LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Polis Falcon Leven beleggingspolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Gianni5november1972

Polis Falcon Leven beleggingspolis

Ongelezen bericht door Gianni5november1972 »

Heb in 2008 geinf. naar het afkopen van de polis. Het ingelegde bedrag was 1174,99 euro. De waarde van beleggingen bedroeg op 5 aug. 2008 765,89 euro en na aftrek van kosten (40%)was het afkoopbedrag 436,56. Op 28 mei 2009 is de beleggingswaarde 450,17, de kosten 184,57 ( nog steeds 40%) en de afkoopwaarde 265,60.
Is het percentage dat de maatschappijen mogen berekenen nog steeds 40%. Bij Falcon geeft men geen duidelijk antwoord hierop, maar probeert men mij te intimideren met evt. belastingafdrage die volgens Falcon hoger zal zijn dan het uit te keren bedrag. (Dit is inmiddels door de belastingdienst al ontzenuwd). Wie kan mij adviseren?

WATeenGEK

Re: Polis Falcon Leven beleggingspolis

Ongelezen bericht door WATeenGEK »

Ik heb afgelopen week mijn woekerpolis bij Falcon ook opgezegd, ik vind het wel raar dat als de aandelen (units) op 4 cijfers achter de komma eindigen dat de afkoopsom een mooi rond bedrag is...

misschien ook iets om op te letten bij hun... ik heb in ieder geval een specificatie aangevraagd want het bedrag was volgens mij te laag wat er in de laatste brief stond...

mvans

Ongelezen bericht door mvans »

Dat bedrag zal ongetwijfeld kloppen. Falcon werkt met een doorlopende kostenstructuur. Waardoor je nog met vaak hoge afkoopkosten te maken hebt.

jan121

Ongelezen bericht door jan121 »

heb de afkoopwaarde opgevraagd en deze was 3554 -eerste kosten van 1948 gingen er af na een aantal telefoontjes ging het om administratiekosten =1606 wat er over is. ben nog zo vriendelijk geweest om een administratieve baan bij hun te nemen maar ze waren al voor zien ben nog nooit bij een afkoop zo genept als bij falcon maar toen ik na een paar telefoontjes te horen kreeg dat mijn tussen persoon en bedrijf was over genomen door de DSB wist ik genoeg nooit meer een falcon

Gesloten