.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Parallel Fin Diensten.

Ongelezen bericht door aardjee »

Ook bij het oversluiten van de polis worden er door de tussenpersoon kosten in rekening gebracht en per jaar berekend.

Gesloten