Hallo,
Ik heb een woekerpolis bij Nat. Nederlanden. ( reeds beeindigd )
Is Nat. Nederlanden nu nog de enigste "grote" verzekeraar die hun klanten nog niet geïnformeerd heeft over de kostenvergoeding ? Heb meerdere brieven liggen van hun: sorry het wordt eind 2010, sorry het wordt begin 2011, sorry in de loop van 2011, sorry begin 2012, sorry in de loop van 2012....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reactie Nationale-Nederlanden ???!!!
Re: Reactie Nationale-Nederlanden ???!!!
Bij aegon moet ik ook nog 2 brieven krijgen m.b.t. die compensatie. Aegon geeft wel aan 85% is al benaderd....Maar dat lijkt mij sterk....Als ik op hun site kijk welke polissen ze nog allemaal moeten (na)berekenen.
Ik zou bericht krijgen voor dec. 2011 maar dat wordt nu voor 1 april 2012 (zeggen ze)
Ik heb nu ook al verschillende brieven liggen (ik geloof al 5) sorry het kost toch veel meer tijd als we dachten.....
Vind je het gek 120 verschillende woekerpolissen, met keuze uit (ik geloof uit 6) verschillende fondsen. En je mocht ook nog de verhouding bepalen....
dus hoeveel van je inleg in welk fonds....
En nog leuker en ingewikkelder waar moet je vanuit gaan?
Daar bedoel ik mee tezeggen: WELK rendement, rekenkundig of meetkundig en over welke jaren.....En mag aegon zijn eigen rekenmethode gebruiken?
Of moeten ze berekenen via de methode die de AFM heeft bepaald en waar ze zich niet aangehouden hebben? En die methode van de AFM u raadt het al!!!
Geeft een veel lager historisch fondsrendement.....
Waardoor ik achteraf gezien door aegon op het verkeerde been ben gezet.
(dwaling / misleiding?) Hierdoor kwamen deze producten best wel goed uit de verf.....Maar nu met de betere kennis en hulp zijn deze producten geworden tot wanproducten...l
Maar ik ga er al vast vanuit dit wordt weer een 1 APRIL GRAP!!!! LACHEN ZEG!!!!!
Er komt na deze datum weer een brief we halen het niet......
Ik zou bericht krijgen voor dec. 2011 maar dat wordt nu voor 1 april 2012 (zeggen ze)
Ik heb nu ook al verschillende brieven liggen (ik geloof al 5) sorry het kost toch veel meer tijd als we dachten.....
Vind je het gek 120 verschillende woekerpolissen, met keuze uit (ik geloof uit 6) verschillende fondsen. En je mocht ook nog de verhouding bepalen....
dus hoeveel van je inleg in welk fonds....
En nog leuker en ingewikkelder waar moet je vanuit gaan?
Daar bedoel ik mee tezeggen: WELK rendement, rekenkundig of meetkundig en over welke jaren.....En mag aegon zijn eigen rekenmethode gebruiken?
Of moeten ze berekenen via de methode die de AFM heeft bepaald en waar ze zich niet aangehouden hebben? En die methode van de AFM u raadt het al!!!
Geeft een veel lager historisch fondsrendement.....
Waardoor ik achteraf gezien door aegon op het verkeerde been ben gezet.
(dwaling / misleiding?) Hierdoor kwamen deze producten best wel goed uit de verf.....Maar nu met de betere kennis en hulp zijn deze producten geworden tot wanproducten...l
Maar ik ga er al vast vanuit dit wordt weer een 1 APRIL GRAP!!!! LACHEN ZEG!!!!!
Er komt na deze datum weer een brief we halen het niet......
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Reactie Nationale-Nederlanden ???!!!
@vakkiel
Waarom wachten op compensatie? Het is bewezen dat deze niets voorstelt.
Indien je meent een schadeclaim te hebben, start een procedure. (KiFid of rechter, of via no-cure-no-pay bedrijven).
Status compensatiebrieven: (Bron: Amweb 29 dec 2011)
Bijna 1,5 miljoen mensen met een beleggingsverzekering weten nog altijd niet waar ze aan toe zijn. Ze hadden in 2009 al moeten horen of, en zo ja, hoe ze gecompenseerd worden voor hun te dure polis. Vier van de zes grote verzekeraars hebben dat nog altijd niet gedaan, blijkt uit onderzoek van RTL Z.
In totaal kochten ongeveer 4 miljoen Nederlanders 6,5 miljoen van dit soort polissen. De verzekeraars moeten nu € 3 miljard aan te veel geïnde kosten compenseren. Maar meer dan twee jaar later zijn nog steeds niet alle klanten geïnformeerd. Reaal heeft zo'n 560.000 klanten (75%) nog niet geïnformeerd, Nationale-Nederlanden zo'n 550.000 klanten (90%) nog niet, Aegon tussen de 200.000 en 300.000 klanten (15%) nog niet en Achmea zo'n 80.000 klanten (10%) nog niet, zo heeft RTL Nieuws op een rij gezet.
De verzekeraars ASR en Delta Lloyd slaagden er wel in al hun klanten over de individuele gevolgen van de schikkingen op de hoogte te brengen.
Waarom wachten op compensatie? Het is bewezen dat deze niets voorstelt.
Indien je meent een schadeclaim te hebben, start een procedure. (KiFid of rechter, of via no-cure-no-pay bedrijven).
Status compensatiebrieven: (Bron: Amweb 29 dec 2011)
Bijna 1,5 miljoen mensen met een beleggingsverzekering weten nog altijd niet waar ze aan toe zijn. Ze hadden in 2009 al moeten horen of, en zo ja, hoe ze gecompenseerd worden voor hun te dure polis. Vier van de zes grote verzekeraars hebben dat nog altijd niet gedaan, blijkt uit onderzoek van RTL Z.
In totaal kochten ongeveer 4 miljoen Nederlanders 6,5 miljoen van dit soort polissen. De verzekeraars moeten nu € 3 miljard aan te veel geïnde kosten compenseren. Maar meer dan twee jaar later zijn nog steeds niet alle klanten geïnformeerd. Reaal heeft zo'n 560.000 klanten (75%) nog niet geïnformeerd, Nationale-Nederlanden zo'n 550.000 klanten (90%) nog niet, Aegon tussen de 200.000 en 300.000 klanten (15%) nog niet en Achmea zo'n 80.000 klanten (10%) nog niet, zo heeft RTL Nieuws op een rij gezet.
De verzekeraars ASR en Delta Lloyd slaagden er wel in al hun klanten over de individuele gevolgen van de schikkingen op de hoogte te brengen.